انتشار این مقاله


آنالیزرهای قابل حمل چربی های بدن چقدر دقیق هستند؟

با وجودی که تکنولوژی در حال بهبود است ، اندازه گیری دقیق چربی بدن با اکثر آنالیزرهای چربی هنوز دشوار است.

با وجودی که تکنولوژی در حال بهبود است ، اندازه گیری دقیق چربی بدن با اکثر آنالیزرهای چربی هنوز دشوار است.
انواع مختلفی از آنالیزرهای چربی بدن – که امپدانس متر نیز نامیده می‌شوند – برای عموم مردم در دسترس است. نتایج آنالیزرهای قابل حمل چربی بدن بر اساس بسیاری از عوامل می‌تواند متفاوت باشد، اما کیفیت دستگاه و میزان هیدراته بودن شما هنگام اندازه گیری جزو این عوامل هستند.


مقاله مرتبط: کربن دی اکسید چربی دور شکم را کاهش می‌دهد!


اگر درباره درصد چربی بدن خود نگران هستید، آنالیزر چربی بدن موجود در دسترس را کنار بگذارید و در مورد استفاده از روش‌های اندازه گیری دقیق تر از پزشک خود بپرسید.
بسته به شرایط، گزینه‌ها می‌توانند شامل موارد زیر باشند:
سنجش جذب انرژی دوگانه اشعه ایکس- یک آزمایش تخصصی اشعه ایکس است که اطلاعات دقیقی را در مورد نسبت چربی، عضلات و استخوان‌ها در قسمت‌های خاص بدن شما فراهم می‌کند.
پلیتیسموگرافی جابجایی هوا- با استفاده از این تکنیک، شما در یک محفظه کامپیوتری تخم مرغی شکل (Bod Pod و غیره) محصور می‌شوید. این دستگاه وزن و حجم بدن شما را برای تعیین چگالی بدن اندازه گیری می‌کند، سپس از این آمار برای محاسبه درصد چربی بدن استفاده می‌کند.سنجش وزن زیر آب – همچنین به عنوان هیدروژنسیتومتری نیز شناخته می‌شود، این روش شامل نشستن بر روی صندلی مخصوص زیر آب می‌باشد. سپس از چگالی و وزن بدن شما برای اندازه‌گیری درصد چربی بدن استفاده می‌کنند.
چربی بدن همچنین می‌تواند با استفاده از روش‌های تصویربرداری مقطعی مانند تصویربرداری رزونانس مغناطیسی(MRI)، طیف سنجی رزونانس مغناطیسی هسته‌ای و توموگرافی کامپیوتری (CT) تخمین زده شود. این اسکن‌ها می‌توانند اندازه گیری‌های دقیق‌تری از ترکیب بدن، به ویژه اندازه گیری چربی داخل شکمی ارائه کنند. با این حال، گران هستند، و معمولا تنها برای اندازه گیری چربی بدن مشخص نیست. آزمایش‌های تصویربرداری مانند سونوگرافی نیز ممکن است برای اندازه گیری ترکیب بدن استفاده شود


مقاله مرتبط: یک داروی جدید می‌تواند سلو‌ل‌های چربی سفید را نابود کند


روش‌های دیگر برای ارزیابی چربی بدن همچنان مورد مطالعه قرار می‌گیرند.
با توجه به اطلاعات مورد نظر، شما و دکترتان می‌توانید اندازه مطلوب چربی بدن را تعیین کنید. در نظر داشته باشید که تکنیک‌های اندازه گیری چربی بدن ممکن است گران باشد و ممکن است در همه مکان‌ها موجود نباشد.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید