انتشار این مقاله


روانشناسی رنگ نارنجی

رنگ نارنجی چه تاثیری در حال و رفتار شما دارد؟

روانشناسی رنگ نارنجی چیست؟ رنگ نارنجی باعث می‌شود چگونه احساس کنید؟ نارنجی می‌تواند رنگی بسیار قوی و پرانرژی باشد. نارنجی مانند زرد و قرمز می‌تواند توجهات زیادی را به خود جلب کند و احتمالا به همین دلیل است که اغلب در تبلیغات استفاده می‌شود. مردم اغلب رنگ نارنجی را به عنوان روشنایی، شادی و تعالی توصیف می‌کنند. اگرچه در برخی موارد می‌تواند بیش از حد روشن و گیج‌کننده باشد. رنگ نارنجی هم مانند بنفش رنگی بحث‌برانگیز می‌باشد. مردم یا عاشق این رنگ‌اند ویا از آن متنفرند.

نارنجی رنگی خودنما و پرسر و صدا است و باعث می‌شود بلافاصله شروع به داشتن احساس کنید.

Wolf Kahn

روانشناسی رنگ نارنجی

  • نارنجی ترکیبی از رنگ زرد و قرمز می‌باشد و رنگی پرانرژی است.
  • نارنجی احساسات هیجانی، شور و حرارت را به ذهن می‌آورد.
  • نارنجی اغلب برای جلب توجه در علائم ترافیکی و تبلیغات استفاده می‌شود.
  • نارنجی رنگی پرانرژی است و احتمالا به همین دلیل است که بسیاری از تیم‌های ورزشی از نارنجی در لباس‌های خود و همچنین به عنوان خوش‌یمنی و در برندهای تجاری استفاده می‌شود.
  • نارنجی همچنین رنگ غروب روشن و میوه‌هایی مانند پرتقال و نارنگی است و بنابراین ممکن است اکثر مردم این رنگ را به زیبایی غروب و طعم خوش مرکبات ارتباط دهند.
  • نارنجی همچنین پاییز و رنگ‌ برگ‌های مرده را تداعی می‌کند.
  • این رنگ با هالووین در ایالات متحده ارتباط قوی دارد، بنابراین می‌تواند تداعی‌کننده تاریکی و حتی معانی کارتونی باشد.

نارنجی باعث می‌شود چگونه احساس کنید؟ آیا نارنجی با کیفیت و شرایط خاصی مرتبط است؟ مهم است که به یاد داشته باشید نماد و معانی رنگ نارنجی جهانی نیستند. تفاوت‌های فرهنگی اغلب در نحوه نظر مردم نسبت به رنگ‌ها نقش دارد. در ایالات متحده، مردم ممکن است رنگ نارنجی را به لباس زندانیان ارتباط دهند، در حالی که در سایر کشورها با مقام سلطنتی و معنویت ارتباط دارد.

به نظر می‌رسد چگونگی استفاده از رنگ نارنجی در محیط نقش اصلی را در احساس ما نسبت به آن دارد. اگر نارنجی را به عصر دلنشین پاییزی که با خانواده و دوستان خود گذرانده‌اید نسبت دهید، احتمالا ارتباط مثبت قوی با این رنگ خواهید داشت.


بیشتر بخوانید:

آنیتا ریحانی فرد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید