انتشار این مقاله


همسرانی که یکدیگر را به عنوان بهترین دوست خود می بینند در زندگی شادترند

در این مقاله با نحوه‌ی ارتباط کلامی و رفتاری درست بین زوج ها برای موفقیت بیشتر در زندگی می‌پردازیم

در ازدواج تعهدات سنگین تری از ازدواج کردن هم وجود دارد. در زمان بیماری ها و سلامتی تا زمان مرگ آیا از یکدیگر جدا هستیم؟ خیر، هیچ کس این طور نیست.

همراه ازدواج سوالات زیادی مطرح می‌شود، نگرانی ها و تردیدهای زیادی وجود دارد. عاشق شدن یک چیز است، اما اگر همسرتان را دوست داشته باشید به طوری که با او مثل یک دوست باشید، می توانید کمی آرام بشوید.

همسرم

مطالعات نشان می دهد که افراد متاهل شادتر و سالم تر از افراد مجرد هستند. رابرت شرلینگ، پزشک، در مقاله ای برای انتشارات سلامت هاروارد اشاره می کند که در مقایسه با همتایان خود، افراد متاهل تمایل دارند که طولانی تر زندگی کنند، سکته های مغزی و حملات قلبی کمتر، احتمال ابتلا به افسردگی کمتر، احتمال ابتلا به پیشرفت سرطان در زمان تشخیص کمتر است و بیشتر احتمال دارد که برای مدت طولانی تر سرطان را زنده نگه دارد. مطمئنا چیز شوخی برداری نیست.

مطالعه ای در سال ۲۰۱۶ که توسط محققان از موسساتی مانند دانشکده پزشکی آستون و دانشگاه استرالیا انگلیا انجام شد، نشان داد که ازدواج می تواند احنمال ابتلا به حمله قلبی را افزایش دهد. به طور مشخص، این مطالعه به این نتیجه رسید که افراد متاهل ۱۴ درصد کمتر از پس از یک حمله قلبی نسبت به افراد تک نفره جان خود را از دست می دهند، و به احتمال زیاد افراد متاهل به طور متوسط دو روز از عمرشان را کمتر از افراد مجرد در بیمارستان می‌مانند.

دکتر نیکلاس گلپپ، از دانشکده پزشکی نورویچ، UEA، در یک نشست مطبوعاتی گفت:

نتایج ما نباید باعث ایجاد نگرانی برای افراد مجرد که حمله قلبی داشته‌اند، شود. اما آنها قطعا باید به جامعه پزشکی یادآوری می‌کنند که اهمیت توجه به حمایت از بازماندگان حمله قلبی برای افراد متاهل وجود دارد.

بهترین دوست‌ها برای همیشه

(واضح است که این فرض ما در مورد روابط سالم و شاد صحبت می کنیم و نمی گویم که ازدواج مردم ناراضی را راضی می سازد.) مطالعه ای در سال ۲۰۱۴ توسط اداره ملی تحقیقات اقتصادی نشان داد که افراد متاهل خوشبخت ترند، اما سطوح خوشبختی همسرانی که بهترین دوست یکدیگرند، بسیار بالاتر است.

داشتن همسر به عنوان بهترین دوست شما ممکن است به این معنی باشد که شما دو برابر نسبت به کل زندگی کسانی که ازدواج کرده اند راضی هستید. محققان اظهار داشتند: “… کسانی که شریک زندگی شان بهترین دوستانشان هستند، بزرگترین مزایای رفاه را درازدواج ، حتی در هنگام کنترل رفاه قبل از ازدواج دارند.” “مزایای رفاه ازدواج به طور متوسط در حدود دو برابر برای کسانی که همسرشان بهترین دوست شان است می‌باشد.”

این نتایج را با نتایج مطالعات طولانی مدت در انگلستان مطابقت می کند. بین سال های ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۹، در بررسی خانوارهای بریتانیایی،از ۳۰،۰۰۰ نفر پرسش هایی را مطرح شد که رضایت زندگی آنها را اندازه گیری می کرد. یکی از این سوالات چه بود؟

بهترین دوستت را نام ببر افرادی که گفتند همسرشان بهترین دوستشان است ، با احتمال دو برابر بیشتر از زندگی راضی بودند.

البته، این مطلقا لازم نیست تا که یک ازدواج شاد داشته باشید. پروفسور اقتصاد و متخصص خوشبختی، جان هلیوول، به “نیویورک تایمز” گفت: “مزایای ازدواج حتی برای افرادی که با دوستان خارجی هم آشنا هستند، بسیار زیاد هستند.”

“ااما این برای کسانی است که همسرشان را دوست نزدیکترین دوستشان میدانند. یک جایزه است.” داشتن بهترین دوستان فوق العاده است، اما داشتن بهترین دوست در شریک زندگی شما؟ یک شادی واقعی است.

به دنبال به دست آوردن اطلاعات بیشتری راجع به ازدواج هستید؟ لینک زیر را چک کنید.

Making Happy: The Art and Science of a Happy Marriage.”

فاطمه مهرابی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید