انتشار این مقاله


هر آنچه باید در مورد MS بدانید

علائم علائم MS متفاوت و غیر قابل پیش بینی هستند، بسته به اینکه کدام بخش از سیستم عصبی مرکزی تحت تاثیر قرار گرفته و به چه میزان. دو مورد از MS یکسان نیست و علائم، بسته به جایی که ضایعات MS در مغز و نخاع ایجاد می شود، می تواند به روش های مختلف ظاهر شود. [...]

علائم

علائم MS متفاوت و غیر قابل پیش بینی هستند، بسته به اینکه کدام بخش از سیستم عصبی مرکزی تحت تاثیر قرار گرفته و به چه میزان. دو مورد از MS یکسان نیست و علائم، بسته به جایی که ضایعات MS در مغز و نخاع ایجاد می شود، می تواند به روش های مختلف ظاهر شود.

علائم می تواند هر ترکیبی از پنج مشکل عمده سلامت، از جمله:

 

برای اطلاعات بیشتر در مورد علائم

 

اگر می خواهید اطلاعات بیشتر در مورد انواع نشانه ها را در افراد مبتلا به MS تجربه کنید، برای اطلاعات دقیق تر بر روی علامت خاص کلیک کنید.

 

Ataxia و Tremor : Ataxia عدم هماهنگی حرکات عضلانی است که می تواند به عنوان ناخوشایند، راه رفتن ناپایدار، اختلال در حرکات چشم و اندام، مشکلات گفتاری و گاهی سرگیجه ظاهر شود. تاثیر آن متفاوت است و بستگی دارد که کدام بخش و چقدر از سیستم عصبی MS آسیب دیده است.

 

شناخت : اگر شما تغییری در شناخت دارید، شما تنها نیستید. این تغییر به طور معمول به عنوان حافظه ضعیف و مشکل متمرکز می شود و اغلب توسط افرادی که MS را “فاز” یا “مه غلیظ” می نامند، توصیف می شود.

 

مراقبت Continence : بسیاری از افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس (MS) برخی از انواع مسائل مثانه یا روده را تجربه می کنند. بی اختیاری شایع ترین نشانه برای افراد مبتلا به MS است – شدت و طول عمر از فرد به فرد متفاوت است.

 

افسردگی : تقریبا نیمی از افرادی که تشخیص داده می شوند، یک قسمت افسردگی دارند که سه برابر بیشتر از جمعیت عمومی است. شناسایی افسردگی و درمان زود هنگام درمان کلیدی است. با اطلاعات و حمایت مناسب، افسردگی می تواند به طور موثر برای حفظ یک سبک زندگی سالم و فعال باشد.

 

خستگی : خستگی مفرط رایج است و می تواند به طور قابل توجهی توانایی شما در کار و عملکرد را مختل کند. مدیریت خستگی شامل به حداکثر رساندن و استفاده از انرژی به طور موثر است. با اطلاعات و پشتیبانی مناسب، خستگی MS می تواند به حداقل رسانده شود و یا به طور موثر برای حفظ یک سبک زندگی سالم و فعال باشد.

 

Sensitivity حساسیت به حرارت : افراد مبتلا به MS اغلب می گویند که گرما می تواند نشانه های آن را بدتر کند – چه نشانه ای و شدت، از فرد به فرد متفاوت است. اگرچه شایع است که وقتی علائم بروز علائم درخشان است، اثر موقتی است و زمانی که شما دوباره سرد هستید آرام باشید.

 

مدیریت رفلاکس : افراد مبتلا به مولتیپل اسکلروز (MS) ممکن است عود را تجربه کنند – فراوانی، شدت و طول عمر از فرد به فرد متفاوت است. با اطلاعات و حمایت مناسب، عود می تواند به طور موثر برای حفظ یک سبک زندگی سالم و فعال باشد.

 

درد : درد می تواند طولانی مدت و تاثیر گذار در زندگی روزمره باشد، یا در مقابله کوتاه مدت باعث می شود. برای بسیاری از افراد مبتلا به MS، درد در هر نقطه ممکن است رخ دهد، اغلب مزمن است و می تواند به علت سایر نشانه ها (مانند اسپاستیک) ایجاد شود.

 

علائم حسی : بسیاری از افراد مبتلا به MS علائم حسی در پوست خود دارند. اغلب یکی از اولین نشانه هایی است که مردم متوجه می شوند – شدت و طول عمر از فرد به فرد متفاوت است.

 

اسپاستیسیت و اسپاسم : Spasticity نشانه ای از MS است که باعث می شود عضلات شما احساس سختی، سنگین و دشوار به حرکت می کنند. اسپاسم یک سفتی ناگهانی عضله است که ممکن است باعث ایجاد یک اندام در بدن شما شود.

 

مسائل مربوط به بلع : نزدیک به نیمی از افراد مبتلا به MS تجربه بلع مشکلات. شناسایی این و به دنبال درمان اولیه کلید است. با اطلاعات و پشتیبانی مناسب، مسائل بلعیده می تواند به طور موثر برای حفظ یک سبک زندگی سالم و فعال باشد.

 

پیاده روی (راه رفتن) : مشکالت قدم زدن یا مشکل در راه رفتن یکی از شایع ترین علائم در MS است.مشکلات خوش خیم معمولا به چندین عامل مربوط می شود. ضعف، اسپاستیسیت، از دست دادن تعادل، کسری حسی

 

بینش :. مشکلات بصری اغلب اولین علائم مربوط به MS هستند. بیش از نیمی از افراد مبتلا به MS حداقل یک موضوع را با دیدگاه تجربه می کنند.شناسایی این و به دنبال درمان اولیه کلید است.

 

معصومه نعمت بخش


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید