انتشار این مقاله


موارد مصرف آزیترومایسین

یکی از آنتی بیوتیک های رایج در کشور که برای درمان بیماری های عفونی توسط پزشک تجویز می شود، آزیترومایسین است. این دارو به اشکال مختلف مانند کپسول و شربت در بازار موجود بوده و شما باید با توجه به نسخه پزشک خود این دارو را مصرف کنید. یکی از مواقع غیر قابل تحمل بیماری […]

یکی از آنتی بیوتیک های رایج در کشور که برای درمان بیماری های عفونی توسط پزشک تجویز می شود، آزیترومایسین است. این دارو به اشکال مختلف مانند کپسول و شربت در بازار موجود بوده و شما باید با توجه به نسخه پزشک خود این دارو را مصرف کنید.

یکی از مواقع غیر قابل تحمل بیماری های عفونی زمانی است که شما در مسافرت هستید. فرض کنید با تور مشهد ارزان به این شهر سفر کرده اید و به یک بیماری عفونی دچار شده اید و از آنجایی که می خواهید هرچه سریع سلامتی خود را به دست آورید شروع به خوردن این قرص می کنید. این کار شما صد در صد اشتباه است و ممکن است آثار بدی بر روی سلامت جسمتان داشته باشد.

این دارو برای از بین بردن باکتری هایی که باعث ایجاد عفونت در ریه، پوست، گوش می شوند، توسط پزشک تجویز شده و باید مصرف گردد. گاهی اوقات برای از بین بردن عفونت های واژینال و یا تناسلی نیز این دارو مورد استفاده قرار می گیرد.

مصرف آن از نظر سنی محدودیتی نداشته هم بزرگسالان و هم کودکان در مواقع لزوم می توانند این دارو را استفاده کنند. این دارو در باکتری ها ایجاد اختلال کرده و از رشد و بقای آنها جلوگیری می کند.

آزیترومایسین برای خلط گلو

یکی از جاهایی که داروی آزیترومایسین توسط پزشکان تجویز می شود زمانی است که شما در اثر عفونت در گلو خلط دارید. اگر به بیماری هایی مانند سرماخوردگی، آنفولانزا، آلرژی، سینوزیت و غیره مبتلا شده باشید ممکن است این خلط را در گلوی خود حس کنید.

سعی کنید این دارو را به صورت خودسرانه مصرف نکنید؛زیرا گاهی اوقات ممکن است بیماری شما با آنتی بیوتیک های ضعیف تر از آزیترومایسین درمان شود.

اگر شما این دارو را با تشخیص خود مصرف کنید ممکن است زندگی باکتری های مفیدی که در بدن شما وجود دارند نیز تهدید شود. با مصرف این قرص ممکن است عفونت ایجاد شده در بدنتان را درمان کرده باشید اما مشکلات دیگری را برای خود به بار خواهید آورد؛ پس در صورت ابتلا به بیماری های عفونی ابتدا به پزشک مراجعه کنید.

قرص آزیترومایسین برای عفونت زنان

یکی از مواقعی که آزیترومایسین ممکن است تجویز شود برای زنانی است که به عفونت مبتلا شده اند. معمولا ترشحات واژینالی موضوعی کاملا طبیعی است اما برخی انواع ترشحات را اگر مشاهده کردید باید به دکتر مراجعه کنید.

اگر در کنار ترشحات غیر طبیعی علائمی مانند تب، کاهش وزن، درد در ناحیه شکم، افزایش مقدار ادرار و خستگی داشتید حتما به یک پزشک مراجعه کنید. در این مواقع معمولا آنتی بیوتیک هایی مانند آزیترومایسین تجویز می شود. سعی کنید در صورت از بین رفتن علائم بیماری دوره درمانی خود را کامل کنید.

آزیترومایسین برای کودکان

همان طوری که در قسمت های بالایی به آن اشاره کردیم این دارو از جمله داروهایی است که برای کودکان نیز تجویز می شود. البته شکل این دارو برای کودکان به صورت سوسپانسیون است و مقدار کمتری از آن باید به یک نوزاد داده شود. معمولا برای نوزادانی که بالای ۶ ماه سن دارند ۱۰ میلی گرم بر کیلوگرم به صورت سوسپانسیون تجویز می شود.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید