انتشار این مقاله


غذاهایی با کالری منفی

ما شنیده‌ایم که غذاهایی با کالری منفی ممکن است یک استراتژی برای یک رژیم غذایی خوب باشند. اما دقیقا چه غذاهایی هستند؟

ما شنیده‌ایم که غذاهایی با کالری منفی ممکن است یک استراتژی برای یک رژیم غذایی خوب باشند. اما دقیقا چه غذاهایی هستند؟


مقاله مرتبط: سریع‌ترین و بی‌خطرترین راه‌های کاهش وزن


دونالد هنسورد پاسخ این سوال را می‌دهد. اینترنت پر است از لیست غذاهایی که کالری منفی دارند – غذاهایی که ظاهرا انرژی بیشتری برای هضم غذا مصرف می‌کنند تا کالری که خودشان برای بدن تامین می‌کنند. بسیاری از این غذاها سبزیجات و میوه‌ها هستند که می‌توانند بخشی از یک برنامه رژیم غذایی سالم باشند. اما شاید آن‌ها کالری منفی نباشند.
تئوری این است که شما می‌توانید با خوردن مقدار زیادی از این غذاهای منفی کالری، وزن خود را کاهش دهید. کرفس نمونه‌ای است که معمولا ذکر شده است زیرا عمدتا از آب و فیبر تشکیل شده است. طرفداران کرفس ادعا می‌کنند که برای یک کاهش وزن خالص، نسبت به انرژی خود کرفس ،کالری بیشتری را برای هضم آن مصرف خواهید کرد.


مقاله مرتبط: نور خورشید کلیدی برای به کاهش وزن


واقعیت ماجرا این جاست. در طول روز، حدود ۵ تا ۱۰ درصد از مصرف کل انرژی خود را به هضم و ذخیره مواد مغذی در غذایی که می‌خورید، صرف می‌کنید.
غذاهای حاوی کالری کم، مانند کرفس و دیگر سبزیجات غیر نشاسته‌ای ، مقدار کمی از کالری تامین می‌کنند اما برای هضم نیاز به انرژی دارند. به این معناست که از لحاظ نظری این احتمال وجود دارد که یک غذا کالری منفی داشته باشد اما مطالعات علمی معتبری برای اثبات این امر که غذاهای خاصی چنین تاثیری دارند ، وجود ندارد.


مقاله مرتبط: کدام ورزش سوزاندن بیشترین کالری را امکان‌پذیر می‌سازد


با این حال ، حتی اگر سبزیجات غیر نشاسته‌ای کالری منفی ندشته باشند، هنوز کالری کم کالری هستند و انتخابی هوشمندانه در رژیم غذایی مبتنی بر گیاه به حساب می‌آیند.
آخرین نکته : دنبال کردن رژیم‌های افراطی که تنها چند غذای محدود را شامل می‌شوند، می‌توانند باعث کم شدن مواد مغذی مهم شما شوند. کلید موفقیت در کاهش وزن، اتخاذ شیوه زندگی سالم است که حاوی رژیم متعادل و ورزش منظم است.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید