انتشار این مقاله


روش هایی برای مقابله با آرتریت روماتوئید

اگر آرتریت روماتوئید دارید، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که توصیه‌های پزشک خود را دنبال کنید و داروها را دقیقا همانطور که تجویز شده است مصرف کنید.

اگر آرتریت روماتوئید دارید، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که توصیه‌های پزشک خود را دنبال کنید و داروها را دقیقا همانطور که تجویز شده است مصرف کنید. شما همچنین می‌توانید در خانه برای رفع درد و فعال ماندن به این موارد عمل کنید:

  • به درد خود توجه کنید- انتظار می‌رود که درد و سفتی داشته باشید. اما دردی که بعد از فعالیت بیش از یک ساعت طول بکشد یا باعث تورم مفصلی شود، نشان می‌دهد که این فعالیت بیش از حد استرس زا بوده است. سطح فعاليت خود و یا شیوه انجام فعالیت را تغيير دهيد تا از بدتر شدن درد جلوگيري کنيد.
  • موقعیت را اغلب تغییر دهید- هنگام نوشتن، انجام صنایع دستی و یا رانندگی، هر ۱۰ تا ۱۵ دقیقه دست خود را باز و بسته کنید. هنگام تماشای تلویزیون یا استفاده از رایانه، هر ۳۰ دقیقه بلند شوید و حرکت کنید.
    از ابزارهای مناسب استفاده کنید- به دنبال ابزار و ظروف طراحی شده برای افراد مبتلا به آرتریت باشید. محصولاتی مانند دستکش‌های ضد ارتعاش و قلم‌های با قطر بزرگ و ظروف آشپزخانه می‌توانند باعث کاهش درد ناشی از حرکات بسته و باز کردن شوند.
  • صرفه جویی در انرژی- دوره‌های استراحت و فعالیت ا در طول روز در تعادل قرار دهید. کار با سرعت ثابت و متوسط با موانع کوتاه مدت. توقف و استراحت کنید تا خیلی خسته یا اذیت شوید.
  • درد را تسکین دهید- خیساندن دست یا پاها در آب گرم و یا سرد ممکن است به کاهش درد و سفتی مفصلی کمک کند. برای برخی افراد، تحریک الکتریکی باعث کاهش موقت درد می‌شود. پزشک شما می‌تواند شما را به درمانگر فیزیوتراپیست یا متخصص توانبخشی رجوع دهد.

مقاله مرتبط: یوگا شدت علائم آرتریت روماتوئید را کاهش می دهد


البته، این نیز مهم است که خواب کافی داشته باشید، رژیم غذایی سالم بخورید و به همان اندازه که بتوانید از لحاظ جسمی فعال باشید. اگر اضافه وزن دارید، حتی مقدار متوسط از دست دادن وزن می‌تواند فشار روی مفاصل شما را کاهش دهد. اگر سیگار می‌کشید، از دکتر خود بپرسید تا به شما کمک کند. برای ایده‌های بیشتر در مورد چگونگی مدیریت درد خود، با پزشکتان صحبت کنید.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *