انتشار این مقاله


اسکار آکنه: بهترین درمان چیست؟

اسکارهای آکنه خسته کننده هستند و هیچ درمان واحدی برای همه‌ی آن‌ها مناسب نیست.

اسکارهای آکنه خسته کننده هستند و هیچ درمان واحدی برای همه‌ی آن‌ها مناسب نیست. روش‌های مختلف ممکن است به بهبود چهره شما کمک کند. پزشک شما ممکن است یک یا ترکیبی از این‌ها را برای درمان اسکار آکنه پیشنهاد کند.

مراقبت از پوست در خانه: ظاهر اسکارهایی که رنگ پوست شما را تغییر می‌دهد ممکن است با روشن‌کننده‌های بدون نسخه و استفاده از کرم‌های ضد آفتاب برای کاهش کنتراست بهبود یابد.

پر کننده‌های بافت نرم: تزریق کلاژن و یا چربی زیر پوست و درون اسکارهای فاصله‌دار می‌تواند پوست را پر کند یا کشش دهد. این باعث می‌شود که اسکار کمتر جلب توجه کند. این نتایج موقت هستند، بنابراین شما باید دوره‌های تزریق را دوباره تکرار کنید.

لیزر لایه برداری: این یک روش پوستی است که از لیزر برای بهبود ظاهر پوست استفاده می‌کند.

دیگر روش‌های مبتنی بر انرژی: منابع پرتاب کننده نور و دستگاه‌های رادیوفرکانسی کمک می‌کنند تا بدون آسیب رساندن به لایه بیرونی پوست، اسکارها کمتر جلب توجه کنند. نتایج کمرنگ هستند و شما ممکن است نیاز به تکرار این روش داشته باشید.

برداشت پوست: این روش معمولا برای زخم‌های شدید تر است. و شامل حذف لایه بالایی پوست با یک برس سیمی است که با سرعت در حال چرخش است. زخم سطحی ممکن است به طور کامل برداشته شود، و زخم‌های آکنه عمیق ممکن است کمتر دیده شوند

لایه برداری شیمیایی: اسیدی با قدرت بالا برای پوست شما که به منظور حذف لایه بالا و به حداقل رساندن زخم‌های عمیق تر اعمال می شود.

روش سوزن زدن: این روش شامل غلتاندن دستگاه سوزنی بر روی پوست برای تحریک بافت زیرین است. این تکنیک ایمن، ساده و احتمالا موثر برای اسکار آکنه است. نتیجه کمرنگ است، و شما ممکن است نیاز به تکرار درمان داشته باشید.

عمل جراحي: با استفاده از یک روش مرسوم به نام برش منگنه‌ای، پزشک شما اسکارهای آکنه تکی را برش داده و برمی‌دارد و زخم آن را با بخیه یا پیوند پوست ترمیم می‌کند. تکنیک دیگری به نام subcision به این گونه است که دکتر شما سوزن‌هایی در زیر پوست قرار می‌دهد تا فیبرهای زیر اسکار را سست کند که این کار به بهبود ظاهر آن کمک می‌کند.

تزریق بوتاکس: گاهی اوقات پوست اطراف اسکار آکنه‌ها چروک می‌شود. تزریق سم بوتولینیوم (بوتاکس) در این ناحیه به بهبود ظاهر پوست کمک می‌کند. شما باید تزریقات را به صورت دوره‌ای تکرار کنید.

برای انتخاب این که کدامیک برای شما مناسب است، جوانب مثبت و منفی هر روش را با پزشک یا متخصص پوست خود بسنجید.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید