انتشار این مقاله


۵ ماده‌ی غذایی برتر برای داشتن موهایی ایده‌آل

رژیم غذایی مناسب می‌تواند همانند تقویت‌کننده‌های مو، تاثیر شگرفی در کیفیت موهایتان داشته باشد. پس با پنج ماده‌ی غذایی موثر برای داشتن موهای ایده آل خود آشنا شوید: سالمون برای براق شدن مو ماهی هایی نظیر سالمون و ساردین ها سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. بدن ما قادر به ساخت این اسیدهای چرب […]

رژیم غذایی مناسب می‌تواند همانند تقویت‌کننده‌های مو، تاثیر شگرفی در کیفیت موهایتان داشته باشد. پس با پنج ماده‌ی غذایی موثر برای داشتن موهای ایده آل خود آشنا شوید:

سالمون برای براق شدن مو

tmp_13841-getty_rf_photo_of_salmon_and_seasonings-1300063232

ماهی هایی نظیر سالمون و ساردین ها سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. بدن ما قادر به ساخت این اسیدهای چرب نیست، به همین دلیل برای تأمین آنها باید از مواد غذایی یا مکمل های دارویی استفاده کنیم. این اسیدهای چرب، موجب مقاومت بدن دربرابر بیماری ها می‌شوند، علاوه بر این بدن برای رشد موها و داشتن موهایی براق و پرحجم به آن‌ها نیاز دارد.

اسفناج علیه موهای شکننده

tmp_13841-thinkstock_rf_photo_of_bowl_of_spinach1358487828

اسفناج، همانند سایر سبزیجاتی که دارای رنگ سبز تند هستند، سرشار از مواد مغذی مانند مقادیر بالایی از ویتامین A، آهن، بتاکاروتن، فولات و ویتامین C است. وجود همه ی این عناصر درکنار هم، موجب داشتن پوست سری سالم و نیز یکپارچه شدن مو می‌گردد که از شکسته‌شدن آن جلوگیری می‌کند. درصورت تمایل برای ایجاد تنوع، گل کلم نیز دارای خواصی مشابه با اسفناج می‌باشد.

گوشت سفید بدون چربی برای رفع نازکی مو

tmp_13841-thinkstock_rf_photo_of_whole_chicken-371372386

درصورتی که بدن ما به مقدار کافی پروتئین دریافت نکند، رشد موهای جدید وارد مرحله‌ی استراحت می‌شوند و از آن‌جایی که موهای قدیمی شروع به ریزش می‌کنند، این مشکل می‌تواند موجب کاهش حجم موهای سر شود. بهترین گزینه برای استفاده از پروتئین حیوانی، استفاده از گوشت‌هایی نظیر مرغ و بوقلمون است که نسبت به انواع دیگر گوشت ازجمله بیف، دارای چربی کمتری هستند.

دارچین برای تقویت جریان خون

tmp_13841-thinkstock_rf_cinnamon_sticks_powder1508965317

از این ادویه می‌توانید روی انواع مختلفی از غذاها و نوشیدنی‌های خود استفاده کنید. دارچین موجب بهبود جریان خون بدن و پوست سر و یا به عبارتی چرخه‌ی خون می‌شود که آن هم موجب تأمین اکسیژن و مواد مغذی برای فولیکول‌های مو خواهدشد.

تخم مرغ برای رشد مو

tmp_13841-thinkstock_rf_eggs_on_burlap-198315113

مصرف تخم مرغ موجب تأمین نیاز آهن و پروتئین ذخایر بدن می‌شود. تخم مرغ سرشار از نوعی ویتامین B به نام بیوتین می‌باشد که به رشد مو کمک می‌کند. کمبود این ویتامین می‌تواند موجب ریزش مو شود. بیوتین هم‌چنین برای تقویت ناخن‌های شکننده مفید است.

سما رهنمایان


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *