انتشار این مقاله


ممکن است مسافران حج مبتلا به آنفولانزا باشند

همانند هر رویداد دیگری که جمعیت زیادی در فضاهای محدود وجود دارد، شیوع بیماری‌های مؤثر مانند آنفولانزا در حج رایج است.

مقامات بهداشت آمریکا می‌گویند که در هفته گذشته دو بیمه بهداشتی هواپیمایی مربوط به زیارت حج در مکه وجود داشت. بیماری در سفر اتفاق محتملی است. پس از گزارش مسافران بیمارستانی و خدمه پرواز امارات از دبی در روز چهارشنبه، ۱۱ نفر در بیمارستان نیویورک سیتی تحت درمان قرار گرفتند. روز بعد، در مجموع ۱۲ مسافر در دو پرواز به فرودگاه بین المللی فیلادلفیا علائم آنفولانزا را نشان دادند.


مقاله مرتبط: واکسن آنفولانزا در بزرگسالان به اندازه‌ی کودکان مؤثر نیست


بنجامین هینز، سخنگوی مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها (CDC)، گفت:

به طور کلی موضوع مشترک آنفلوآنزا نوع A در بازگشت زائران حج است.

حج، یک سالگرد زیارت سالانه برای مسلمانان است، در این سال بیش از ۲ میلیون نفر را به مکه، عربستان سعودی متصل کرد. همانند هر رویداد دیگری که جمعیت زیادی در فضاهای محدود وجود دارد، شیوع بیماری‌های مؤثر مانند آنفولانزا در حج رایج است.

سه مسافر از حادثه نیویورک و یکی از فیلادلفیا برای آنفولانزا و یا سایر بیماری‌های تنفسی معمول مورد آزمایش قرار گرفته اند. یک نماینده از گمرک و حفاظت مرزی (CBP) در بیانیه‌ای که به TIME ارسال شد گفت که بررسی پزشکی در فیلادلفیا تحت عنوان “احتیاطات بیشتر پس از بیماری کارکنان و مسافران پرواز ۲۰۳ هواپیمایی امارات که در فرودگاه بین المللی JFK فرود آمد” انجام شد.


مقاله مرتبط: واکسن آنفولانزا از قدرت سیستم ایمنی نمی‌کاهد


حوادث مربوط به سلامتی در سفرهای هوایی نسبتاً شایع است و CDC برنامه‌هایی برای آمادگی در برابر این حوادث دارد. هینز می‌گوید مسافران نباید برنامه‌های موجود را به دلیل بیماری‌های گزارش شده لغو کنند. هینز می‌گوید:

هیچکس نمی‌خواهد در طول مسافرت بیمار شود، اما گاهی اوقات این اتفاق می‌افتد. شما ممکن است قادر به پیشگیری از هر گونه بیماری یا آسیب نباشید، اما می‌توانید برنامه ریزی کنید تا بتوانید با آن‌ها مقابله کنید. اطمینان حاصل کنید که قبل از سفر تمام واکسن‌های به روز معمول، از جمله واکسن سالانه آنفولانزا و واکسن‌های اختصاصی خاص خودتان را دریافت کرده باشید و از عمل کردن به عادات سالم مانند شستن دست، اطمینان پیدا کنید. افرادی که بیمار هستند، باید از سفر در صورت امکان اجتناب کنند.

همچنین در این هفته، پس از تشخیص ویروس سرخک در یکی از مسافران ایالت تگزاس، مقامات بهداشت عمومی این ایالت اعلام کردند که مسافرانی که با خطوط هواپیمایی Southwest سفر می‌کنند ممکن است در معرض سرخک قرار بگیرند. با توجه به این خبرها، ابتلای حاجیان ایرانی به آنفولانزا نیز دور از انتظار نمی‌باشد.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید