انتشار این مقاله


داروی رایگان ضد افسردگی که نادیده گرفته شده است

افسردگی معمولاً مربوط به بیکاری، مشکلات مالی، اختلال در زندگی روزمره به ویژه نظم خواب و همچنین فشارهای اجتماعی و اختلاف در روابط شخصی است.

افسردگی معمولاً مربوط به بیکاری، مشکلات مالی، اختلال در زندگی روزمره به ویژه نظم خواب و همچنین فشارهای اجتماعی و اختلاف در روابط شخصی است. اما در این میان روابط شخصی جالب‌ترین عامل در رابطه با افسردگی است. به خصوص شخصی‌ترین و عاشقانه‌ترین روابط که به شدت روی خلق و خوی ما تاثیرگذار است. در واقع، طبق گزارش‌ محققان، خطر ابتلا به افسردگی در روابط زناشویی که با مشکل مواجه هستند بسیار بیشتر از ازدواج‌های موفق است. در ادامه مرکز مشاوره یاسان، یکی از بهترین مرکز مشاوره و روانشناسی کشور و ارائه دهند خدمات مشاوره آنلاین توضیح می‌دهد که چگونه افسردگی را بدون هزینه می‌توان درمان کرد!

طبیعی‌ترین داروی ضد افسردگی چیست؟

 افسردگی ممکن است با روان درمانی، دارو و گاهی بستری شدن در بیمارستان و اقدامات جدی‌تر درمان شود. هر کدام از این درمان‌ها به نوع خود موثر و مفید هستند اما بین تمامی انواع درمان‌های بالینی و پزشکی افسردگی، یک مورد دست‌کم گرفته شده و آن صمیمت میان افراد است.

عشق و صمیمیت طبیعی‌ترین بهبود دهنده خلق و خو است که هر انسانی می‌تواند از آن بهره‌مند شود. حال تصور کنید، اگر بتوانید عشق و صمیمت را در رابطه با همسر یا شریک زندگی‌تان زنده نگه دارید و حال و هوای ابتدای یک رابطه را به آن بازگردانید، چقدر می‌تواند در بهبود خلق و خوی شما تاثیرگذار باشد؟

مشاوره آنلاین “مرکز مشاوره یاسان” بهترین و راحترین شیوه دسترسی به خدمات روانشناسی است.

چه چیزی موجب از بین رفتن عشق در رابطه می‌‌شود؟

صمیمیت دوطرفه که با اطمینان‌خاطر و پذیرش میان شما و شریک زندگی‌تان شکل می‌گیرد، در درمان افسردگی بسیار ارزشمند و موثرتر است. هیچ چیز به اندازه یک رابطه عاشقانه، خود واقعی ما را نشان نمی‌دهد. آنچه که شور و حال اولیه را بین زوجین خراب می‌کند و معمولاً باعث نابودی آن می‌شود، خیلی پیچیده و دور از ذهن نیست. خواندن این مقاله را به شما توصیه می‌کنیم: ۱۵ گام مهم برای انتخاب همسر مناسب

اگرچه نباید رابطه را فدای زندگی پرمشغله کرد اما بازگرداندن حرارت و شور و شوق اولیه به رابطه آنقدرها هم ارتباطی به مشکلات زندگی‌ ندارد. بلکه مربوط به ترس از قضاوت یا طرد شدن از جانب شریک زندگی‌مان است و این ترس بی‌دلیل نیست. بیشتر ما در طول زندگی بارها و بارها مورد قضاوت خانواده و دوستانمان قرار گرفته‌ایم به همین دلیل نیز تمایل داریم از ابتدای رابطه، طرف مقابل را قضاوت کنیم.

همه‌ ما آرزو داریم طرف مقابل ما را همان‌طور که هستیم، بپذیرد و دوست بدارد. روابط عاشقانه در بهترین حالت، فرصتی برای کشف و پرورش خود واقعی ما فراهم می‌کند اما نیاز و تمایل ما به پذیرفته و تایید شدن آنقدر قوی است که تمام تلاشمان را می‌کنیم تا از جانب شریک زندگی‌مان قضاوت نشویم، حتی به قیمت دور شدن از خود واقعی‌مان. در نتیجه، دیگر نمی‌توانیم با او راحت باشیم، مدام مراقب رفتارمان هستیم و احتیاط می‌کنیم.

در حالی که باید در رابطه‌ عاشقانه شجاعانه رفتار کنیم اما خود واقعی‌مان را از همسرمان پنهان می‌کنیم؛ زیرا او خیلی برایمان مهم است و شدیداً نیاز داریم که مورد تاییدش باشیم. پس دائم در تلاش هستیم که صحیح رفتار کنیم تا مورد قضاوت قرار نگیریم.

اینکه تمام احساساتمان را بروز دهیم و با همسرمان کاملاً رو راست باشیم، دشوار است؛ زیرا هر روز با هم روبرو می‌شوید اما افشای اسرار و ابراز احساسات به یک غریبه خیلی راحت‌تر است و قطعاً دیگر نگران قضاوت او نخواهیم بود.

مشاوره آنلاین “مرکز مشاوره یاسان” بهترین و راحترین شیوه دسترسی به خدمات روانشناسی است.

چگونه افسردگی را با عشق درمان کنیم؟

مانند اوایل رابطه، با شریک زندگی‌تان درباره احساسات و نیازهای‌تان صحبت کنید. شما و همسرتان هر دو باید احساس کنید که صحبت‌های یکدیگر را می‌شنوید و یکدیگر را می‌پذیرید. حتی اگر هر کدام از شما فکر می‌کند نیازی نیست ارتباطتان قوی‌تر شود، یا فکر می‌کند بازگشت شور و شوق به رابطه ممکن نیست، باز هم این کار را انجام دهید تا هر دو ارتباط عاطفی محکمی با یکدیگر را تجربه کنید.

راز دیگر موفقیت این است که شما و شریک زندگیتان با اطمینان‌خاطر از همراهی و همیاری دیگری در حل مسائل مهم زندگی، کمتر نسبت به یکدیگر حالت تدافعی بگیرید. یکدیگر را همانطور که هستید، بپذیرید. با بهبود رابطه و خروج آن از روزمرگی، افسردگی هرگز به سراغتان نمی‌آید.

 افسردگی باعث گوشه‌گیری و کناره‌گیری از دیگران می‌شود. اگر در رابطه آنقدر با شریک زندگیمان راحت باشیم که بتوانیم تمام احساسات درونی‌مان را به او بگوییم، هم ارتباط بیشتری باهم برقرار می‌کنیم و هم در زندگی دچار افسردگی نخواهیم شد.

رضایت همیشگی از رابطه به روراستی، احترام و اعتماد بستگی دارد. داشتن احساس امنیت در یک رابطه برای آشکار کردن احساسات درونی بسیار ضروری است و باید به عنوان بخشی مهم از “سبک زندگی ضد افسردگی” در نظر گرفته شود در غیر این صورت شروع یک رابطه نه تنها مانع از بروز افسردگی نمی‌شود بلکه از درمان این بیماری جلوگیری خواهد کرد.

اگر احساس می‌کنید رابطه شما با همسرتان مانند سابق پر شور نیست و در این زمینه به کمک نیاز دارید، بهتر است به دنبال حمایت باشید. برای صحبت با یک مشاور یا درمانگر، لازم نیست در بدترین حال ممکن باشید. در واقع هرچه زودتر به‌دنبال کمک باشید، شانس بیشتری برای بهبود دارید. در این زمینه می‌توانید از خدمات مشاوره آنلاین مرکز مشاوره یاسان بهره‌مند شوید.

مشاوره آنلاین نه تنها هیچ‌گونه تفاوتی با مشاوره حضوری ندارد بلکه موجب صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های رفت‌وآمد شما هم می‌شود. از همه مهمتر مشاوره آنلاین برای آن دسته از افرادی که محل سکونت‌شان فاقد روانشناس است، بسیار گزینه مناسبی است. برای مشاوره آنلاین تنها کافیست، گوشی هوشمند و اینترنت پایدار داشته باشید.

مرکز مشاوره یاسان با داشتن بهترین روانشناسان و زوج درمانگران کشور آمادگی ارائه مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره ازدواج و مشاوره طلاق به مراجعان به صورت آنلاین، حضوری و تلفنی را دارد. برای دریافت نوبت از مشاور و زوج درمانگر به سایت مرکز مشاوره یاسان به آدرس www.yasanclinic.ir مراجعه کنید یا به شماره ۰۹۹۳۵۹۶۸۰۱۰ از طریق واتس‌اپ پیام دهید.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید