انتشار این مقاله


موادغذایی که باعث تقویت کبد می‌شوند

موادغذایی که باعث تقویت کبد می‌شوند باید این حقیقت را بپذیریم که همه ما به اندازه‌ای که لازم است به کبدمان اهمیت نمی‌دهیم.موادغذایی خاصی هستند که به کبد کمک می‌کنند تا به حداکثر سلامت خود برسد. سیر با توجه به huffington post سیر به کبد کمک می‌کند تا آنزیم‌های مورد نیاز برای سم زدایی را فعال […]

موادغذایی که باعث تقویت کبد می‌شوند

باید این حقیقت را بپذیریم که همه ما به اندازه‌ای که لازم است به کبدمان اهمیت نمی‌دهیم.موادغذایی خاصی هستند که به کبد کمک می‌کنند تا به حداکثر سلامت خود برسد.

سیر

با توجه به huffington post سیر به کبد کمک می‌کند تا آنزیم‌های مورد نیاز برای سم زدایی را فعال کند.به علاوه سیر دارای سطح بالایی از آلیسین طبیعی و سلنیوم است که به عمل پاکسازی کبد کمک می‌کنند.برای مثال آلیسین شامل آنتی‌اکسیدان، آنتی‌بیوتیک، و ضد قارچ است در حالی سلنیوم عمل آنتی‌اکسیدان‌ها را افزایش می‌دهد.هم‌چنین سیر حاوی آرژنین نیز هست که باعث قوی‌تر شدن کبد می‌شود.

قهوه

قهوه دارای خواصی است که احتمال بیماری‌های کبدی را کاهش می‌دهد.محققان هنوز دلیل آن را به طور واضح نمی‌دانند.مطالعه نشان داده است که به نظر می‌رسد نوشیدن دو فنجان قهوه در روز احتمال ابتلا به بیماری‌ها را ۴۴ درصد کاهش می‌دهد.با وجود اثرات مثبت آن بر روی کبد پژوهشگران اصرار دارند که قهوه به تنهایی اثرات نوشیدن سنگین را خنثی نمی‌کند.

آوکادو

علاوه بر دلایل دیگر برای خوردن آوکادو پژوهشگران اینابرمیوه را به دلیل اثرات مفید آن بر کبد پیشنهاد می‌کنند.اثرات آن به دلیل وجود آنتی اکسیدانی به نام گلوتامین است که مسئول فیلتر کردن مواد مضر از کبد و حفاطت از سلول‌های کبدی را برعهده دارد.

زردچوبه

ادویه زردچوبه نیز برای کبد بسیار خوب است.ببا توجه بهLivestrong زردچوبه به کاهش میزان آسیب رادیکال‌های آزاد یا اثر مضر مولکول‌های ناپایدار کمک می‌کند.به علاوه براساس گزارشات Huffington Post زردچوبه به هضم چربی‌ها و تشکیل صفرا کمک می‌کند که به عنوان یک سم زدای طبیعی برای کبد عمل می‌کند.

گریپ فروت

گریپ فروت نه تنها یک میوه خوشمزه است بلکه از آسیب کبد نیز جلوگیری می‌کند.سطح بالای ویتامین C و خواص آنتی‌اکسیدانی گریپ فروت به دفع سموم از بدن کمک می‌کند و جلوی آسیب رسیدن به آن را می‌گیرد.بر اساس گزارش Livestrong یک مطالعه در سال ۲۰۰۶ مشخص کرد که عصاره گریپ فروت دارای ماده‌ای به نام Naringenin است که می‌تواند موادشیمیایی مسئول اکسیداسیون اسیدچرب را فعال کند.در یک مدت طولانی این ممکن است از بیماری کبد چرب جلوگیری کند.

مریم نصودی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید