انتشار این مقاله


سگ های کمکی: آیا برای افراد دیابتی موثر هستند؟

نسل جدید سگ‌های کمکی ممکن است آموزش ببینند که سرطان، تشنج‌های در حال وقوع یا تغییرات در قند خون را متوجه شوند و اطلاع دهند.

وقتی سگ‌های کمکی را بررسی می‌کنید، اغلب مردم فکر می‌کنند سگ‌های راهنمایی هستند برای افرادی که دچار کمبود و یا اختلالات شنوایی هستند، سگ‌هایی که به افراد دارای معلولیت جسمی کمک می‌کنند، سگ‌هایی که کمک می‌کنند تا افراد گم شده را پیدا کنند یا سگ‌هایی که مواد مخدر و مواد منفجره را پیدا می‌کنند.


مقاله مرتبط: بهترین غذاها برای افراد دیابتی چیست؟


 

نسل جدید سگ‌های کمکی ممکن است آموزش ببینند که سرطان، تشنج‌های در حال وقوع یا تغییرات در قند خون را متوجه شوند و اطلاع دهند. اگر دچار دیابت هستید، سگ‌های کمکی می‌توانند به روش‌های زیر به شما کمک کنند:

  • قند خون پایین (هیپوگلیسمی) یا قند خون بالا (هیپرگلیسمی)را به شما هشدار می‌دهد
  • در صورتی که به زمین افتاده‌اید و به حمایت نیاز دارید، به کمک شما می‌آید
  • در صورت عدم پاسخگویی و نیاز به کمک به دیگران در مورد شما اطلاع و هشدار می‌دهد
  • اشیائی مانند بطری‌های آب یا داروها را برای شما می‌آورد
  • بازپس آوردن تلفن‌های همراه در موارد اضطراری و یا حتی شماره گیری شماره اورژانس با یک دستگاه کمکی ویژه

اگر چه مطالعات برای تست قابلیت اطمینان به یک سگ کمکی برای تشخیص علائم و نشانه‌های تغییرات قند خون همچنان در حال اجرا هستند ، اما اگر به هیپوگلیسمی بدون پیش‌آگهی دچار هستید – بیماری ای که اغلب با دیابت نوع ۱ مرتبط است – سگ کمکی، می‌تواند مفید باشد. با هیپوگلیسمی بدون پیش‌آگهی، دیگر نشانه‌هایی که معمولاً با قند پایین رخ می‌دهند، از قبیل عرق کردن، لرزش و ضعف را تجربه نمی‌کنید.


مقاله مرتبط: هیپوگلیسمی (پایین بودن میزان گلوکز خون)


 

بدون این علائم هشدار دهنده، شما در خطر کاهش هوشیاری یا تشنج هستید. یک سگ کمکی می‌تواند به عنوان یک سیستم هشدار دهنده زودهنگام عمل کند و شما را به درمان هیپوگلیسمی راهنمایی کند در حالی که هنوز به اندازه کافی هشیاری دارید که این کار را انجام دهید.


مقاله مرتبط: وفادار واقعی! سگ‌ها برای نجات صاحبشان تقلا می‌کنند


 

سگ‌های کمکی کامل آموزش دیده می‌توانند چندین هزار دلار قیمت داشته باشند. مراکز آموزشی غیر انتفاعی وجود دارند که به صورت رایگان یا با هزینه کم سگ‌ها را ارائه می‌دهند.اگر دچار دیابت هستید، با پزشک خود درباره مزایای یک سگ کمکی صحبت کنید.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید