انتشار این مقاله


دانشمندان ژاپنی به دنبال رشد ارگان‌های انسانی در جنین‌ حیوانی هستند!

جنین‌های حیوانی-انسانی؛ گزینه‌ جدید پیوند

جنین‌های انسانی-حیوانی

به نقل از پایگاه خبری Nature یک دانشمند ژاپنی از دانشگاه توکیو به تازگی اجازه دولت را برای ایجاد جنین‌های حیوانی که سلول‌های انسانی را در خود دارد، دریافت کرده است. این اقدام به منظور رشد اندام‌های انسانی در میزبان‌های حیوانی با هدف استفاده از این ارگان‌ها در عمل پیوند انجام شده است.

به دلیل زیر پا گذاشتن قلمرو‌های اخلاقی خطرناک و همچنین پیشینه سیاسی، این اقدام حرکتی بسیار قابل توجه است: در ماه مارس ، وزارت آموزش و پرورش و معارف ژاپن اقدام جنجالی را برای برگرداندن تصمیم گرفته شده در این باره انجام داد تا رشد جنین‌های حیوانی که حاوی سلول‌های انسانی در ۱۴ روز گذشته بودند یا پیوند آن جنین‌ها به جانشین (Surrogates) ممنوع شود.

جانشین گوسفندی

محقق ارشد هیرومیتسو ناکوچی (Hiromitsu Nakauchi) قبلاً اصلاحلت ژنتیکی بر روی موش‌ها و خوکچه‌های انجام داده بود به گونه‌ای که در این حیونات پانکراس رشد نکرد. در مرحله بعد ، تیم وی سعی خواهد کرد تا سلول‌های بنیادی انسانی را در تخمک‌های بارور شده این حیوانات قرار دهند تا بدن حیوانات دوباره قادر به رشد پانکراس شوند.

هدف نهایی این تحقیقات این است که یک روز دانشمندان بتوانند اعضای بدن انسان را در داخل خوک یا گوسفند رشد دهند و بدین گونه مشکل کمبود اندام‌های انسانی برای عمل پیوند حل شود.  

شوک آینده

اما اگر فکر می‌کنید چنین آزمایشاتی می‌تواند به هیبریداسیون انسان و حیوانات یا ایجاد گربه‌هایی با چهره‌های مشهور انسان به خلاصه شوند، باید دوباره از نو فکر کنید.

تعداد سلول‌های انسانی‌ای که در بدن گوسفندان پرورش یافته‌اند بسیار اندک است، در حدود یک در هزار یا یک در ده هزار نفر. در این سطح، حیوانی با چهره انسان هرگز متولد نخواهد شد.

ناکوچی در گفت و گو با پایگاه خبری Asahi Shimbun

اطلاعات بیشتر: https://www.nature.com/articles/d41586-019-02275-3

فریما فرهنگی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید