انتشار این مقاله


وقتی از شنبه کارتان را شروع کنید، راحت تر به هدفتان می‌رسید

در این مقاله می‌خواهیم به پیدا کردن نقاط انگیزشی برای شروع دنبال کردن اهداف بپردازیم

بسیار خوب، اعتراف کنید که اهدافی را داشته اید که فراموششان کرده و به آنها نپرداخته اید. این اتفاق برای بهترینِ ما هم می‌افتد اما خبر خوب اینجاست: بر اساس مطالعه ای در سال ۲۰۱۵، فرصت های زیادی برای تغییر چیزها خواهید داشت. همه چیز با انتخاب تاریخ مناسب برای یک “شروع تازه” حل می‌شود.

دکمه‌ی بازنشانی را فشار دهید

اگر تا به حال یک رژیم غذایی را شروع و آنرا سریع رها کرده اید و با خود گفته اید که “خوب دوباره از شنبه شروع می‌کنم” شما تنها نیستید و طبق مطالعه‌ای، شنبه ها واقعا یک زمان عالی برای شروع مجدد است. تطبیق دادن عادت های جدید در اوایل هفته می‌تواند انگیزه‌ای در شما ایجاد کند که با چیزی که “تاثیر شروع تازه” نامیده می‌شود شما را به سمت هدفتان هدایت کند. این به آن دلیل است که شروع یک هفته جدی یا ماه یا سال یک تغییر روانشناسی ایجاد می‌کند که به شما اجازه می‌دهد که وقتی به جلوتر نگاه می‌کنید مثلا شروع یک، شنبه جدید نقص های قبلتان را رها کنید.

در این مطالعه از شرکت کنندگان خواسته شد که هدفی را که آرزو دارند دنبال کنند، توصیف نمایند.

از یک گروه خواسته شد تصور کنند که بعد از ۹ سال می‌خواهند به یک آپارتمان جدید بروند. به گروه دیگر گفته شد که آنها هر سال به یک آپارتمان جدید می‌‍‌روند سپس از هر دو گروه خواسته شد که بگویند در آن شرایط هر کدام چقدر انگیزه خواند داشت که به دنبال هدفشان بروند.

همانطور که حدس می‌زنید شرکت کنندگانی که به آنها گفته شد که بعد از سال ها برای اولین بار از گذشته شان دور می‌شوند انگیزه‌ی بیشتری برای دنبال کردن هدفشان داشتند. پس هر چه شروع تازه بزرگتر باشد انگیزه بیشتر است.

همیشه شنبه‌ای هست

اگر در جستجوی گزینش و اجرای عادت های سالم هستید احساس خوبی داشته باشید، همان  طور که نویسنده‌های این تحقیق نوشته اند:

برای افرادی که در تلاشند که عادت‌های بدشان را کمتر کنند و با شروع به دنبال یک هدف جدید رفتن هم مشکل دارند، این نشانه‌ها می‌تواند یک نقطه‌ی قوت برای از بین بردن چرخه های معیوب و نادرست رفتاریشان باشد.

آیا شما هم به چند تا از این دست نشانه ها نیاز دارید؟
آیا شما هم به چند تا از این دست نشانه ها نیاز دارید؟

روز تولدتان، شروع هر ترم جدید در دانشگاه، روز اول یک کار جدید و روز اول ماه ها را امتحان کنید. البته شنبه ها هم همیشه وجود دارند.

فاطمه مهرابی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید