انتشار این مقاله


چرا به خواب نیاز داریم؟

ما تقریباً یک سوم عمر خود را در خواب می‌گذرانیم. چرت زدن برای سلامت ما حیاتیست و هیچ انسانی نمی‌تواند بدون آن عمری بیش از چند روز را تجربه کند. باید این نکته را هم اضافه کرد که خواب، از جمله‌ی فعالیت‌هایی است که کمترین دانسته‌ها درباره‌ی آن وجود دارد. نظریات فراوانند ولی بیشتر دلایل […]

ما تقریباً یک سوم عمر خود را در خواب می‌گذرانیم. چرت زدن برای سلامت ما حیاتیست و هیچ انسانی نمی‌تواند بدون آن عمری بیش از چند روز را تجربه کند. باید این نکته را هم اضافه کرد که خواب، از جمله‌ی فعالیت‌هایی است که کمترین دانسته‌ها درباره‌ی آن وجود دارد.

نظریات فراوانند ولی بیشتر دلایل نیاز ما به خواب هنوز به صورت راز باقی مانده است. قطعاً خواب به بسیاری از کارهای ثابت‌کننده‌ی بدن این اجازه را می‌دهد تا مواد شیمیایی لازم را که هنگام ساعات بیداری جذب شده صرف خود-سازماندهی نورون‌ها در رشد مغز بکند. خواب REM، با فعالیت نورونی بالای خود، هنگام دوره‌های رشد مغز بیشتر مشاهده می‌شود.

چندین نظریه، خواب را وضعیتی در نظر گرفته‌اند که برای حافظه و توانایی‌های یادگیری مهم است. ممکن است خواب حافظه‌های ضمنی را به صورت بلندمدت ذخیره‌سازی کند و همچنین می‌تواند به سادگی استراحتی برای فعالیت‌های بیداری و راه رفتن ما باشد.

علی تقی‌زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید