انتشار این مقاله


پریشانی احساسات زنان با نتایج ضعیف درمان ناباروری همراه نیست

درمان ناباروری، مانند IVF، تجربیات استرس‌ زایی برای زنان است. در این فرایند زنان می‌توانند به عوارض عاطفی زیادی مبتلا گردند.

روش‌های درمان ناباروری، مانند استفاده از لقاح آزمایشگاهی (IVF)، تجربیات استرس‌ زایی برای زنان است. در این فرایند زنان می‌توانند به عوارض عاطفی زیادی مبتلا گردند. در زمانی که پشتیبانی و حمایت بیشتری مورد نیاز است، زنان نابارور اغلب گزارش می‌دهند که خانواده و دوستان از آن‌ها می‌خواهند که “فقط آرام باشند”. بنابراین آن‌ها می‌پندارند علت این که زنان در این زمان احساساتی هستند این است که وضعیت روحی آن‌ها برای مقابله با شکست‌های درمانی اماده می‌شود. اما مطالعه جدیدی نشان می‌دهد که وضعیت عاطفی زنان ارتباط قوی با موفقیت در روش‌های درمان ناباروری ندارد.

این مطالعه توسط Marci Lobel، Ph.D، پروفسور روانشناسی و Jennifer Nicoloro SantaBarbara, MSW, MA و همکارانی در دانشگاه استونی بروکل نوشته شده است. نتایج مربوط به این مطالعه در بخش علوم اجتماعی و پزشکی منتشر گردیده است.


مقاله مرتبط: بعد از اولین بار در سال ۱۹۷۸، بیش از ۸ میلیون نوزاد از طریق IVF متولد شده‌اند


محققان بیش از ۲۰ مطالعات منتشر شده را تجزیه و تحلیل کرده‌اند. این مطالعات شامل بیش از ۴۰۰۰ زن برای بررسی و تحقیق بوده است. در این افراد این مسئله بررسی شده است که آیا ناراحتی‌های عاطفی زنان مانع موفقیت درمان‌های ناباروری می‌شود؟ نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل نشان داد که نارضایتی‌های عاطفی زنان، از جمله علائم اضطراب و افسردگی، با نتایج درمان ضعیف ارتباط ندارد. این یافته‌ها برای زنان بدون توجه به سن آن‌ها، این که چه مدت آن‌ها نابارور بودند و این که آیا آن‌ها قبلا برای ناباروری درمان شده‌اند یا خیر، صادق است.


مقاله مرتبط: حقایقی در مورد افسردگی ناشی از سقط جنین


به طور خلاصه Lobel در این باره بیان کرده است:

«نتایج ما امید فراوان و خوش بینی بسیاری برای زنان فراهم می‌کند. زنان در این زمان احساس مسؤلیت در قبال عواطف‌شان می‌کنند و همچنین خود را برای نتایج نامطلوب درمان ناباروری سرزنش می‌کنند.»

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید