انتشار این مقاله


آب سبزه گندم چیست؟ چرا باید در نوشیدنی من باشد؟

آیا باید برای سلامتی بهتر آب سبزه گندم (Wheatgrass) به اسموتی اضافه کنیم؟

آیا باید برای سلامتی بهتر آب سبزه گندم (Wheatgrass) به اسموتی اضافه کنیم؟
سبزه گندم نوعی علف با مواد مغزی بالا در خانواده گندم است. این یک مکمل غذایی در قرص، کپسول، پودر و فرم‌های مایع به فروش می‌رسد.
سبزه گندم اغلب برای تهیه ی نوشیدنی و یا اضافه کردن به اسموتی‌ها استفاده می‌شود. سبزه گندم مقدار متمرکزی از مواد مغذی شامل آهن ، کلسیم ، منیزیم ، اسیدهای آمینه ، کلروفیل و ویتامینA ، C و E را فراهم می‌کند.


مقاله مرتبط: رژیم غذایی سالم گران‌تر از غذای ناسالم است آیا واقعا چنین است؟


طرفداران سبزه گندم می‌گویند که محتوای مواد مغذی غنی آن، ایمنی را افزایش می‌دهد ، باکتری‌های مضر را در سیستم گوارش می‌کشد و مواد زائد را از بین می‌برد. با این حال ، مطالعات تحقیقاتی قابل توجهی برای حمایت از این ادعاها وجود ندارد.
برخی از طرفداران ، سبزه گندم را به عنوان یک درمان برای اثرات جانبی سرطان و شیمی درمانی ، کم خونی ، دیابت ، عفونت ، کولیت اولسراتیو و درد مفاصل و سایر مشکلات بهداشتی در نظر می‌گیرند. با این حال، مطالعات کمی در مورد سبزه گندم انجام شده است، بنابراین ارزیابی چنین ادعاهای بهداشتی دشوار است.


مقاله مرتبط: ۵ نوشیدنی معجزه‌آسا برای سلامتی!


سبزه گندم به طور کلی امن و سالم در نظر گرفته می‌شود. ممکن است تهوع، بی اشتهایی و یبوست ایجاد کند. با این حال، اگر شما به گندم یا چمن آلرژی دارید، یا بیماری سلیاک و یا عدم تحمل گلوتن دارید، قبل از استفاده از سبزه گندم ، با پزشک خود مشورت کنید.
سبزه گندم معولا در خاک یا آب رشد می‌کند و خام مصرف می‌شود، به این معنی که ممکن است با باکتری‌ها یا قارچ‌ها آلوده شود. اگر باردار هستید یا شیردهی دارید، از سبزه گندم استفاده نکنید.
سبزه گندم یک درمان معجزه نیست و نباید جایگزین مراقبت‌های پزشکی منظم یا یک رژیم سالم شامل مقدار زیادی میوه و سبزی شود. اما گاه به گاه به طور معقول و معتبر مورد استفاده قرار می‌گیرد و ممکن است علاقه شما به رژیم غذایی‌تان را افزایش دهد.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید