انتشار این مقاله


راه های ترک کوکائین در خانه و کلینیک با بروز ترین روش ها، از کلینیک ترک اعتیاد پارس بخوانید

مصرف مرتب کوکائین موجب وابستگی و اعتیاد در فرد می‌شود. این ترکیب آلی شیمیایی از برگ‌های درخت کوکا به دست می‌آید.

مصرف مرتب کوکائین موجب وابستگی و اعتیاد در فرد می‌شود. این ترکیب آلی شیمیایی از برگ‌های درخت کوکا به دست می‌آید.

شخص بعد از مصرف کوکائین با علائمی همچون بالا رفتن فشار خون، تشنج، سرخوشی و… مواجه می‌شود. همان‌طور که می‌دانید مصرف مواد مخدر برای سلامتی بدن کاملا مضر بوده و عوارض خیلی زیادی دارد. در حالت کلی، شخصی که به کوکائین اعتیاد پیدا کرده است، احتمال بروز بیماری‌هایی مانند آسم، سکته مغزی، مشکلات تنفسی، کبد و قلب و… در آن افزایش می‌یابد.

حال شاید با خود بپرسید که آیا امکان ترک مواد کوکائین وجود دارد؟ آیا تا به حال کسی توانسته کوکائین را ترک کند؟ و هزاران سوال دیگر که ممکن است از خود بپرسید. در این مطلب ما قصد داریم در مورد راه های ترک کوکائین صحبت کنیم و بهترین روش‌های ترک آن را بیان کنیم. پس تا آخر این مقاله ما را همراهی کنید.

مصرف ماده مخدر کوکائینمحرک ‌ترین ماده مخدر، کوکائین

وقتی که فردی برای بار اول کوکائین مصرف می‌کند، انرژی زیادی به دست می‌آورد. این عامل باعث می‌شود که شخص برای دفعه‌های بعدی هم آن را تجربه کند. نکته جالب اینجاست که مصرف کوکائین برای دفعات بعد دیگر آن انرژی بار اول را به فرد منتقل نمی‌کند. بنابراین آن شخص فکر می‌کند که باید میزان استفاده کوکائین را افزایش دهد، ولی باز هم به آن سرخوشی بار اول نمی‌رسد. شخص با هر بار مصرف این ماده مخدر، منجرب جایگزین اثرات منفی کوکائین در بدنش می‌شود.

راه های ترک کوکائین با روش‌های منطقی

مطلبی که ما برای شما در مورد راه های ترک کوکائین بیان می‌کنیم، باعث می‌شود فرد بیمار در مسیر درست قدم بردارد و بهترین راه را انتخاب کند. پس حتما به بیانات گفته شده توجه داشته باشید.

همان‌طور که می‌دانید، نوراپی نفرین، دوپامین و سروتونین جزء انتقال دهنده‌های عصبی هستند و وظیفه تنظیمات احساساتی بدن را بر عهده دارند. ماده مخدر کوکائین بیشترین تاثیر را بر روی این سطوح گفته شده دارد. بنابراین مصرف آن موجب ایجاد سرخوشی و هیجان در فرد می‌شود.

خستگی، افسردگی، مشکلات اشتها، اضطراب و… از علائم مصرف کوکائین بوده که ممکن است آن‌ها را تجربه کنید.

به دلیل رخ ندادن مشکلات جسمی، برخی از افراد عقیده دارند که مصرف کوکائین موجب اعتیاد فرد نمی‌شود و خود را معتاد تلقی نمی‌کنند. فرد با دانستن علائم مصرف کوکائین بهتر می‌تواند نوع ترک را انتخاب کند.

بهترین راه های ترک کوکائین

بهترین روش ترک کوکائین، اقامت در مرکز ترک اعتیاد و توانبخشی است. ترک ماده مخدر کوکائین واقعا سخت است و ممکن است زندگی شخص را تهدید کند. بنابراین ترک مواد مخدر کوکائین بهتر است زیر نظر پزشک متخصص به همراه مشاوره‌های اعتیاد انجام گیرد.

دوست نداشتن مواد تنها راه ترک کوکائینانتخاب کلینیک ترک اعتیاد پارس برای این منظور بهترین گزینه است. در این کلینیک فرد بیمار به طور شبانه روزی و تا آخر مرحله ترک، تحت مراقبت بوده و  با موفقیت بهتری از شر این اعتیاد خطرناک، بدون هیچگونه خطر و آسیبی خلاص می‌شود. ترک اعتیاد در خانه نیز یکی دیگر از بهترین گزینه‌های انتخابی برای کسانی که شرایط بستری در کلینیک را ندارند. در حالت کلی، ترک کردن اعتیاد به دو صورت بستری و سرپایی قابل انجام است.

مقابله با علائم ترک کوکائین

در حال حاضر داروی خاصی برای مقابله با علائم ترک اعتیاد به کوکائین وجود ندارد. بنابراین در این شرایط سم‌زدایی از دارو تاثیرگذار است. حدود ۵ الی ۷ روز فرایند سم‌زدایی طول می‌کشد. به یاد داشته باشید که سم‌زدایی، آغازی برای ترک اعتیاد می‌باشد. برخی از افراد فکر می‌کنند که اگر فرایند سم‌زدایی را انجام دهند به بهبودی و ترک کامل می‌رسند.

طبق تحقیقات صورت گرفته، آن دسته از افرادی که فقط درمان سم‌زدایی را انجام داده‌اند، بعد از گذشت مدت کوتاهی دوباره اقدام به مصرف کوکائین کرده‌اند، بنابراین باید بگوییم که برای شروع ترک اعتیاد، اولین قدم فرایند سم‌زدایی است.

قبل از فرایند سم‌زدایی، کمک و حمایت افرادی که شخص را درک می‌کنند، لازم می‌باشد. در زمان ترک اعتیاد، فرد باید به برخی از کارهایی مانند ورزش، داشتن برنامه رژیم غذایی، بیرون رفتن و… بپردازد تا به طور کلی مواد مخدر کوکائین را فراموش کند.

۵ مرحله از راه های ترک کوکائین

در ادامه مطلب به بیان ۵ مرحله‌ای از روش های ترک کوکائین که متخصصین در مورد آن گفته‌اند، می‌پردازیم. همراه ما باشید.

کل تایم‌های خود را پر کنید

بهتر است برای غلبه بر ترک مواد کوکائین، کل وقت‌های خود را پر کنید. یک برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید و روزانه به انجام کارهایی که شما را مشغول و سرگرم می‌کند بپردازید. مثلا ورزش کنید، بیرون بروید، کارهای خانه انجام دهید و… همه این کارها موجب پر شدن تایمتان شده و شما وقت کافی برای فکر و مصرف کوکائین را نخواهید داشت. 

در جلسات مشاوره ثبت‌نام کنید

با رفتن به جلسات مشاوره‌ای شما از شر افکار مزاحم خلاص می‌شوید، راه‌حل‌های خوبی برای خلاص شدن از عواملی که منجرب انتخاب کوکائین می‌شوند، پیدا می‌کنید. همچنین یک نفر همیشه کنارتان هست تا شما را راهنمایی کند.

یک سیستم پشتیبان بسازید

برخی از افرادی که به کوکائین اعتیاد دارند، از خانواده و دوستان فاصله می‌گیرند. در واقع باید بگوییم که این کار کاملا اشتباه است. فرد بیمار باید احساسات  و تجربه‌های خود را با خانواده و دوستان خود در میان بگذارد و از آن‌ها به عنوان یک پشتیبان کمک بخواهد. همچنین می‌توانند از افرادی که توانسته‌اند ترک اعتیاد کوکائین را با موفقیت سپری کنند، کمک و پشتیبانی بگیرند. فاصله گرفتن و گوشه‌گیر شدن،هیچ کمکی برای فرد معتاد نمی‌کند.

ترک اعتیاد کوکائین و واکنش کامل نسبت به آن

در نظر گرفتن پاداش برای خود می‌تواند انگیزه‌تان را برای ترک کوکائین بیشتر کرده و شما را در این راه تشویق و اعتماد به نفستان را بالا ببرد. این پاداش می‌تواند یک لباس جدید، یک سفر خوب، ماده غذایی مورد علاقه و… باشد. به هیچ عنوان از سیگار و الکل برای مقابله از این اعتیاد استفاده نکنید. مصرف سیگار و الکل به علت کاهش مقاومت در برابر کوکائین، منجرب می‌شود که فرد دوباره به سمت کوکائین برود. دانستن این نکته مهم برای کسانی که قصد ترک کوکائین را دارند، ضروری و مهم است.

مراجعه به مرکز درمان، کلینیک ترک اعتیاد پارس

مراجعه به یک مرکز درمان خوب مانند کلینیک ترک اعتیاد پارس، باعث می‌شود که شما با قرار گرفتن در زیرنظر پزشکان و مراقبت آن‌ها به بهترین صورت ترک کوکائین را آغاز کنید.

بهتر است بدانید، انتخاب کلینیک خوب و ترک کامل کوکائین مرحله آخر نیست. شما باید توانایی مقابله با کوکائین را بعد از ترک داشته باشید. بسیاری از افراد هستند که بعد از ترک کامل، دوباره به سراغ این ماده مخدر رفته‌اند.

ترک اعتیاد کوکائین

مواردی که در بالا بیان کردیم به نظر آسان می‌آید ولی عملی کردن آن برای یک فرد معتاد کمی سخت است. در ادامه مطلب به بیان چند راه‌حل دیگر برای بهترین راه ترک کوکائین می‌پردازیم.

عوامل تحریک کننده را شناسایی کنید

حتما عواملی که باعث می‌شود شما دوباره به سمت مصرف کوکائین بروید را شناسایی کرده و در یک فهرست آن‌ها را جمع‌بندی کنید. سپس برای فرار از عوامل تحریک کننده، خود را با کارهایی مثل تماشای تلوزیون، بیرون رفتن و… مشغول کنید تا مصرف کوکائین از ذهنتان پاک شود.

رژیم غذایی و ورزش

برای کاهش میل به کوکائین، ورزش کردن تاثیر زیادی دارد، زیرا منجرب آزاد شدن مواد شیمیایی حاصل از این ماده مخدر می‌شود. حتما برای خود یک برنامه رژیم غذایی داشته باشید. کسانی که به کوکائین اعتیاد دارند، علاقه‌مند به خوردن مایعات و غذاهای سالم نیستند. با داشتن برنامه مناسب سعی کنید به طور کامل، ۳ وعده غذایی را میل کرده و آب و مایعات بیشتر بنوشید. انجام این کارها زیان وارد شده به بدن را جبران می‌کنند.

علاوه بر الکل و سیگار، عوامل دیگری همچون نیکوتین و کافئین نیز موجب تحریک فرد بیمار به سوی مصرف کوکائین می‌شود. بنابراین از مصرف آن‌ها خودداری کنید.

مدیریت کردن استرس‌ها

مدیریت کردن استرس‌های خود به شما کمک می‌کند تا از شر مواد مخدر کوکائین رهایی یابید. فرد بیمار بعد از ترک، نیاز به مشاوره و انگیزه دارد. بنابراین انجام فعالیت‌هایی نظیر یوگا، تمرینات آرامش‌بخش، مراقبه و… برای آن به شدت لازم و مهم است.  

تغییر دادن روش زندگی

فراموش نکردن و ماندن در زندگی گذشته و نیز ارتباط با دوستانی که منجرب اعتیاد شما شده‌اند، باعت مصرف مجدد کوکائین می‌شود. بهتر است بعد از ترک، شیوه زندگی خود را تغییر دهید. این مورد شاید مهم‌تر از موارد بالا باشد.

مزایای ترک کوکائین

  • بهبود سلامت روان
  • خواب بهتر
  • پیشرفت وضعیت اقتصادی
  • اعتماد به نفس بالا
  • فرصت‌های مناسب شغلی
  • و…

ترک کوکائین کمی سخت است ولی اگر با حمایت و پشتیبانی دوستان و خانواده و زیر نظر پزشک از بهترین روشهای ترک کوکائین کمک گرفته شود، این مرحله با موفقیت انجام می‌گیرد. حتما مرحله ترک کوکائین به منظور جلوگیری از بروز عوارض خطرناک، باید تحت نظر پزشک صورت گیرد، زیرا فرایند ترک این ماده مخدر با سم‌زدایی آغاز می‌شود و به تنهایی امکان‌پذیر نیست.

 در ایم مطلب در مورد بهترین راههای ترک کوکائین برایتان گفتیم. اگر شما هم تجربه ای در این زمینه دارید لطفا نظرتان را با ما به اشتراک بگذارید.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید