انتشار این مقاله


مولتی ویتامین مینرال ایرانی بخرم یا خارجی؟

امروزه با بالا رفتن سطح آگاهی مردم نسبت به نحوه صحیح تغذیه، اثر هر نوع ویتامین و مینرال بر بدن، استفاده از انواع مولتی ویتامین و مینرال گسترش یافته است. اما با این وجود همچنان سوالاتی درباره نحوه استفاده از این مکمل ها وجود دارد. اینکه مولتی ویتامین مینرال ایرانی بخرم یا خارجی، کدامیک از برندها بهتر […]

امروزه با بالا رفتن سطح آگاهی مردم نسبت به نحوه صحیح تغذیه، اثر هر نوع ویتامین و مینرال بر بدن، استفاده از انواع مولتی ویتامین و مینرال گسترش یافته است. اما با این وجود همچنان سوالاتی درباره نحوه استفاده از این مکمل ها وجود دارد.

اینکه مولتی ویتامین مینرال ایرانی بخرم یا خارجی، کدامیک از برندها بهتر هستند و اینکه در طول روز بدن به چه مقدار مولتی ویتامین و مینرال نیاز داریم، از جمله سوالاتی است که برای مصرف کنندگان انواع مکمل های تقویتی پیش می آید.

با اندکی بررسی می توان دریافت که هرکدام از مولتی ویتامین ها چه اثراتی بر بدن دارند. مولتی ویتامین ایرانی بهتر است یا خارجی و اینکه تحت چه شرایطی باید مصرف مولتی ویتامین را قطع کرد.

مولتی ویتامین مینرال چیست چه تفاوتی با مولتی ویتامین دارد؟

امروزه اصطلاح مولتی ویتامین و مولتی ویتامین مینرال رواج بسیاری دارد و برخی هنوز تفاوت میان این دو نوع مکمل را نمی دانند. مجموعه ویتامین ها در قرص، شربت، کپسول و یا قطره را به اصطلاح مولتی ویتامین می نامند.

در مقابل مولتی ویتامین مینرال برای تأمین املاح معدنی بخصوص در افرادی که به تازگی دوران بیماری را پشت سر گذاشته اند و یا نیاز به تقویت جسمانی دارند استفاده می شود. این مکمل همچنین برای افرادی که رژیم غذایی کاملی ندارند، زنان باردار و افراد سالمند بسیار مفید است.

تفاوت این دو مکمل برای افراد با توجه به نوع تغذیه متفاوت است بنا به نیاز می توان مولتی ویتامین ساده، مولتی ویتامین مینرال و یا مولتی ویتامین تراپوتیک استفاده کنند.

تفاوت مولتی ویتامین ایرانی و خارجی

تفاوت مولتی ویتامین ایرانی و خارجی

بازخوردهای مختلف مصرف کنندگان انواع قرص مولتی ویتامین مینرال ایرانی و خارجی بسیار متفاوت است. همچنان که تجویز و توصیه پزشکان نیز با یکدیگر فرق دارد. بسیاری از مواقع این سوال پیش می آید که براساس چه معیاری باید میان برندهای مختلف ایرانی و خارجی دست به انتخاب زد. چرا برخی از مصرف کنندگان مولتی ویتامین ایرانی از محصول احساس رضایت می کنند و برخی خیر، همین مسئله درباره مولتی ویتامین های خارجی نیز صادق است.

مهمترین تفاوت میان مولتی ویتامین مینرال ایرانی و خارجی، دوز ترکیبات آنها است. مولتی ویتامین های خارجی همچنین قیمت بالاتری نسبت به مولتی ویتامین های ایرانی دارند. دلیل آن هم تفاوت ارز داخلی و خارجی پس از تبدیل آنها است.

به این ترتیب ممکن است خرید مولتی ویتامین های خارجی نسبت به داخلی گرانتر باشد. همچنین مولتی ویتامین های برند خاص و با کیفیت ویژه ممکن است قیمتی برابر با مولتی ویتامین های خارجی داشته باشد.

انتخاب نوع برند، ترکیبات تشکیل دهنده، کیفیت مکمل و همچنین قیمت نهایی آنها در نحوه انتخاب مشتریان اثرگذار خواهد بود.

ترکیبات تشکیل دهنده مولتی ویتامین مینرال

ترکیبات تشکیل دهنده مولتی ویتامین مینرال ایرانی و خارجی تقریبا مشابه یکدیگر است. همانطور که گفته شد، تفاوت میان برندهای ایرانی و خارجی در مقدار دوز مصرفی از هرکدام آنها است. بنابراین، یکی از معیارهای انتخاب میان انواع مکمل های تقویتی بطور مثال، این است که آیا تمایل دارید آهن بیشتری مصرف کنید یا کلسیم بیشتری را به بدن برسانید. ویتامین های موجود در مکمل های مولتی ویتامین مینرال:

  • ویتامین A: مؤثر در تقویت بینایی، سلامتی پوست و تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به سلامت قلب و عروق و همچنین بهبود سریعتر زخم های پوستی
  • ویتامین های گروه B: شامل ۸ نوع ویتامین که هرکدام برای تقویت بدن، خونسازی، بهبود رشد مو و ناخن، پیشگیری از ابتلا به دیابت و همچنین جوانسازی پوست مؤثر هستند.
  • ویتامین C: تقویت سیستم ایمنی، پیشگیری از ابتلا به بیماری های مسری، کمک به ساخت کلاژن، کنترل کلسترول خون و کمک به سلامت پوست
  • ویتامین D: تقویت کننده استخوان ها، کمک به رشد و استحکام استخوان در سنین رشد، کمک به جذب فسفر و کلسیم از طریق روده ها
  • ویتامین E: دارای خاصیت آنتی کسیدانی، مفید برای جوانسازی پوست، جلوگیری از تخریب سلولی، تقویت ایمنی بدن و کمک به بهبود سریعتر بیماری و زخم های سطحی، کاهش احتمال ابتلا به آلزایمر
  • آهن: کمک به تولید هموگلوبین، انتقال اکسیژن بهتر به بدن، خونسازی و بهبود متابولیسم انرژی
  • کلسیم: کمک به رشد قد، تحکیم استخوان ها، جلوگیری از انقباض عضلانی و لخته شدن خون، جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان، کمک به رشد بهتر در سنین کودکی و نوجوانی.
  • منیزیم: بهبود عملکرد قلب، تقویت عضلات و اعصاب، بهبود دهنده رشد استخوانی
  • روی: تقویت سیستم ایمنی بدن، رشد بهتر کودکان، بهبود سریعتر زخم ها، تقویت مو، جوانسازی پوست

همچنین دیگر عناصری همچون ویتامین K، مس، کروم، ید، منیزیم، نیز در مکمل های تقویتی و مولتی ویتامین مینرال ایرانی یا خارجی وجود دارند. همچنین در مولتی ویتامین و مینرال از عناصری همچون روغن ماهی، جینسینگ، چای سبز، اکیناسه، سیر، گینکو، گلوکوزامین و… نیز استفاده می شود.

مولتی ویتامین ایرانی بخرم یا خارجی

بهترین مولتی ویتامین ایرانی و خارجی

در میان انواع مولتی ویتامین مینرال موجود که در میان عموم نیز استفاده زیادی دارد می توان به فارماتون (خارجی) و  فارماژلیتان (ایرانی) اشاره کرد. این مکمل ها با اثرگذاری ویژه ای که دارند می توانند در تقویت جسمانی، شادابی، افزایش انرژی و مقابله با انواع بیماری های جسمی و روحی همچون افسردگی مؤثر باشند.

قرص فارماژلیتان مشابه قرص فارماتون با فرمولاسیون نزدیک به نیاز غالب مردم ایران تولید شده است. اغلب بزرگسالان و سالمندان برای حفظ قوای جسمانی، جلوگیری از تحلیل عضلات و عوارض ناشی از افزایش سن از این مکمل تقویتی استفاده می کنند. فارماژلیتان مولتی ویتامین مینرال ایرانی در مقایسه با فارماتون خارجی، مقدار آهن بیشتری دارد به این دلیل که کمخونی در مردم ایران رواج بیشتری دارد.

با این وجود شما می توانید میان این دو مکمل دست به انتخاب زده و براساس نیاز و تمایل خود میان مولتی ویتامین مینرال ایرانی یا خارجی دست به انتخاب بزنید.

مولتی ویتامین ایرانی بهتر است یا خارجی؟

پس از بررسی مولتی ویتامین مینرال و مشاهده مزایای ترکیبات تشکیل دهنده این مکمل، بهتر است بررسی کنیم که مصرف آنها چه تفاوتی دارد و در نهایت تصمیم بگیریم که مولتی ویتامین مینرال ایرانی بخرم یا خارجی؟

الگوی تغذیه غالب در کشور، تحت تأثیر سنت، فرهنگ و همچنین عادات غذایی متفاوت با سایر کشورها بخصوص کشورهای اروپایی و آمریکایی است. اغلب مکمل های موجود در داروخانه ها توسط کشورهای اروپایی و آمریکا تولید شده و به کشور وارد می شوند.

تفاوت در نوع تغذیه نیازهای غذایی و نیاز به مولتی ویتامین مینرال را متفاوت از سایر کشورها می سازد. کمبود آهن در زنان خارجی مسئله شایعی نیست. در صورتی که اغلب دختران ایرانی پس از رسیدن به سن بلوغ با مشکل کم خونی مواجه می شوند. از اینرو در مولتی ویتامین مینرال مناسب برای بانوان ایرانی، میزان آهن بیشتری استفاده شده است.

همچنین میزان نیاز بانوان ایرانی به ویتامین D نیز مشاهده کرد. اغلب دختران و زنان ایرانی پس از مشاهده آزمایش خون و چکاب خود مشاهده می کنند که میزان ویتامین دی بدن آنها از سطح استاندارد کمتر است. به همین خاطر لازم است که این ویتامین از طریق مکمل های تقویتی تأمین شود. در حالی که در فرمولاسیون مکمل های خارجی ویتامین D در مقدار متناسب و براساس وضعیت جسمی زنان اروپایی فرموله شده است.

مولتی ویتامین های ایرانی و خارجی چه عوارضی در پی دارند؟

گزارش های مختلفی از عوارض مولتی ویتامین مینرال ایرانی یا خارجی وجود دارد. تفاوت ندارد که مولتی ویتامین ایرانی استفاده می کنید یا خارجی، نحوه اثرگذاری و واکنش بدن ممکن است نسبت به هر نوع برندی متفاوت باشد. دلیل اصلی تغییر واکنش ها نیز مقدار ترکیبات هر محصول و کیفیت عناصر استفاده شده می باشد.

اما بطور کلی مصرف کنندگان شاهد عوارض موقتی همچون یبوست، ناراحتی معده می شوند در این صورت باید با پزشک مشورت کنید. برخی از مواقع با ادامه مصرف، حساسیت نسبت به مولتی ویتامین از بین رفته و بدن به حالت طبیعی بازمی گردد اما در مواقعی نیز ممکن است بدن واکنش های شدیدتری را نشان دهد. بنابراین بعد از مشاهده هرگونه واکنش برای جلوگیری از بروز هرگونه مشکل جسمانی به پزشک مراجعه کنید.

برخی واکنش های حساسیتی نیز ممکن است پس از مصرف مولتی ویتامین مینرال ایرانی یا خارجی رخ بدهد. با وجود نادر بودن این علائم به آنها اشاره می کنیم. سرگیجه، خارش پوست، التهاب، جوش، مشکلات تنفسی از جمله این علائم هستند. همچنین اگر سابقه بیماری های خاص همچون مشکلات کبدی، مشکلات گوارش و اعتیاد به الکل دارید تحت نظر پزشک اقدام به مصرف مولتی ویتامین مینرال کنید.

داروخانه آنلاین داروبوم

مولتی ویتامین از کجا بخریم؟

حال پس از بررسی تفاوتها، مزایا و معایب هرکدام از مولتی ویتامین های ایرانی و خارجی بهتر است به این بپردازیم که بهترین راه تهیه مولتی ویتامین مناسب کجا است؟ بهترین مراکز برای خرید مکمل های تقویتی داروخانه های معتبر سطح شهر است.

ممکن است به دلیل مسافت بالا، شلوغی داروخانه ها و همچنین تمایل به برخورداری از تخفیف های ویژه تمایل داشته باشید از طریق سایت، سفارش خود را به داروخانه های آنلاین سپرده و محصول خود را درب منزل تحویل بگیرید.

داروخانه آنلاین داروبوم به عنوان بهترین و کاملترین داروخانه اینترنتی تمام مکمل ها و محصولات بهداشتی آرایشی مورد نظر را در اختیار مخاطبین و مشتریان قرار می دهد. تنها کافی است با مراجعه به سایت darooboom.com به قیمت دسته بندی های مشخص شده رفته و مکمل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید