انتشار این مقاله


دکتر مجازی ۲ ساله شد!

یک سال دیگر با تمام توان و با نهایت علاقه توانستیم در راستای اهداف بلندپروازانه‌ی خود قدم برداریم.

یک سال دیگر با تمام توان و با نهایت علاقه توانستیم در راستای اهداف بلندپروازانه‌ی خود قدم برداریم.

تیرماه ۹۶ تا تیرماه ۹۷، با وجود آن‌که مملو از چالش‌ها و مشکلات مختلف بود، اما دستاوردهای بزرگی برایمان داشت. در سالی که گذشت توانستیم بیش از ۴۰۰۰ مقاله را در حوزه‌های علم، فلسفه و پزشکی در اختیار مخاطبان خود قرار دهیم. مجموعه‌ی دکتر مجازی بسیار نوپا بوده و در ابتدای مسیر توسعه‌ی خود قدم برمی‌دارد؛ با این وجود با همراهی شما عزیزان، توانسته در کمتر‌ از دو سال به پربازدیدترین وب‌سایت علمی تبدیل شود.

در یک سال گذشته پروژه‌های زیادی در تیم دکتر مجازی آماده و مورد آزمایش قرار گرفته‌اند؛ برخی از نتایجِ چکش‌کاری شده‌ی این تلاش‌ها را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

۱. آغاز به کار مجله‌ی علمی VirtualDr به سردبیری آقای میلاد شیرولیلو، خانم‌ها مهدیه وظیفه و آنیتا ریحانی فرد
۲. آغاز به کار انتشارات دکتر مجازی و برنامه‌ریزی بیش از ۱۵ کتاب که هم‌اکنون ۶ مورد از آن‌ها در مراحل ویراستاری قرار دارند.
۳. ضبط و آماده‌سازی کتاب‌های صوتی به همت تیم گویندگان دکتر مجازی، آقای علی علیپور و خانم‌ها راحله صالحی و سایه افشار
۴. آغاز به کار فروشگاه دکتر مجازی با ارائه‌ی محصولات فیزیکی و الکترونیکی
۵. آغاز به کار بخش چندرسانه‌ای دکتر مجازی با هدف افزایش سطح آگاهی جامعه در حوزه‌های بهداشت و سلامت
۶. افزایش کیفیت مقالات و بهبود روند ویراستاری

تیم دکتر مجازی

تولد ۲ سالگی دکتر مجازی تحریریه دکتر مجازی
تولد ۲ سالگی دکتر مجازی تحریریه دکتر مجازی

آیسان اخگری آیسان اخگری:

تجربه قشنگی از بودن در گروهی کاملاً حرفه‌ای و کاملاً متفاوت با محیط‌های مشابهش و حس قشنگ آشنا شدن با دنیای عظیم پزشکی در سطح جهانی با کار ساده و لذت بخشی مثل ترجمه و البته اعتماد به نفسی که در نتیجه‌اش حاصل میشه

میلاد شیرولیلو میلاد شیرولیلو:

هنوزم می‌گم نوشتن خوبه. اتفاقن لذت‌بخش‌تر هم شده، که هم‌چنان با شما هستیم. اما در این یک سال دیگه‌ای هم که پشت سر گذاشتیم، متوجه شدم که همکاری خیلی مهم‌تر از نوشتن هست. با هم پیش بردن یک کار واحد به شکل مطلوب، خیلی مهم‌تر از تنهایی نوشتن چندین و چند مطلب هست. اون چیزی که من قبلن بهش توجهی نداشتم، ولی در این مدت، دکتر مجازی این رو بهم یاد داد. منتظر محتوای باکیفیت بیش‌تری باشید که توسط چند نفر کار شده، نه فقط یک نفر.

مهدیه وظیفه مهدیه وظیفه:

اولش که تصمیم گرفتم تو این تیم حضور داشته باشم، دلیلش فقط علاقه به نوشتنی بود که از بچگی داشتم و تو واقعیت زندگیم گم شده بود. فرصتی پیدا کرده بودم که میتونستم کاری رو فقط به خاطر علاقه‌ی خودم انجام بدم و نه چیز دیگه! تو دو سالی که گذشت، کم‌ترین نقش دکتر مجازی احیای حس مفید بودن بود که نمی‌شد لا به لای کتاب و جزوه‌ی دانشگاهی پیداش کرد. یاد گرفتیم تو یه جامعه‌ی کوچیک احساس مسئولیت کنیم، هدفامونو بزرگتر کنیم و با هم دیگه مصمم‌تر ادامه بدیم. تولد سال پیش، تصور کارایی که تو این یه سال کردیم و پیشرفت‌هایی که داشتیم، برام غیرممکن بود؛ امیدوارم تو سال آینده با پیشرفت‌هامون غافلگیرتر شیم. و در آخر دو ساله شدن دکتر مجازی مبارک هممون باشه!

اسما تقی‌زاده انهاری اسما تقی زاده انهاری:

دکتر مجازی باعث شد تا بیشتر بخونیم و بنویسیم. بیشتر دنبال مباحث مورد علاقمون بگردیم و هدفمندتر باشیم.

علی تقی‌زاده علی تقی زاده:

به نظر من هنوز خیلی چیزها وجود دارد که باید به فارسی ترجمه شود، خیلی چیزها وجود دارد که باید یاد بگیریم؛ فقط مسائل علمی نه، متأسفانه در مسائل فکری، مخصوصاً تفکر انتقادی عقبیم و باید از دنیا یاد بگیریم. برای من دکتر مجازی فرصتیست به منظور همین یاد گرفتن.

سما رهنمایان سما رهنمایان:

دکتر مجازی فرصت انجام فعالیت های علمی و شکوفایی رو به شیوه‌ای متفاوت‌تر و داوطلبانه فراهم میکنه و همین علت پیشرفت روزافزون و محبوبیتش محسوب میشه. از بودن در چنین جمعی خوشحالم.

فاطمه عالی نژاد فاطمه عالی نژاد:

۵ سال بعد اگه از من بپرسن سه تا از فعالیت‌هایی که تو دوران پزشکی عمومیت انجام دادی و ازشون لذت بردی رو نام ببر یکیشون قطعا کار تو وبسایت و تحریریه دکتر مجازی خواهد بود 🙂 (نمیدونم احتمال اینکه یکی از من همچین سوالی بپرسه چقدره! ولی به هر حال شاید پرسیدن :|). موقعی که من به تیم اضافه شدم، متوجه شدم که برای این وبسایت چقدر زحمت کشیده شده و چقدر کار به طور منسجم دنبال میشه؛ این خیلی برای من جذاب بود. خیلی خوشحالم که چند ماه از این دو سال رو بودم و تجربه‌های زیادی کسب کردم. این چند ماه فعالیت باعث شد که دیدگاه بهتری نسبت به علم و دانستن پیدا کنم. از این بابت از دکتر مجازی خیلی ممنونم 🙂

امین موسوی امین موسوی:

تجربه‌ی شیرین کار منظم و هدفمند علمی، همراه با تلاش برای آگاه‌سازی مردم و انطباق با علم روز جهان

چنور مرتضی چنور مرتضی:

دسترسی بهتر به اخبار علمی _ سعی برای منظم بودن هر چه بیشتر

زهرا جوادپور ابراهیمی زهرا جوادپور ابراهیمی:

تجربه همراهی با تیم دکتر مجازی تجربه بسیار خوبی است که مربوط به بودن در جمعی دوستانه و منظم می‌شه که به آدم انرژی می‌دن و هر هفته یه سری مطالب جدید یاد می‌گیریم ?

آرزو فتحعلی زاده آرزو فتحعلی زاده:

در بین کلی درس خوندن‌های تکراری و درس های فرار، میشه گفت مفیدترین بخش علوم پایه دکتر مجازی بود! کسب تجربه‌های زیاد و موارد بالینی متنوع به صورت غیرمستقیم با فعالیت در دکتر مجازی در کوتاه‌ترین زمان ممکن به دست اومد! با آرزوی بهترین‌ها برای دکتر مجازی

آنیتا ریحانی فرد آنیتا ریحانی فرد:

۱.۵ سال از فعالیتم در دکتر مجازی می‌گذرد و بی‌شک فعالیت در دکتر مجازی و با تیمی پرانرژی یکی از بهترین تجربه‌های زندگیم بوده و هست. یک تجربه‌ی بسیار پربار و دلنشین که روز به روز نسبت به آن با انگیزه‌تر می‌شوم. یادگیری تازه‌های علم و به اشتراک گذاشتن آن با دیگران حس خوبی دارد.

پانیذ اسکندری پانیذ اسکندری:

با اينكه مدت زيادى نيست تو اين جمع هستم اما يكى از بهترين تجربه‌ها برام بوده مهم‌ترين اصلى كه دكتر مجازى داره نظم و مسئوليت پذير بودنه كه با گذشت زمان و فعاليت‌هاى بيشتر اين توانايى‌ها رو تو اعضا تقويت مى‌كنه؛بعلاوه آشنا شدن با مطالب مهم علمى روز كه خيلى وقتا براى خود من حين ترجمه به قدرى جذابيت داشت كه مى‌رفتم و راجع به موضوع مطالب بيشترى مى‌خوندم. در يک جمله كار گروهى و نظم و توليد محتواى علمى با كيفيت

ماریا معمارزاده ماریا معمارزاده:

وقتی که احساسِ داشتنِ بهترین‌ها را داشته باشیم، فرکانس ما همه جا هست، ولی فقط چیزایی که فرکانس مشابه با ما را دارند، جذب‌مان می‌شوند. یکی از باحال‌ترین و بهترین اتفاقات دوره‌ی دانشجوییم، ورود به چنین تیمی، تو همون روزای اولش بود. زمان و زحمت و صبر زیادی صرف بزرگ شدن و پروبال گرفتن این تیم شد و هنوز هم راه‌های طولانی‌تری پیش رو داره. از ته دل خوشحالم که کم نیاوردم و دکتر مجازیو جذب کردم! که اگه نبود، به‌یقین دچار افسردگی ناشی از تکراری‌بودن زندگی و پزشکی می‌شدم! دو سالگیت مبارک دکتر مجازی جان!

صبا حقی صبا حقی:

انسان همواره در تلاش است فناناپذیر باشد، اما چه چیز او را فناناپذیر می‌سازد؟ هنرمند در هنری که حلق می‌کند، نویسنده در کتابی که می‌نویسد و دانشمند در دانشی که عرضه می‌کند؛ همواره جاودان خواهد ماند. اما آن‌چه دکتر مجازی (و من به عنوان عضو کوچکی از این خانواده) را جاودان خواهد ساخت، جوانه‌های آگاهی است که هر چند کوچک، سعی کرده‌ایم در بینش شما بکاریم. یک سال از حضور من در این مجموعه می‌گذرد، یک سال سرشار از تجربه و فعالیت آکادمیک که به من آموخت شیوه کسب دانش روز چیزی نیست که در دانشگاه به من آموزش می‌دهند. چرخه‌ی تولید علم با سرعتی سرسام‌آور در حال گردش است اما چرخه‌ی آموزش در کشور ما عقب‌گرد طی مسیر می‌کند، حال با این اوصاف فراگیری آن‌چه در دنیا در حال جریان است و نشر آن برای شما، فرصت بزرگی بود که سعی کرده‌ایم آن را مغتنم بشماریم. امیدوارم دکتر‌مجازی هر سال درخشان‌تر از سال گذشته به فعالیت خود ادامه دهد و من نیز سهم کوچکی در آن داشته باشم. 🙂

زهره محمدی زهره محمدی:

همیشه تصویری که از یه دانشگاه ایده‌آل داشتم، محیط علمی پرشور و جذابی بود با افرادی که از لذت علم لبریز بودند، با هم‌دیگه پیشرفت می‌کردند و برای هم نردبون می‌ساختند. باید اعتراف کنم که هیچ امیدی به برآورده شدن این تصویر در واقعیت نداشتم، حداقل به این زودی‌ها؛ تا اینکه با دکتر مجازی آشنا شدم. از همون اوایل ورودم با یه کار تیمی هدفمند و منظم و اعضای علاقه‌مند روبرو شدم که به شدت شگفت‌زده‌ام کرد. دقیقاً همون موقع بود که فهمیدم که این مسیر ارزش ادامه دادن رو داره. دکتر مجازی برام شروع یه ماجراجویی علمی هیجان‌انگیز بود؛ باعث شد که علایقم رو کشف کنم و با شجاعت به دنبال رویاهام برم؛ هدفمندتر از قبل مطالعه کنم؛ با افراد همفکر آشنا بشم؛ فرصتی رو برام فراهم کرد که کارهایی که همیشه آرزوشون رو داشتم انجام بدم و لذت حقیقی دونستن رو خیلی بیشتر از قبل بچشم. به امید روزی که تمام تلاش‌ها نتیجه بدن و هدف نهایی کار تحقق پیدا بکنه!

الهام سادات طباطبائی نژاد الهام طباطبائی نژاد:

دقیق یادم نیست چند وقت شده که به تیم دکتر مجازی پیوسته ام، و (عجییتر از آن) مانده‌ام، اما مطمئنم طولانی‌تر از چیزی شده که می شد از من، خدای کارهای نیمه تمام و برنده‌ی دو دوره مسابقات محلی شانه خالی کننده از زیر بار مسئولیت، انتظار داشت. این که چه چیزی توانسته مرا عضو این تیم از جدی‌ترین و با انگیزه‌ترین افراد نگه دارد برای خودم هم مبهم است؛ این که چه طور هنوز این جامعه‌ی کوچک عاشقان علم مسئولیت‌پذیر و راسخ، مرا همین قدر تنبل و بی‌هدف که هستم پذیراست. نگاه که می‌کنم، دکتر مجازی علی‌رغم برنامه‌ی منظمش مرا از کامفورت زون ام بیرون نمی‌کشد. فکر می‌کنم دکتر مجازی توانسته فضایی آرام فراهم کند که هر کسی کاری که بهتر بلد است را انجام دهد. فکر می‌کنم دکتر مجازی تک تک ما را به عنوان جزئی از یک کل قبول کرده. در این کل می‌توانیم خودمان باشیم، در عین حال تولیدکننده باشیم. در جامعه‌ی امروز ما پیدا کردن چنین فضایی سخت‌تر شده. فضایی که در آن به زور پتک و انبر شبیه بقیه‌ات نکنند. بنابرین فکر کنم من توانسته ام بمانم. فکر کنم ما همه توانسته‌ایم بمانیم.

نگین فرونچی نگین فرونچی:

Happy second of many birthdays to our dearest! I am looking forward to watching you grow up into the biggest successful team ever!

تبسم سعیدپرور تبسم سعید پرور:

publish کردن! این غول بی شاخ و دم و پر پیچ و خم تا الان برای من ترسناک بوده، بنابراین زحمت نشر متن‌ها رو به دوست بسیار عزیز، دکتر عرفان گلشن نازنین و مهربان دادم و خودم رو خلاص کردم و وظیفه‌ی غر زدن «کی پس منتشر میشه؟!» رو به عهده گرفتم! حالا از شوخی گذشته، تجربه‌ی همکاری با دوستانی عزیز که شاید حتی یک بار هم سعادت دیدنشون نصیبم نشده عااالی بود، تیمی یک دست، پرکار و پرتوان و در عین حال با تجربه‌ی همکاری گروهی،که عالی بودن و موفق‌تر هم خواهند بود. از این که عضو کوچکی از گروه شما هستم به خودم می‌بالم…. موفق باشیم، انشالله

سمیه بهمرام سمیه بهمرام:

توی این تقریباً یه سالی که با دکتر مجازی بودم خیلی چیزا ازش یاد گرفتم… این گروه واقعاً داره کار ارزشمندی رو انجام میده… به نظرم خیلی مهمه که مقالات علمی به روز در دسترس مردم قرار بگیره تا به اطلاعاتشون اضافه بشه… من ازت ممنونم دکتر مجازی (:
عرفان گلشن


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید