انتشار این مقاله


۷ چیزی که نحوه دست دادن شما درباره‌تان می‌گوید!

نحوه دست دادن هرکس می‌تواند حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

هرکسی این عبارت را شنیده است که گاهی یک تصویر گویاتر از هزار کلمه است. با این حال چیزی که ممکن است مردم به آن‌ آگاهی نداشته باشند این است که نحوه دست دادن هرکس می‌تواند حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. دست دادن عملی غیر کلامی است که در هر اجتماع یا حرفه‌ای معمولا آغازگر گفتگو است. این شکل معرفی می‌تواند حالت محیط اطرافتان را بسازد. براساس مطالعه‌ی منتشر شده در مجله Personality and Social Psychology هرکس باید به دست دادن خود توجه داشته باشد. مردم با همین حرکت کوچک قضاوت می‌کنند و درباره‌ی شما نظر می‌دهند.

در اصل هدف این است که از این حرکت کوچک و سریع به عنوان بهترین دوست و سلاح مخفی‌مان استفاده کنیم. با این حال اول باید بدانید نحوه‌ی دست دادن اکنون شما چه شخصیتی از شما را بازتاب می‌کند.

نودل نرم

اگر دست دادن شما خیلی ضعیف باشد ممکن است شخصیت ضعیف‌النفسی را برای فرد مقابل تداعی کند. در حقیقت بسیاری از کارفرمایان این را به عنوان نشانه‌ای از اعتماد به نفس و توانایی شما در انجام کاری می‌دانند.

استخوان شکن

در سمت مخالف طیف‌های مختلف دست دادن، دست دادن با فشار بیش از حد وجود دارد که بهتر است این کار را هم انجام ندهید. مردم در این حالت شاید فکر کنند که می‌خواهید کاری را جبران کنید و احتمالا خیلی سریع شما را پس می‌زنند.

احمق فانتزی 

در حالیکه استفاده از خلاقیت برای تولید دست دادن‌های جدید و متنوع مانند گرفتن مچ دست به ترند تبدیل شده است اما عدم بلوغ و کمبود آگاهی فرد را نشان می‌دهد. اگر دوست داشتید می‌توانید با دوستان و یا اعضای خانواده‌تان این‌گونه دست بدهید.

 

متاخر

بعد از یک دست دادن درست و حسابی فراموش می‌کنید که دست طرف مقابل را رها کنید! با نگه داشتن بیش از حد دست، شما به طرف دیگر می‌گویید که ناامید هستید. بعد از ۲ ثانیه دست را رها کنید، قبل از آن که دیر شود.

 عجولانه

چه احساسی پیدا می‌کنید زمانیکه در حال حرف زدن با کسی هستید و آن فرد ناگهان محیط را ترک می‌کند؟ این شرایط درست شبیه دست دادن ناگهانی و کوتاه است. این حرکت نه تنها دور از ادب است بلکه طرف مقابل حس می کند که شما به او اهمیتی نمی‌دهید و برای او وقت ندارید.

نحوه دست دادن

نگاه کردن

یک دست دادن خوب تنها به دست‌ها منتهی نمی‌شود. ارتباط چشمی و لبخند از ارکان مهم دیگر دست دادن خوب هستند. اگر در این حیطه مهارت نداشته باشید، شاید شما را خجالتی و مشکوک بدانند.

دست دادن بی‌عیب و نقص

در نهایت به یا داشته باشید بهترین نحوه دست دادن در هر اجتماعی شامل؛

حالت ایستادن مناسب
ارتباط چشمی
استفاده از دست راست
رها کردن بعد از ۲ ثانیه
لبخند

به یاد داشته باشید هنگام دست دادن با دوستان و همکارانتان نام آن‌ها را صدا بزنید. این کار باعث می‌شود آن‌ها احساس کنند شما فردی صمیمی و با اعتماد به نفس هستید و یک تصور مثبت از شما ایجاد می‌کند.


مقاله مرتبط: روابط اجتماعی؛ کمک در سایۀ برتری

آرزو فتحعلی زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید