انتشار این مقاله


ایلان ماسک تقریبا نام اولین مسافر شخصی دور ماه را لو داد

SpaceX، شرکت فضایی تاسیس شده توسط ایلان ماسک برنامه ریزی می کند تا اولین مسافر شخصی فضا را به ماه ببرد.

SpaceX، شرکت فضایی تاسیس شده توسط ایلان ماسک برنامه ریزی می کند تا اولین شهروند را به ماه ببرد. این کمپانی در توییتر اعلام کرد که سفینه ای که این سفر رانجام خواهد داد، سفینه فالکون بزرگ(BFR) نام دارد. این کمپانی گفت که:

SpaceX اولین مسافر شخصی فضا در دنیا را توسط وسیله نقلیه BFR به ماه خواهد برد. این اولین قدم در راستای فراهم کردن امکان سفر به فضا برای افرادی است که آرزوی آن را دارند.


بیشتر بخوانید:


به زودی نام این مسافر و علت انتخاب آن برای این سفر به فضا گفته خواهد شد. با این وجود، این اولین بار نیست که این شرکت اعلام کرده ماموریتی را در فضا انجام خواهد داد اما روی ماه فرود نخواهد آمد.

SpaceX در فوریه سال ۲۰۱۷ نیز اعلام کرد که طی یک ماموریت در اطراف ماه به پرواز درخواهند آمد. برنامه ریزی شده بود که ۲ مسافر شخصی (که نامشان هنوز هم مشخص نسیت) در این سفر به اطراف ماه بروند و مسیری مشابه فضانوردان آپولو۱۳ ناسا طی کنند. همچنین، این شرکت خواستار استفاده از راکت Falcon Heavy( این راکت در حال خاضر قدرتمند ترین سیستم راه اندازی فرود در جهان است) و کپسول Crew Dragon آن است که فضانوردان در اوایل سال ۲۰۱۹ با استفاده از این سیستم به پرواز درخواهند آمد. اما به نظر می رسد SpaceX از این برنامه با یک مسافر کمتر ، که ایلان ماسک اشاره کرده است ژاپنی است، منحرف شده است. سفینه ای که این سفر توسط آن انجام خواهد شد، هنوز در حد نمونه ی اولیه و ثابت نشده است.

BFR ، طبق توضیحات ایلان ماسک در سال ۲۰۱۷، نیازمند یک سفینه ۱۵۷ پایی است که مدار تقویت کننده ۱۹۱ پایی را به مدار هدایت خواهد کرد.

فاطمه عالی نژاد


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید