انتشار این مقاله


آب انار یا آب حیات؟!

آبمیوه های تازه ی مفید الزاما به رنگ سبز یا دارای اسفناج فراوان نیستند. آب انار دارای بیش از صد نوع ماده ی شیمیایی مفید است و سالیان دراز از آن به عنوان دارو استفاده شده است. حال به تعدادی از برترین ویژگی‌های آن اشاره می‌کنیم: آنتی‌اکسیدانی: علت رنگ قرمز هسته‌های انار، وجود ترکیبی به […]

آبمیوه های تازه ی مفید الزاما به رنگ سبز یا دارای اسفناج فراوان نیستند. آب انار دارای بیش از صد نوع ماده ی شیمیایی مفید است و سالیان دراز از آن به عنوان دارو استفاده شده است.

حال به تعدادی از برترین ویژگی‌های آن اشاره می‌کنیم:

  1. آنتی‌اکسیدانی: علت رنگ قرمز هسته‌های انار، وجود ترکیبی به نام پلی‌فنول می‌باشد که نوعی آنتی‌اکسیدان قوی به شمار می‌آید. میزان آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انار، بسیار بالاتر از سایر میوه ها می‌باشد به طوری که این مقدار، سه برابر میزان موجود در چای و شراب قرمز است. این آنتی اکسیدان ها به حذف رادیکال های آزاد، حفظ سلول ها از آسیب و کاهش التهاب کمک می‌کنند.
  2. هضم غذا: آب انار با کاهش التهاب روده می‌تواند باعث افزایش هضم و جدب مواد شود. به همین دلیل برای افراد دارای بیماری کرون و نیز زخم های گوارشی و سایر بیماری های التهابی دستگاه گوارش مفید می‌باشد.
  3. آرتریت: فلاوونول های موجود در آب انار، موجب توقف التهاب هایی که در ارتباط با آرتریت های استخوانی و تخریب غضروف هستند می‌شوند.
  4. بیماری های قلبی: به نظر می‌رسد آب انار موجب حفاظت قلب و عروق می‌شود به طوری که موجب بهبود جریان خون و جلوگیری از سفت و کلفت شدن عروق می‌شود و نیز از رشد پلاک ها و رسوب کلسترول در دیواره عروق جلوگیری می‌کند. اما به نظر می‌رسد که تاثیری منفی برروی فشار خون و داروهای کلسترولی نظیر استاتین دارد.
  5. منبع غنی ویتامین: علاوه بر ویتامین های C و E، آب انار منبعی غنی برای فولات،  پتاسیم و ویتامین K می‌باشد.
  6. فعالیت های جنسی و قدرت باروری: آب انار به علت مقادیر بالای آنتی اکسیدان، تاثیر بالایی در مقابله با فشارهای استرسی دارد. فشارهای استرسی موجب عملکرد غیرطبیعی اسپرم و همچنین کاهش قدرت باروری در زنان شود که آب انار از این حالت جلوگیری می‌کند.

همانطور که مشاهده شد آب انار گزینه ی مناسبی برای مصرف آبمیوه روزانه می‌باشد اما باید توجه کرد که درصورت تهیه‌ی آن به صورت آماده، دارای مواد نگهدارنده یا شکر نباشد. دراین صورت آب انار گزینه ی بسیار مناسبی برای مقابله با بیماری های مزمن و التهاب ها می‌باشد.

قبل از تصمیم برای مصرف روزانه ی آب انار بهتر است تصمیم خود را با پزشک خود در میان بگذارید.

سما رهنمایان


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *