انتشار این مقاله


پیشرفت های پزشکی در زمینه بیماری های قلبی در سال ۲۰۱۶

با به پایان رسیدن سال ۲۰۱۶ میلادی، MedPage Today به سراغ چند پزشک متخصص قلب رفت تا پیشرفت های پزشکی در زمینه ی بیماری های قلبی را جویا شود. مهارکننده های PCSK9 در بازار گسترده شدند! بعد از اینکه دو نوع از مهارکننده های PCSK9 در سال ۲۰۱۵ مورد تائید سازمان FDA قرار گرفتند، در بازار فروش دارو ها با […]

با به پایان رسیدن سال ۲۰۱۶ میلادی، MedPage Today به سراغ چند پزشک متخصص قلب رفت تا پیشرفت های پزشکی در زمینه ی بیماری های قلبی را جویا شود.

مهارکننده های PCSK9 در بازار گسترده شدند!

بعد از اینکه دو نوع از مهارکننده های PCSK9 در سال ۲۰۱۵ مورد تائید سازمان FDA قرار گرفتند، در بازار فروش دارو ها با استقبال پایینی مواجه شدند. با اینکه تاثیر کلینیکی شان بر روی کاهش چربی خون ثابت شده بود. تا جایی که دکتر Amgen، سازنده ی این نوع مهارکننده ها، تولید این مواد را در سال ۲۰۱۷ کاهش خواهد داد. الگوی کلسترولی آمریکایی ها و اروپایی ها با این نوع مهارکننده ها مغایر است، لذا آنان برای بیماران با چربی خون بالا روشهای درمانی دیگری پیشنهاد می کنند.

 

الگوهای HF

جامعه سلامت قلب و بیماری های قلبی امریکا نوعی گیرنده آنژیوتانسین نپریلسین را ساختند که برای پیشگیری از حملات قلبی در بیماران مستعد استفاده می شود. طبق گفته ی دکتر  L. Januzzi از بیمارستان عمومی بوستون، این اولین بار است که این نوع گیرنده ی آنژیو تانسین برای پیشگیری از حمله قلبی استفاده  می شود. اخیرا هم شرکت دارو سازی Novartis، حمایت خود را از تولید این گیرنده ها قطع کرده است.

روش درمانی HOPE-3

روش درمانی HOPE-3 نشان داد که استراتژی قدیمی برای کاهش فشار خون در مقایسه با داروهای جدید درمانی فشار خون موثرتر واقع شده اند! که باعث شد تلنگری برای محققان باشد تا بیشتر بر روی روشهای جدید مطالعه کنند.

 

پیشرفت چشم گیر در TAVR

ریسک های جابجایی کاتتر دریچه ی آئورت یا همان TAVR، در بیمارانی که با روش معمول تحت جراحی قرار گرفتند بهتر آزمایش می شود. در آوریل سال ۲۰۱۶ محققان اعلام کردند که روشی بنام CoreValve Evolut R System ریسک کمتری دارد. با این وجود FDA تا به حال به دنبال تائید این نوع روش است.

تاثیرات مثبت داروهای دیابت بر روی بیماری قلبی عروقی

داروی دیابت بنام Victoza، مشکلات قلبی عروقی را کاهش می دهد. بیمارانی دیابتی از نوع دوم که با داروی Jardiance تحت درمان هستند، تاثیر چشمگیری در کاهش مشکلات قلبی را نشان دادند. در ماه ژوئن، FDA اعلامیه ای را مبنی بر گسترده ساختن تجویز Jardiance یا empagliflozin برای جلوگیری از مرگ بیماران قلبی منتشر کردند. داروی Novel semaglutide هم در لیست داروهای موثر در مشکلات قلبی قرار گرفت.

ماریا معمارزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید