انتشار این مقاله


تاثیرات اسید فولیک

تحقیقات جدید در انجمن قلب آمریکا نشان می دهد که غذاهای سرشار از اسید فولیک میزان نقص های مادرزادی قلبی را به طور زیادی کاهش می دهد. اسید فولیک که به نام‌های فولات یا ویتامین B۹ نیز شناخته می‌شود. برای بسیاری از اعمال بدن از جمله سلامتی سیستم عصبی، خون اساسی است. این ویتامین بدن […]

تحقیقات جدید در انجمن قلب آمریکا نشان می دهد که غذاهای سرشار از اسید فولیک میزان نقص های مادرزادی قلبی را به طور زیادی کاهش می دهد.
اسید فولیک که به نام‌های فولات یا ویتامین B۹ نیز شناخته می‌شود. برای بسیاری از اعمال بدن از جمله سلامتی سیستم عصبی، خون اساسی است. این ویتامین بدن را در مقابل بیماری‌های قلبی، نقص های مادر زادی، پوکی استخوان و سرطان‌های مشخص حفظ می‌کند.
غذاهایی که شامل میزان چشمگیریاسید فولیک هستند شامل جگر، عدس، سبوس برنج، مخمر آبجو، آرد سویا، نخود چشم سیاه، لوبیا قرمز، بادام زمینی، اسفناج، برگ شلغم، گندم، کدو تنبل و مارچوبه است.
اسید فولیک برای ساختن سلول های جدید و شکل گیری جنین سالم لازم است. همچنین ویتامین B۹ در کاهش اختلالات عصبی، ناهنجاری های قلبی و عروقی و شکاف کام  تاثیر زیادی دارد.

54
B9

همچنین مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا به زنان توصیه می کند که یک ماه قبل از باردار شدن حدود ۴۰۰ میکروگرم اسید فولیک به صورت روزانه مصرف کنند تا از نواقص عمده و آسیب های مغزی هنگام تولد جنین و نقایص ستون فقرات جنین پیشگیری کنند.
بر اساس بررسی های صورت گرفته حدود ۶۵۰ هزار تا ۱٫۳ میلیون کودک و بزرگسال دارای بیماری های قلبی مادرزادی در کشور آمریکا وجود دارد. مصرف فولیک اسید که به آن فولات یا ویتامین B9 نیز گفته می شود یکی از موادی است که سبب پیشگیری از بروز اختلالات در تکامل لوله عصبی در جنین می شود.
همچنین مطالعات نشان می دهند که مصرف فولیک اسید فولیک طی دوران بارداری موجب کاهش یا پیشگیری از بروز اختلالات عصبی در جنین می شود که ناشی از شکل گرفتن ناکامل دستگاه عصبی است.
باز باقی ماندن قاعده مهره ها که سبب نمایان شدن نخاع و اعصاب می شود و عدم وجود مغز و نخاع به صورت مادرزادی و بیرون زدگی مغز داخل حفره ای در جدار جمجمه از جمله این اختلالات است.
علائم ناشی از کمبود اسید فولیک ممکن است بصورت مخفی باشد و علائم اختصاصی برای تشخیص آن وجود نداشته باشد. ممکن است فرد دچار اسهال، کاهش اشتها، از دست دادن وزن، ضعف، زخم در دهان و زبان، سردرد، تپش قلب و تحریک پذیری شود.
اگر مقدار کمبود اسید فولیک در بدن شما در حد خفیف باشد حتی ممکن است هیچ علامت بارزی نداشته باشید، در حالی که تاثیر نامناسب بر جنین در حال رشد و تکامل بسیار قابل توجه و وخیم خواهد بود. به همین دلیل است که همه زنان در سنین باروری باید اسید فولیک مصرف کنند حتی اگر به نظر می رسد از نظر سلامتی مشکلی ندارند.

وحید گوشه‌درقی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید