انتشار این مقاله


چگونه با آسیب‌های ورزشی مقابله کنیم؟

بهترین راه مقابله با اسیب های ورزشی، در مرحله ی اول، جلوگیری از رخ دادن آن‌هاست. بدین گونه فکر کنید که جلوگیری از آسیب ها بخشی از قوانین بازی بوده و شما موظف به انجام آن هستید. مطلع بودن از قوانین بازی و استفاده از وسایل مناسب آن می‌تواند تا حدود زیادی با آسیب ها […]

بهترین راه مقابله با اسیب های ورزشی، در مرحله ی اول، جلوگیری از رخ دادن آن‌هاست. بدین گونه فکر کنید که جلوگیری از آسیب ها بخشی از قوانین بازی بوده و شما موظف به انجام آن هستید. مطلع بودن از قوانین بازی و استفاده از وسایل مناسب آن می‌تواند تا حدود زیادی با آسیب ها مقابله کند.

انواع آسیب‌های ورزشی

علت های معمول آسیب دیدن جوانان طی بازی ها شامل وارد زیر می‌شود:

  • تمرین نکردن یا ورزش نکردن مکرر و منظم
  • ورزش شدید
  • عدم استفاده از کفش مناسب
  • عدم استفاده از وسایل ایمنی مناسب
  • رشد سریع در سن بلوغ

آسیب‌های ورزشی به طور معمول دو دسته اند:

  1. آسیب های تروماتیک: شامل مواردی از جمله کبودی ها، شکستگی ها و بریدگی ها هستند. و معمولا به دنبال ضربه رخ می‌دهند.
  2.  آسیب های ناشی از استفاده ی زیاد: شامل مواردی از جمله شکستگی های ناشی از فشار بیش از حد و پاره شدن تاندون می‌باشند. این نوع آسیب ها در صورت عدم درمان می‌توانند خطرناک از دسته ی اول باشند.

درصورت وقوع آسیب چه کار باید کرد؟

چنانچه احساس میکنید مصدوم شده اید، از بازی دست بکشید. ماجرا را برای مربی یا اولیای خود بازگو کنید تا درصورت نیاز بودن به پزشک مراجعه شود. درصورتی که یکی از مورد زیر رخ دهد به پزشک مراجعه کنید:

  • درد شدیدی را احساس می‌کنید
  • درد هنگام فعالیت بدنی درد شدیدتر شود.
  • ناحیه ی آسیب دیده ورم کرده است.
  • قابلیت حرکتی تان محدود شده است.

محل‌های مستعد آسیب

آسیب ها معمولا در نواحی سر و گردن، کنر، زانو و یا اندام های تناسلی رخ می‌دهند که در این میان آسیب های مربوط به سر و گردن حساس تر بوده و نباید شخص مصدوم جابجا شود. احتمال آسیب به اندام های تناسلی در مردان به علت قرار داشتن آنها در محیط بیرونی بدن بیشتر است. همچنین زانوها و مچ پاها مستعدترین محل آسیب در ورزش هایی هستند که شامل دویدن بسیار می‌باشند.

زمان مناسب برای بازگشت به ورزش چه زمانی است؟

پاسخ این سوال بسته به نوع آسیب و شدت آن متفاوت خواهد بود. اما حتی اگر در شرایط فعلی نیز نتوانید به ورزش خود ادامه دهید، به طور معمول فیزیوتراپیست و پزشک شما ورزش های دیگری را به عنوان حایگزین برایتان معرفی خواهند کرد تا بتوانید تناسب اندامی خود را حفظ کنید. قبل از انجام ورزشی خاص بهتر است این افراد به پزشک خود اطلاع دهند.

سما رهنمایان


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *