انتشار این مقاله


آشنایی با ابدومینوپلاستی به عنوان یکی از روش های پیکر تراشی

اگر به دنبال بهترین دکتر جراحی زیبایی می گردید، در این متن شما می توانید با دکتر شاپور عزیزی و تخصص پیکر تراشی ایشان بیشتر آشنا شوید. ابدومینوپلاستی یکی از روش های پیکر تراشی است که ایشان در این زمینه تخصص داشته و چندین عمل ابدومینوپلاستی موفق در رزومه شان درج شده است. در این […]

اگر به دنبال بهترین دکتر جراحی زیبایی می گردید، در این متن شما می توانید با دکتر شاپور عزیزی و تخصص پیکر تراشی ایشان بیشتر آشنا شوید. ابدومینوپلاستی یکی از روش های پیکر تراشی است که ایشان در این زمینه تخصص داشته و چندین عمل ابدومینوپلاستی موفق در رزومه شان درج شده است. در این متن در مورد جراحی ابدومینوپلاستی و مسائل مرتبط با آن بیشتر خواهید خواند.

عمل ابدومینوپلاستی چگونه انجام می شود؟

کسانی که شکم شلی دارند از عمل ابدومینوپلاستی برای حذف چربی و پوست اضافه استفاده می کنند. به این ترتیب شکمی با عضلات سفت جایگزین شکم شل و افتاده می شود. اگر بعد از جراحی فرد ورزش و رژیم مناسب را کنار نگذارد، این عمل تا همیشه ماندگار خواهد بود. بسیاری از کسانی که با شل شدن پوست شکم مواجه می شوند بعد از بارداری یا بعد از گرفتن یک رژیم غذایی بسیار سخت ناگهان لاغر شده و دچار شل شدگی پوست شکم می شوند. جراحی پیکر تراشی به روش ابدومینوپلاستی به دو روش می نی و کامل انجام می شود؛ که در ادامه می توانید مراحل هر دو روش را مطالعه نمایید.

مینی ابدومینو پلاستی چگونه انجام می شود؟

در جراحی مینی ابدومینوپلاستی تنها زیر شکم برش خورده و سپس مراحل زیر انجام می شود:

  1. بعد از برش زیر شکم، پوست از دیواره شکمی زیر ناف جدا می شود.
  2. حال باید چربی های اضافی برداشته شود
  3. پوست های اضافی اطراف شکم بریده شده و سپس پوست شکم کشیده شده و بخیه می خورد.

جراحی کامل ابدومینوپلاستی چه تفاوتی با جراحی می نی دارد؟

در روش ابدومینوپلاستی کامل تمام مراحل زیر توسط جراح اجرا می شود:

  1. برشی بزرگ از پهلو سمت چپ به سمت پهلو سمت راست یا برعکس زده می شود.
  2. در مرحله بعدی ناف با برشی از بافت های اطراف جدا می شود.
  3. پوست از دیواره شکمی جدا شده و عضلات شکم تراز می شوند.
  4. پوست اضافی و چربی از بدن خارج می شود.
  5. برای ناف سوراخی جدید تعبیه شده و سپس پوست اطراف را کشیده و بخیه می زنند.

در طول عمل بیمار کاملا بیهوش بوده و حدودا دو تا پنج ساعت در اتاق عمل خواهد بود. بعد از عمل نیز لازم است تا چند روز زیر نظر کادر درمان باشد. چنانچه جراح شما دکتر شاپور عزیزی باشد، حتما در مورد مراقبت های قبل و بعد از عمل با شما مفصلا صحبت خواهد شد؛ اما در این مقاله اشاره کوتاهی به شرایط قبل و بعد از عمل می کنیم.

قبل از عمل ابدومینوپلاستی چه کارهایی لازم است انجام شود؟

عمل ابدومینوپلاستی یکی از عمل های پیکر تراشی مهم است که نیاز به مراقبت های قبل و بعد عمل دارد. مراقبت های قبل از عمل ابدومینوپلاستی به شرح زیر است:

  • آزمایشات قبل از عمل را حتما انجام داده و به پزشک خود تحویل دهید.
  • اگر سیگاری هستید، یادتان باشد که سه هفته قبل از عمل نباید هیچ گونه الکل یا دخانیاتی مصرف کنید.
  • ·       2 هفته قبل از عمل هیچگونه قرص بروفن یا آسپرین مصرف نکنید.
  • اگر نسبت به داروی خاصی آلرژی دارید، این موضوع را با پزشکتان مطرح کنید.
  • اگر دارویی مصرف می کنید که نمی توانید آن را قطع کنید. این مورد را به پزشک خود اطلاع دهید.

مراقبت های بعد از عمل پیکر تراشی

بعد هر عمل جراحی مسلما یک سری کارها را تا مدتی نمی توانید انجام دهید و باید بسیار مراقب خود باشید. برای مثال بعد از عمل ابدومینوپلاستی بهتر است کارهای زیر را انجام ندهید:

  • استراحت مطلق نکنید. این کار موجب اخته شدن خود در اندام های تحتانی شما خواهد شد. سعی کنید هر روز ورزش های سبک انجام دهید. بنابراین، ورزش های سنگین نیز برای شما ممنوع است.
  • وسایل سنگین بلند نکنید.
  • زیاد ننشینید سعی کنید گاهی راه رفته یا دراز بکشید.
  • غذاهای سنگین و چرب نخورید. بهتر است با غذاهای آبکی حاوی ویتامین ث آغاز کنید.
  • از توالت ایرانی استفاده نکنید. استفاده از توالت فرنگی بعد از عمل برای شما واجب است.

آیا عمل ابدومینوپلاستی برای همه مناسب است؟

دکتر شاپور عزیزی یکی از پزشکانی هستند که بسیار در انتخاب بیمار برای عمل پیکر تراشی حساسیت نشان می دهند. ایشان عمل ابدومینوپلاستی را برای سه گروه از افراد مناسب نمی دانند.

  1. دسته اول خانم هایی هستند که قصد بارداری دارند.
  2. کسانی که قصد کاهش وزن دارند. اگر می توانید با رژیم یا ورزش مقداری از وزنتان را کاهش دهید، بهتر است این کار را قبل ار عمل انجام دهید؛ چرا که ممکن است بعد از عمل مجددا پوستتان شل شود.
  3. اگر جای بخیه ای که روی بدنتان خواهد ماند برایتان مهم است، انجام عمل ابدومینوپلاستی را به شما توصیه نمی کنیم؛ چرا که جای بخیه بعد از عمل همیشه با شما خواهد ماند.

جمع بندی

امروزه عمل پیکر تراشی یکی از رایج ترین عمل های زیبایی است. بعضی از افراد بعد از لاغری یا بارداری با شکمی افتاده و شمل مواجه می شوند که این پوست اضافی با ورزش و رژیم از بین نمی رود. تنها چاره کار انجام عمل پیکر تراشی ابدومینوپلاستی است. چنانچه به دنبال بهترین جراح برای اینکار در تهران می گردید، ما دکتر شاپور عزیزی را به شما پیشنهاد می دهیم. دکتر عزیزی، متخصص جراحی های زیبایی هستند و مطبشان در میرداماد خیابان نفت شمالی نبش کوچه نهم قرار دارد. برای اطلاعات بیشتر می توانید به سایت ایشان drshapourazizi.com مراجعه نمایید.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید