انتشار این مقاله


دانشمندان تکنیکی یافته‌اند که می‌تواند مهارت‌ها را دو برابر سریع‌تر به شما آموزش دهد

روش های مختلف از انجام این مهارت ها را تمرین کنید تا به جای استفاده‌ی بارها و بارها از یک روش، بدین طریق روی آن مهارت تسلط پیدا کنید.

شما نمیتوانید مهارت جدیدی را بدون کمی تمرین یاد بگیرید، درست است؟ اما حتی اگر هر روز تمرین کنید، ممکن است از تمرینتان بیشترین بهره را نبرید. یک راه برای انجام این کار بار ها و بار ها تکرار کردن است. یا اینکه می توانید روش دیگری را که دانشمندان برای یاد گیری پیدا کرده اند امتحان کنید که می تواند به شما کمک کنند چیزها را سریعتر یاد بگیرند. انتخاب با شماست.

در نهایت تمرین شما را قوی می‌کند

بگذارید بگوییم شما یک ترومپت نواز تازه کار هستید. شما می دانید چگونه می توانید برخی از صداها را تولید کنید، شما می‌توانید موسیقی را بخوانید، و می دانید که دریچه ها را بفشارید تا نت دلخواه تان را بنوازید. حالا برای یاد گرفتن مقیاس ها احتمالا روش شما تمرین یک مقیاس، بارها و بارها است تا زمانی که بتوانید یک بار آن را درست بنوازید کنید، درست است؟

یک مطالعه ۲۰۱۶ در مجله Current Biology می گوید این ممکن است بهترین روش نباشد. به گفته محققان از دانشگاه جانز هاپکینز، راز این است: روش های مختلف از انجام این مهارت ها را تمرین کنید تا به جای استفاده‌ی بارها و بارها از یک روش، بدین طریق روی آن مهارت تسلط پیدا کنید.

در این مطالعه، ۸۶ داوطلب به منظور یادگیری مهارت های جدید موتور به کار گرفته شدند: این مهارت حرکت دادن یک مکان نما به سوی هدف در یک صفحه با فشار دادن یک دستگاه کوچک بود. شش ساعت بعد از یادگیری این مهارت در یک جلسه آموزشی اولیه، آنها به سه گروه تقسیم شدند:

یک گروه همان مهارت را مجددا انجام داد، گروه دیگری یک نسخه اصلاح شده از مهارت را انجام داد و گروه کنترل هیچ کاری را فراتر از جلسه تمرین اول انجام ندادند. در انتهای آموزش، گروهی که یک نسخه اصلاح شده را اجرا کردند به عنوان گروهی که تنها حرکت خاصی را انجام می دادند، کار را دوبرابر بهتر انجام می دادند. پابلو سلیکر، سرپرست ارشد تحقیقاتی در نشست مطبوعاتی، گفت:

آنچه ما یافتیم این است که اگر نسخه کمی تغییر یافته از یک کار را که میخواهید کارشناسی کنید تمرین کنید، در واقع یادگیری بیشتر و سریعتر از آن چیزی است که شما فقط یک روش را چندین بار تمرین کنید.

یک تلنگر بزنید

محققان بر این باورند که این روش به دلیل چیزی که به نام بازسازی مجدد است، درست کار می کند. تثبیت پیش پا افتاده (Garden-variety consolidation) نوعی پیشرفت است که پس از اینکه مغز حافظه یا مهارت را رمزگذاری کرد، اما قبل از آن حافظه فراخوانی می شود – شما اثرات آن را به نحوی می بینید که می توانید مثلا پس از یک شب خوب از خواب چیز ها را بهتر به خاطر بسپارید. . بازسازی هنگامی اتفاق می افتد که حافظه ادغام شده بازیابی شود و دوباره با همان مراحل ادامه می یابد، این بار با اطلاعات جدید اصلاح می شود. محققان بر این باورند که این روند در تقویت مهارت های حرکتی نقش مهمی دارد.

این توضیح می دهد که فاصله شش ساعته بین جلسات آموزشی – تحقیق نشان داده است که شش ساعت زمانی است که طول می کشد تا خاطرات ما دوباره سازی شوند. اما این نکته کوچک برای دانش آموزانی که تنها در رشته ترامپت تحصیل می‌کنند مفید نیست. تثبیت هک کردن می تواند به بهبود عملکرد حرکتی بیماران سکته مغزی یا افرادی که سایر شرایط عصبی را دارند، کمک کنند.

کلید کار کردن این تاکتیک ها برای این است که ترفندهای کوچکی به کار ببرید و نه تغییرات بزرگ در آنچه که شما تمرین میکنید. Celnic گفت:

اگر شما تغییرات را بیش از حد متفاوت کنید، مردم نمی توانند نتایج بدست آورده‌ی ما را در هنگام بازسازی، مشاهده کنند. تغییر بین جلسات باید کوچک باشد.

برای بازگشت به مثال ترومپت، این به معنی تمرین مقیاس با ریتم های مختلف و یا از یادداشت های مختلف شروع می شود. برای البته این برای ورزش هم کار می کند: به همین دلیل است که شناگران در تمرین هایشان و فقط با بازو های خود سر و کار دارند و یا فقط ضربه زدن با پا دارند و چرا تمرینات بسکتبال و فوتبال شبیه یک بازی واقعی نیستند. این مهارت های حرکتی می‌گوید که اگر در حال تلاش برای تسلط یافتن هستید تمام راه هایی را که می توانید آن را تمرین کنید انجام دهید- سپس فردا دوباره آن را اصلاح کنید. این طوری تمرین کامل می شود، در نهایت تمرین کردن شما را قوی می‌کند.

 

فاطمه مهرابی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *