انتشار این مقاله


آیا ورزش کردن قبل از صبحانه میتواند به وزن کم کردن شما کمک کند؟

طبق یک مطالعه جدید، نخوردن صبحانه و مستقیما قبل از آن ورزش کردن شاید کمک کند در طول روز کمتر غذا بخورید. در این تحقیق، ۱۲ مرد سفید پوست فعال از لحاظ جسمی با سن های ۱۸ تا ۲۳ ساعت ۸ صبح به آزمیشگاه رسیدند، و به طور تصادفی به آنها آرد جو و شربت […]

طبق یک مطالعه جدید، نخوردن صبحانه و مستقیما قبل از آن ورزش کردن شاید کمک کند در طول روز کمتر غذا بخورید.

در این تحقیق، ۱۲ مرد سفید پوست فعال از لحاظ جسمی با سن های ۱۸ تا ۲۳ ساعت ۸ صبح به آزمیشگاه رسیدند، و به طور تصادفی به آنها آرد جو و شربت پرتقال داده شد و یا به برخی صبحانه داده نشد.سپس در ساعت ۱۰ صبح افراد به مدت یک ساعت روی تردمیل دویدند.

یک هفته بعد، شرکت کنندگان آزمایش را تکرار کردند، اما اینبار گروه ها عوض شده بود- افرادی که در آزمایش قبل صبحانه خورده بودند اینبار چیزی نخوردند و بر عکس.به این افراد غذاهایی داده شده بود تا بقیه روز را تغذیه کنند، و آزاد بودند هر چقدر میخواستند بخورند. محققان غذایی را که پس مانده بود انتهای روز اندازه میگرفتند.

نتایج نشان داد که در مجموع افراد کالری بیشتری را در روزهایی که قبل از ورزش صبحانه میخوردند، مصرف میکردند.

جسیکا بچمن میگوید: به طور میانگین، شرکت کنندگان تقریبا ۴۵۰۰ کالری در روزهایی که قبل از ورزش صبحانه میخوردند، مصرف میکردند اما فقط ۳۶۰۰ کالری در روزهایی که قبل از صبحانه ورزش میکردند، مصرف میکردند.مردان اکثر کالری های اضافی را هنگام عصر میسوزاندند.مردم مدتی دنبال این بودند که بدانند ورزش چگونه روی اشتها موثر است.چیزی که به آن توجه نشده این است که آیا مصرف صبحانه اصلا روی این اثر میگذارد یا نه.

یافته ها میتوانست پیامدهایی برای کسانی داشته باشد که سعی میکنند وزن کم کنند یا جلوی وزن کم کردن خود را بگیرند.تعادل انرژی، که رابطه بین انرژی به دست آورده شده و انرژی مصرف شده است، یک معادله ساده روی کاغذ است ولی یک مفهوم پیچیده در ورزش و تمرین کردن است که نهایتا مشخص میکند وزن یک فرد افزایش پیدا کند کاهش یابد یا ثابت بماند.

پژوهشگران در مقاله خود نوشته بودند که بسیاری از مطالعاتی که از راه مشاهده کردن انجام میشد به این نتیجه رسیده بود که افرادی که از روی عادت صبحانه نمیخورند تمایل دارند وزن بیشتری نسبت به کسانی که صبحانه میخورند داشته باشند.با این حال، در یک مروری از تحقیقات که در سال ۲۰۱۳ چاپ شد این طور نوشته بود که آزمایشهای کنترل شده تصادفی، این سوال را که آیا خوردن صبحانه به ثابت نگه داشتن وزن کمک میکند یا نه بررسی کرده بود نتایج آن کطالعات مشاهده ای را تایید نکرده بود.

نتیج جدید از یک تحقیق رو به رشد حمایت میکند که نشان میدهد نخوردن صبحانه شاید منجر به این شود که مردم کالری کمتری را  در طول روز مصرف کنند.

علاوه بر این، محققان فهمیدند که مردان شرکت کننده در آزمایش چربی بیشتری را میسوزانند وقتی چیزی نمیخورند- به عبارت دیگر، وقتی آنها بدون خوردن صبحانه قبل از تمرین، میدویدند.

بچمن و همکاران او گفتند که آنها فقط گروه کوچکی از انسانهای مشابه را مورد آزمایش قرار دادند.همینطور، نتایج نمیتوانند به گروه های دیگر گسترده شوند.بعلاوه، محققان چنین اظهار داشتند که مشخص نیست که آثار پیدا شده در این آزمایش بیشتر از یک روز باقی میماند یا نه.

با این حال، نقطه قوت تحقیق این بود که پژوهشگران میتوانستند رژیم غذایی افراد را خودشان زیر نظر بگیرند بجای اینکه به خود افراد متکی باشند که گزارش دهند چه چیزی خوردند؛ گزارش دادن بوسیله خود فرد همیشه یک راه دقیق و قابل اعتماد نیست زیرا امکان دارد افراد غلط گزارش داده یا اطلاعات را فراموش کنند.

تحیقیقات آینده میتواند به آثار نخوردن صبحانه قبل از تمرین در تنوع گسترده تری از جمعیت و در طول مدت زمان بیشتری نگاهی بیندازند.آنها همچنین میتوانند بررسی هایی بر روی اثر نخوردن صبحانه بر روی هورمونهای تنظیم کننده اشتها مثل انسولین، لپتین و گرلین داشته باشند.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *