انتشار این مقاله


در زمان ملاقات با افراد آنها به سرعت این ۴ ویژگی ظاهری را متوجه می‌شوند

در این مقاله با ویژگی های ظاهری آشنا می‌شویم که در اولین دیدار بسیار حائظ اهمیت است.

آنها در ابتدا می‌گویند که همه چیز تاثیر گذار است. روانشناسان می‌گویند:

” که شما همگی ۴ ویژگی ظاهری مشابهی را مورد توجه قرار می‌دهید، مثلا همه شما تخمین می‌زنید که طرف مقابل‌تان چقدر بچه است.”

تاثیرات اولیه نسبتا مهم هستند و آنها در ذهن می‌مانند ( به خصوص اگر خوب نباشند) وقتی افراد تصمیم به ملاقات با کسی در کمتر از یک ثانیه می‌گیرند چه آنها قابل اعتماد باشند یا خیر بهتر است برای آن وقت بگذارند.

با همه این ها آدم ها در قضاوت سریع در مورد مردم خیلی خوب نیستند.

بهترین چهره خودتان را نشان دهید

به این معنا که بدانید کدام قسمت های صورت تان واقعا خیلی سریع مورد قضاوت قرار می‌گیرد.

اما وقتی شک داشتید فقط لبخند بزنید.

طبق گفته روانشناس Lesile Zebrowits از دانشگاه Brandeis شما اشخاص را با خواندن ۴ ویژگی ظاهری مورد قضاوت قرار می‌دهید. مطالعه اش در ژوئن سال ۲۰۱۷ در Curent Direction در علم روانشناسی انتشار یافت.

این ها آن ۴ ویژگی هستند:

چهره بچه گانه داشتن:

کسانی که دارای چهره بچه گانه هستند چشمانی درشت ˓ چانه ای کوتاه ˓ صورتی گرد و پیشانی بلندی دارند. دیدن این افراد باعث می‌شود که با آنها مهربان تر و نرم خو تر رفتار کنیم.

آشنایی:

مردم کسانی را که با آنها آشنا تر هستند را دوست دارند. پس ترجیح شان دیدن افرادی با چهره آشناست. باور ندارید؟ این تجربه حتی برای بچه ها هم اتفاق می‌افتد.

سلامت جسمی:

یک دید عمومی درباره اینکه چه ویژگی های ظاهری ما را جذاب تر می‌کند وجود دارد وافراد سالم جذاب به نظر می رسند. وقتی ما شخص سالم و با تناسب اندامی را می‌بینیم او را دوست داشتنی و باهوش و با استعداد می‌یابیم.

مقایسه احساسات:

آدم ها در خواندن احساسات در صورت افراد دیگر بسیار خوب هستند. پس ما قصد داریم که برای قضاوت دیگران از آنها استفاده کنیم. برای نمونه ˓ ابرو های کوتاه باعث می‌شود تا افراد عصبانی به نظر برسند. لب های برآمده افراد را خوشحال نشان می‌دهد. صرف نظر از اینکه واقعا آنها چه احساسی دارند.

لینک مقاله

فاطمه مهرابی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید