انتشار این مقاله


سال نو مبارک

نوروز ۱۳۹۷ مبارک باد.

نوروز ۱۳۹۷ مبارک باد. خوش‌حالیم در سال گذشته نیز توانستیم با انرژی و انگیزه‌ی بیشتری تازه‌های علم را در کنار مخاطبان فرهیخته‌ی دکتر مجازی مرور کرده و سهمی در آگاهی مردم عزیزمان داشته باشیم.

اما در فرصت پیش آمده بد نیست پیشرفت‌های حاصل در تیم دکتر مجازی و برنامه‌های آینده را بررسی کنیم.

دپارتمان‌های علمی

مدتی کوتاه پس از شروع فعالیت وب‌سایت، فعالیت نویسندگان در چهار دپارتمان علوم پزشکی، علوم پایه، علوم انسانی و سرطان، به صورت تخصصی ادامه یافت. در سال ۱۳۹۶ تغییراتی اساسی در دپارتمان‌های دکتر مجازی ایجاد شد تا روند بررسی و انتشار تازه‌های علم بهینه‌تر شده و موضوعات به صورت تخصصی و سریع‌تر بررسی شوند. از جمله‌ی این بهینه‌سازی‌ها انتخاب دبیران، تغییر حوزه‌ی فعالیت هر دپارتمان و افزایش تعداد نویسندگان بود.

کیفیت محتوا

یکی از اهداف اصلی ما ارائه‌ی محتوای دقیق به مخاطبان خود است. با توجه به ماهیت علمی و ظرافت مطالب این حوزه، وجود تیمی متعهد و قدرتمند از ویراستاران بیش از پیش احساس می‌شد. لذا با افزایش تعداد ویراستاران و نظارت بهتر روی مطالب خود، کیفیت محتوای تولید با بهبودی چشمگیر مواجه شد.

ماهنامه VirtualDr

مجله‌ی VirtualDr پس از ماه‌ها امکان‌سنجی توسط تحریریه، در نوامبر ۲۰۱۷ به دو صورت چاپی و آنلاین منتشر شد. با تلاش بی‌وقفه‌ی شورای سردبیری و تحریریه مجله، تا کنون موفق به انتشار ۴ شماره از این ماهنامه‌ی ارزشمند شده‌ایم. امسال نیز قصد داریم با بهبود کیفیت و تنوع مقالات، و پیروی از اصول علمی نشریات، تجربه‌ی جذابی را به خوانندگان خود ارائه دهیم.
در کنار پیشرفت‌های ذکر شده، افزایش چشمگیر بازدیدکنندگان وب‌سایت نیز موجب دلگرمی ما شد.

برنامه‌های آینده

برای سال ۱۳۹۷ دکتر مجازی با قدمی بزرگ به آینده، اهدافی از جمله راه‌اندازی فروشگاه و انتشارات دکتر مجازی را در دستور کار دارد؛ برنامه‌هایی که هر کدام چالشی عظیم برای تیم فنی و تحریریه خواهند بود. گسترش دسته‌های وب‌سایت و پوشش موضوعاتی مانند «اقتصاد» نیز از دیگر برنامه‌های تیم ما در سال ۱۳۹۷ است.

امیدواریم امسال نیز همانند سال گذشته بتوانیم ساعات ارزشمند مخاطبان خود را با عرضه‌ی محتوای با ارزش مزین به عظمت علم کنیم. همراهی شما امیدبخش فعالیت ماست.

عرفان گلشن


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید