انتشار این مقاله


افراد موفق چه ویژگی‌هایی دارند؟

افراد موفق چه ویژگی‌هایی دارند؟ همه‌ی ما برای موفقیت تعریف مختص به خودمان را داریم. برای بسیاری از ما موفقیت در پول و ثروت خلاصه می‌گردد، اما به‌طور واضحی جنبه‌های دیگری از موفقیت نیز وجود دارد. برخی از افراد به آزادی ارزش فراوانی داده و تمایل دارند تا زمان خود را به نحوی که دوست […]

افراد موفق چه ویژگی‌هایی دارند؟

همه‌ی ما برای موفقیت تعریف مختص به خودمان را داریم. برای بسیاری از ما موفقیت در پول و ثروت خلاصه می‌گردد، اما به‌طور واضحی جنبه‌های دیگری از موفقیت نیز وجود دارد. برخی از افراد به آزادی ارزش فراوانی داده و تمایل دارند تا زمان خود را به نحوی که دوست دارند سپری کنند، برخی دیگر ارزش را در توانایی کمک به دیگران می‌دانند. با این‌حال می‌توان ویژگی‌های مشترکی در میان افراد موفق یافت. در این مقاله قصد داریم به‌طور خلاصه به این موارد اشاره کنیم.

۱. نیاز به رقابت

موفق بودن به‌طور بنیادی مرتبط با برنده بودن است! دلایل متفاوت‌اند اما هدف همواره برد است. انسانهای موفق تشنه‌ی کشف راه‌های خلاقانه‌ای هستند که آن‌ها را در رقابت بالا می‌کشد و از اینکه با سرخوردگی نظاره‌گر باختن‌شان باشند متنفرند. مردم معمولاً این ویژگی را با اخلاق کاری اشتباه می‌گیرند. در اینجا منظور زیاد کار کردن نیست. رقابت‌طلبی شما را ترغیب می‌کند بیشتر از دیگر رقبای‌تان برای رسیدن به رویاهای‌تان کار کنید و راه‌های رسیدن به موفقیت را برای‌تان هموار می‌کند.

%d8%b6%d8%b5%d8%ab۲. پتانسیل فراموشی گذشته

افراد موفق به گذشته خود زنجیر نشده‌اند. آن‌ها از گذشته درس گرفته و به‌سرعت به جلو حرکت کرده و به چالش‌های بزرگ‌تر دست می‌زنند.

qwe۳. داشتن انگیزه برای پیشرفت

افراد موفق دائماً در حال تلاش برای بهبود وضعیت خود هستند. آن‌ها سخت‌گیرترین منتقد خود بوده و هیچ‌وقت از عملکرد خود کمال رضایت را ندارند. آن‌ها همواره در تکاپو برای بهبود وضعیت خود هستند. همچنین فردی که بیشتری نیاز را به بودنش دارند خودشان است.

qwer۴. توجه به جزئییات

این ویژگی ممکن است بسیاری از اطرافیان‌تان را عصبانی کند. اما نتایج بسیار مطلوبی در انتظار کار خواهد بود. همچنین این ویژگی ممکن است با جمله مشهور «خود را درگیر جزئییات نکن» متضاد باشد با این حال انسان‌های موفق اغلب هنگام انجام کار‌های کوچک به جزئییات آن توجه فراوانی می‌کنند.

qwert۵. فهرستی از موفقیت‌های خود را نگه می‌دارند

انسان‌های موفق فهرست موفقیت‌های‌شان را حفظ می‌کنند. این کار نه برای خودنمایی، بلکه به منظور نشانه‌دادن نتیجه‌ی مطلوب پافشاری و سخت کوشی در غلبه بر غیر ممکن‌ها است.

qwerty۶. ضرورت کنترل شبکه‌ی افراد در ارتباط

یکی از شایع‌ترین ویژگی‌های انسان‌های موفق مدیریت مناسب اطرافیان است. همه‌ی موفقیت‌ها بر پایه‌ی ارتباطات انسانی بنا شده‌اند که نیاز به تقویت و بازپروری دارد.

qwertyu۷. پاداش ‌دادن به خود

وقتی از شدت کار کردن احساس خستگی می‌کنید، نیاز به زمانی دارید تا از نظر جسمی و عاطفی به خودتان بپردازید. با کارهای ساده‌ای مانند: مدیتیشین، تمرینات ورزشی، تفریحات سالم، فعالیت‌های انسانی می‌توان به این مهم دست یافت.

qwertyuio

عرفان گلشن


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید