انتشار این مقاله


درمانی جدید سلول‌های سرطان پستان را به چربی تبدیل می‌کند

احتمالا بتوانیم از یکی از روندهای طبیعی سرطان بر علیه خودش استفاده کنیم.

احتمالا بتوانیم از یکی از روندهای طبیعی سرطان بر علیه خودش استفاده کنیم. به کمک مکانیسم متاستاز سرطان در بدن، محققین دانشگاه بازل سوئیس توانستند سلول‌های سرطانی را به چربی تبدیل کنند و روشی جدید برای درمان سرطان پستان ارائه دهند. چون داروی استفاده شده در این مطالعه مورد تایید FDA است روند رسیدن به مرحله‌ی کارآزمایی بالینی کوتاه‌تر خواهد بود.

گذاری مرگبار

سلول‌های سرطانی گاهی اوقات به کمک EMT (epithelial-mesenchymal transition) در بدن پخش می‌شوند. در طول EMT، سلول‌های سرطانی تقریبا مشابه سلول‌های بنیادی هستند و راحت‌تر می‌توانند به انواع مختلف سلول‌ها تبدیل شوند. در مطالعه‌ی منتشر شده در ژورنال Cancer Cell، محققین چگونگی ایمپلنت نوعی از سرطان پستان تهاجمی انسان در پد چربی پستان یک موش ماده را توضیح دادند. سپس داروی ضد دیابت Rosiglitazone و ضد سرطان Tramtinib را به او تزریق کردند. محققین دریافتند که درمان تلفیقی فوق برخی از سلول‌های سرطانی را به سلول چربی تبدیل کرد. محقق گرهارد کریستوفوری در یک نشست خبری گفت:

سلول‌های سرطانی که وارد فاز EMT شده بودند نه تنها به سلول چربی تبدیل شدند بلکه تکثیرشان نیز متوقف شد. علاوه بر این تومور اولیه دیگر متاستاز نداده و سلول‌های چربی دیگر به سلول سرطانی تبدیل نشدند.


مقاله‌ی مرتبط: تاثیر مکمل‌های ویتامین E بر سرطان چگونه است؟


مسیر پیش رو

از آن جایی که هر دو داروی استفاده شده مورد تایید FDA هستند روند رسیدن به مرحله‌ی کارآزمایی بالینی کوتاه‌تر خواهد بود.

در آینده این روش درمانی نوآورانه به همراه دیگر روش‌های درمانی شیمی‌درمانی در سرکوب رشد تومور اولیه و متاستاز آن مورد استفاده خواهد بود.

صبا حقی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید