انتشار این مقاله


ترکیبات پیاز باعث جلوگیری از پیشرفت سرطان تخمدان می‌شود

با وجود کم‌بودن کالری این ماده‌ی غذایی، میزان مواد معدنی، ویتامین و آنتی اکسیدان‌های آن بالاست. این سبزی تند پیش از این از نظر خواص دارویی و تاثیر جلوگیری کننده از سرطان و جلو گیری از افسردگی مورد مطالعه قرار گرفته بود. ولی اکنون مطالعه‌ی جدید، تاثیر ضد سرطان تخمدانی این گیاه را نشان می دهد. […]

با وجود کم‌بودن کالری این ماده‌ی غذایی، میزان مواد معدنی، ویتامین و آنتی اکسیدان‌های آن بالاست. این سبزی تند پیش از این از نظر خواص دارویی و تاثیر جلوگیری کننده از سرطان و جلو گیری از افسردگی مورد مطالعه قرار گرفته بود. ولی اکنون مطالعه‌ی جدید، تاثیر ضد سرطان تخمدانی این گیاه را نشان می دهد.

سرطان اپیتلیالی تخمدان (epithelial cancer of the ovary) از شایع ترین سرطان های تخمدان است که ۴۰% از بیماران مبتلا به طور میانگین ۵ سال عمر می‌کنند. به همین دلیل یک درمان موثر برای این بیماری لازم است.

نشانه های سرطان در حدود ۸۰% از بیماران بعد از درمان با شیمی درمانی دوباره بروز می کند. بنابراین اکنون محققان بر روی تاثیراتی که یک ماده در پیاز به نام آنیونین A یا ONA بر روی این سرطان دارد مطالعه می‌کنند.
پس از بررسی و آزمایش بر روی تاثیرات ONA روی سلول های سرطانی مشاهده کردند که این ماده اثر مهاری و کند کننده بر روی سرطان دارد.
در مطالعه‌ی این ماده بر روی مدل های موشی عمر بیشتر موش ها و کاهش رشد توده‌ی سرطانی مشاهده شد.
محققان می گویند که مطالعاتشان نشان می‌دهد که ONA پیشرفت سرطان تخمدان را از طریق ایجاد اختلال در فعالیت های پیش توموری سلول های میلوئید کند می‌کند.

محمد رضا وطن‌خواه


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید