انتشار این مقاله


ایلان ماسک چگونه می‌تواند همه چیز را سریع یاد بگیرد؟

او چهار شرکت چند میلیارد دلاری ساخته است که هرکدام در یک رشته‌ی متفاوت فعالیت میکنند و با توجه کردن به او متوجه می‌شویم که قصد توقف فعالیت هم ندارد.

وسواس ما و تحسین خارج از کنترل مان نسبت به ایلان ماسک بر کسی پوشیده نیست و از آن شرمنده نیستیم. این نابغه‌ی میلیاردر کاری انجام داده که به سختی ممکن است ما متصور باشیم: او چهار شرکت چند میلیارد دلاری ساخته است که هرکدام در یک رشته‌ی متفاوت فعالیت میکنند و با توجه کردن به او متوجه می‌شویم که قصد توقف فعالیت هم ندارد.

او چطور این کار را انجام می‌‍دهد؟

در میان دیگر عوامل نامشهود موفقیت او بخشی از رویکرد او به یادگیری است.

ایلان چه کاری انجام می‌دهد؟

از زمان انتشار این مقاله هنوز امپراتوری ایلان وجود نداشت. خوشبختانه ما برخی از اطلاعات در مورد چگونگی بیشتر شبیه ماسک بودن را بر اساس آنچه که او در مصاحبه هایش و حتی یک Reddit AMA به اشتراک گذاشته شده است. در سال ۲۰۱۵ ماسک از این تمایز خردمندانه در ردیت در مورد اینکه چگونه یاد می‌گیرد به اشتراک گذاشته شده.

مهم است که دانش را به عنوان یک درخت معنایی در نظر بگیرید. مطمئن شوید که اصول بنیادی یعنی شاخه و شاخه های بزرگ. قبل از اینکه به برگ/جزئیات برسید و یا چیزی برای آنها وجود نداشته باشید درک کنید.

آنچه که او در اینجا توصیف می‌کند “اولین اصول تفکر” نامیده می‌شود. ماسک در یک مصاحبه گفت: “من فکر می‎‌کنم این مهم است که از نخستین اصول به جای آنکه به صورت مشابهی منطقی باشد. رفتارهای عادی ما با آنها زندگی مان را انجام می‌دهیم به این دلیل است که آن همان کاری است که قبلا توسط دیگران انجام شده است. شما ابتدا حقایق چیز های پایه ای را یاد می‌گیرید سپس از آنها استفاده می‌کنید.”


بیشتر بخوانید: 


بیش از ۲۳۰۰ سال قبل ارسطو همان روش تفکر را نشان داد. این فیلسوف گفت که اصل اول “اولین مبنایی است که از آن یک شیء شناخته می‌شود”.

به منظور تسلط بر مبانی هر موضوع خاص بخش دوم روش ماسک را تسهیل می‌کند.

انتقال یادگیری. این مفهوم عمل گرفتن آنچه شما در یک منطقه یاد می‌گیرید و استفاده از آن در یک منطقه دیگر است. این می‌تواند به معنای استفاده از چیزی مانند مثلث باشد که در مثلثات آموخته اید. برای مثال در مساله واقعی دنیا مثل بازی استخر (pool) است. این همچنین در مورد Musk به معنای گرفتن چیز هایی که در مورد نرم افزار و تکنولوژی فهمیدید و استفاده از آنها در صنعت هوافضاست.

برقراری ارتباط بین مرز های سنتی همان چیزی است که Musk و دیگران را از هم متمایز می‌کند.

Keith Hoyoak استاد روانشناسی دانشگاه UCLA و یکی از متفکران پیشرو جهان در استدلال های مشابه به مردم توصیه می‌کند از خودشان این سوالات را بپرسند تا مهارت های خود را بالا ببرند:” این چه چیزی به من یادآوری می‌کند؟ ” و “چرا این را به من یادآوری می‌کند؟ “

او را کاملا بشناسید

استفاده موفقیت آمیز Musk از انتقال یادگیری یک کلمه کلیدی دیگر را به ارمغان می‌آورد: متخصص عمومی. اینها افرادی هستند که به نظر می‌رسد چیز زیادی در مورد همه چیز می‌دانند.

همان طور که ۹۹u توضیح می‌دهد متخصصان عمومی “اشتیاق فراوان برای یادگیری و باز بودن” ایجاد می‌کند که باعث می‌شود آنها با احتمال بیشتری بتوانند ایده هایی را از رشته های مختلف بگیرند.

این اصطلاح قدیمی “همه کاره هیچ کاره است” قطعا در اینجا اعمال نمی‌شود. همانطور که توسط Musk و دیگر متخصصان عمومی نشان داده می‌شود می‌توانید همه کاره باشید. می‌دانید چگونه؟ با یادگیری ( با شروع از ریشه درخت) و اعمال آن دانش بدست آورده شده هرکجا و هر زمان که می‌توانید. وقتی شک دارید فقط بپرسید Elon چ کاری انجام می‌دهد؟

فاطمه مهرابی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید