انتشار این مقاله


نکات مهم حین خرید عینک طبی

عینک های طبی علاوه بر برطرف کردن مشکلات بینایی، تاثیر زیادی در ظاهر فرد دارد و باید با دقت آن را انتخاب کنید. جنس عدسی وفریم عینک تنوع زیادی دارد، که انتخاب آن را سخت می‌کند. ما در این مقاله با نکاتی درباره خرید عینک طبی آشنا می‌شویم. همانطور که گفتیم عینک های طبی فریم […]

عینک های طبی علاوه بر برطرف کردن مشکلات بینایی، تاثیر زیادی در ظاهر فرد دارد و باید با دقت آن را انتخاب کنید. جنس عدسی وفریم عینک تنوع زیادی دارد، که انتخاب آن را سخت می‌کند.

ما در این مقاله با نکاتی درباره خرید عینک طبی آشنا می‌شویم.

همانطور که گفتیم عینک های طبی فریم متنوعی دارند.

فریم عینک چوبی، فریم عینک پلاستیکی، فریم عینک فلزی، فریم عینک سلولز استات و زیلونایت و… از فریم های عینک طبی هستند. در هنگام خرید عینک باید به عواملی مانند: فرم صورت، شخصیت، تیپ، تناسب و… دقت کنید.

نکات مهم و ضروری در خرید عینک طبی

علاوه بر جنس عدسی و فریم وتناسب عینک با فرم صورت، مدت زمانی که فرد در طول روز از عینک استفاده می‌کند هم در خرید عینک تاثیر زیادی دارد. برای افرادی که مدت زیادی از عینک طبی استفاده می‌کنند باید عینکی را خریداری کنند که سبک باشد وباعث خستگی چشم نشود.

تضاد در انتخاب عینک طبی یک نکته مهم است، منظور از تضاد فرم عینک است‌. یعنی اگر رنگ پوست شما روشن است از فریم عینک با رنگ تیره استفاده کنید.

تناسب

عینکی که انتخاب می‌کنید باید با فرم صورتتان متناسب باشد. این امر برای عینک های آفتابی نیست چون اگر بزرگ تر از صورت باشد بازهم خوشگل و جذاب است. تناسب را برای عینک های طبی استفاده می کنند.

رنگ

اگر رنگ پوستتان پاستیلی است، رنگ های مثل: طلایی، عسلی، زیتونی، بژ وقهوه ای گزینه مناسب است، وکسانی که رنگ پوست آنها سرد است باید از رنگ های: مشکی، سرخابی، بنفش، خاکستری وآبی استفاده کنند.

شخصیت

فرم عینکی که اتنخاب می‌کنید باید با شخصیت شما جود درآید، اگر شما دارای شخصیت جدی هستید باید از عینک هایی با فریم پهن استفاده کنید‌‌.

عینک باید راحت باشد:

عینک طبی پس از استفاده طولانی مدت تقریبا تبدیل به بخشی از وجود شما میشود، پس باید در هنگام خرید عینک طبی سبک ترین نوع آن را انتخاب کنید. پایه عینک روی بینی قرار میگیرد و نباید روی صورت جا به جا شود، اگر عینک شما سنگین باشد جای پایه عینک بر روی بینی قرار میگیرد گاه موجب زخم یا لک نیز می‌شود.

دراندازه ها تناسب ایجاد کنید:

اگر صورت شما ریز است بهتر است ازعینک هایی با فریم بزرگ استفاده نکنید، این کار باعث می‌شود بزرگی عینک صورت شما را بپوشاند وصورت را ریز تر نشان بدهد‌. اگر صورت درشت و گرد دارید انتخاب عینک با فریم ظریف و فلزی مناسب نیست و بهتر است از عینک های بزرگ استفاده کنید.

به رنگ های مختلف توجه کنید:

باید در انتخاب رنگ نیز مانند فرم تضاد حفظ شود، اگر رنگ پوست شما تیره است ومیخواهید با رنگ عینک به صورت خود جلوه زیبا بدهید بهتر است از رنگ های روشن استفاده کنید. امروزه فریم های متنوعی برای عینک های زنانه وجود دارد مانند: طرح پلنکی، گلدار و چهارخونه از طح های خاصی هستند که با انتخاب آنها می‌توانند ظاهر خود را تغییر بدهند.

تفاوت عینک های مردانه و زنانه

یکی دیگر از نکاتی که باید در هنگام خرید عینک به آن توجه کرد شناخت عینک مردانه و زنانه است، عینک های زنانه دارای نقش و نگار بیشتری هستند، عینک های زنانه نسبت به مردانه کوچک تر وپهنای کمتری دارند. تنوع رنگی در فریم عینک های زنانه از مردانه بیشتر است، در طراحی عینک های مردانه بیشتر از رنگ های کلاسیک وخنثی استفاده می‌شود تا عینک با تیپ واستایل رسمی ومردانه تناسب داشته باشد.

خرید لنز طبی در ساری

برای بیماری هایی مثل دوربینی، نزدیک بینی و آستیگماتیسم از عینک استفاده می‌کنند، اما برخی افراد تمایلی به عینک ندارند واز لنز های طبی استفاده می‌کنند‌. لنز های طبی عدسی بسیار نازک هستند که روی قرنیه چشم قرار می‌گیرد، لنز های طبی مناسب توانایی عبور اکسیژن از خود را دارند.برای خرید لنز طبی در ساری هم همکاران ما در سایت روشنا آماده مشاوره و راهنمایی شما عزیزان هستند.

نکاتی در رابطه با خرید لنز طبی در ساری

باتوجه به این که چشم ها عضو بسیار حساس ومهم هستند مراقبت از آن‌ها هم سخت است، برای خرید لنز طبی باید دقت کنید یک لنز استاندارد انتخاب کنید که به بافت اصلی چشم آسیبی وارد نکند.

افرادی که دارای چشم رنگی هستند می‌توانند از لنز های رنگی برای تقویت رنگ چشم خود استفاده کنند‌.

خرید لنز های مات در ساری

کسانی که چشم هایی با رنگ تیره دارند بهترین گزینه برای انها خرید لنز رنگی از نوع مات است. یکی از ویژگی های  مهم لنز های مات  ایجاد تغییر کم و نامحسوس  در رنگ چشم ها می‌شود‌‌.

کلام آخر

از عینک برای درمان بیماری های چشمی استفاده می‌کنند که برخی افراد بجای عینک از لنز های طبی نیز استفاده می‌کنند،

در زمان خرید عینک حتما به وزن آن توجه کنید و سبک ترین نوع آن را انتخاب کنید که هنگام استفاده از آن احساس راحتی داشته باشید. فریم های پلاستیکی و کائوچو از نوع بسیار سبک ومقاوم هستند.

برای خرید لنز های طبی وعینک با فرم های متنوع به سايت روشنا  مراجعه کنید، واز محصولات آنها خریداری کنید.

تیم دکتر مجازی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید