انتشار این مقاله


آلزایمر: اجازه ندهید احساس گناه مراقبت شما را مختل کند!

گناه یک احساس مشترک و طبیعی در بین مراقبان آلزایمر است. شما به احتمال زیاد یک طیف وسیعی از احساسات را در طی دوره مراقبتی خود تجربه خواهید کرد.

مراقبت ازبیمار می‌تواند پاداشی نیز در پی داشته باشد – اما این پاداش‌ها  چالش‌های مراقبت را کم‌تر نمی‌کنند. گناه یک احساس مشترک و طبیعی در بین مراقبان آلزایمر است. شما به احتمال زیاد یک طیف وسیعی از احساسات را در طی دوره مراقبتی خود تجربه خواهید کرد. هر احساسی مهم و معتبر است. اما این نیز مهم است که به آن احساسات – به ویژه گناه جهت دهید.


مقاله مرتبط: آیا استرس می‌تواند با آلزایمر در ارتباط باشد؟


 

نادیده گرفتن احساس گناه می‌تواند به مشکلاتی در خوردن، خوابیدن و تمرکز منجر شود و به روش‌های ناسالم مقابله با استرس مراقبت بیانجامد – مانند سوء مصرف مواد.

این مراحل را برای از بین بردن احساس گناه انجام دهید:

  • اجازه دهید که قلبتان شما را ببخشد.
  •  خود و محدودیت‌های خود را قبول کنید و توجه کنید که شما به سادگی نمی‌توانید تمام کارها را انجام دهید.
  • از دوستان و خانواده‌هایی که پیشنهاد کمک می‌دهند استقبال کنید.
  • به گزینه‌های محلی توجه کنید،به عنوان مثال از مراقبان کوتاه مدت جایگزین کمک بگیرید.
  • به یک گروه پشتیبانی از سایر مراقبان بپیوندید که آن‌ها نیز از عزیزان مبتلا به بیماری آلزایمر دارند، زیرا صحبت با کسی که در وضعیت مشابه با شما قرار دارد می‌تواند مفید باشد.

تفکر مثبت را در خود تقویت کنید و با خودتان مهربان باشید. سعی کنید از افکار درونی خود که با جملاتی مانند “من می‌توانستم” یا “من باید” شروع می‌شوند  جلوگیری کنید. این‌ها تمایل به انتقاد و افکار قضاوتی دارند و مفید نیستند. به یاد داشته باشید که مهمترین کار شما این است که مراقب خودتان باشید و بهترین کار را برای حمایت و مراقبت از عزیزانتان انجام دهید.


مقاله مرتبط: پیشگیری از آلزایمر: آیا وجود دارد؟


 

مراقبت از خود به معنای در اولیت قرار دادن نیازهای خود است و شامل داشتن خواب مناسب، ورزش منظم و تغذیه سالم است. این نوع مراقبت از خود به شما اجازه می‌دهد مراقبت کننده بهتری باشید. سعی کنید در لحظه زندگی کنید و در پی صلح با خودتان باشید. شما هنوز هم سزاوار لذت بردن از زندگی، خنده و لذت هستید – پس هنگامی که لحظات خوشی را سپری می‌کنید  برای خوشحالی خود احساس گناه نکنید.

فاطمه درستی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید