انتشار این مقاله


۴ راه آسان برای افزایش فعالیت بدنی

انجام فعالیت‌های بدنی همان‌طور که بر همگان روشن است، از اهمیت ویژه‌ای برای سلامت انسان برخوردار است. در کنار مقوله سلامت، انجام فعالیت‌های بدنی برای کاهش وزن اجتناب‌ناپذیر است. بدین‌منظور ۳۰ تا ۶۰ دقیقه فعالیت فیزیکی در روز کمک بسیار مفیدی به حفظ وزن پس از کاهش آن خواهد کرد. با این‌حال یافتن راه‌هایی برای […]

انجام فعالیت‌های بدنی همان‌طور که بر همگان روشن است، از اهمیت ویژه‌ای برای سلامت انسان برخوردار است. در کنار مقوله سلامت، انجام فعالیت‌های بدنی برای کاهش وزن اجتناب‌ناپذیر است. بدین‌منظور ۳۰ تا ۶۰ دقیقه فعالیت فیزیکی در روز کمک بسیار مفیدی به حفظ وزن پس از کاهش آن خواهد کرد. با این‌حال یافتن راه‌هایی برای تقویت انگیزه ایده‌ی خوبی برای ادامه‌دادن به فعالیت‌های ورزشی خواهد بود.

نیازی نیست تا تمامی فعالیت فیزیکی خود در روز را به یک‌باره انجام دهید. این میزان می‌تواند ۱۰ دقیقه برای هر دوره فعالیت در نظر گرفته شود. در این‌جا به برخی نکات و توصیه‌ها در این‌مورد اشاره می‌کنیم:

فعالیت ورزشی مورد علاقه‌ی خود را برگزینید

بسیاری از افراد ورزش رژیمی جدید را شروع کرده تا پس از مدت اتمام برنامه رژیمی خود آن‌را کنار بگذارند؛ زیرا علاقه‌ای به انجام آن ندارند!

در اغلب موارد افراد نوعی از فعالیت‌های ورزشی را به‌ناچار انتخاب می‌کنند که احساس راحتی با آن را ندارند. به‌طور مثال، از حضور در باشگاه بدن‌سازی حس بدی داشته ویا شرکت در برنامه‌های ورزشی عمومی را دوست ندارد. با این‌حال انتخاب فعالیت مناسب، برای مثال کلاس رقص زومبا ویا شنا، شانس ادامه فعالیت را افزایش خواهد داد.

با دوستان خود ورزش کنید

اگر نیاز به انگیزه‌ای قوی برای ادامه فعالیت ورزشی خود دارید، همراهی با دوستان ایده‌ی بسیار خوبی به‌نظر می‌رسد. دوستان قابلیت انگیزشی فراوانی برای افراد داشته و می‌توانند فعالیت ورزشی یکدیگر را طبق روال برنامه‌ریزی شده طرح‌ریزی نمایند.

همچنین ارتباطات اجتماعی، لذت ورزش را دوچندان می‌کند. لذا برای تشویق خود به فعالیت‌های ورزشی سعی کنید تا ورزش گروهی را جایگزین ورزش انفرادی نمایید.

تحریک بیش‌تری در محل کار داشته باشید

حتی در طی روزی بسیار شلوغ و پرکار، هر کس توانایی یافتن زمانی کوتاه به‌منظور انجام فعالیت‌های ورزشی را خواهد داشت. به‌طور مثال می‌توانید به‌جای نشتن پشت میز خود، پیاده‌روی ۱۰ دقیقه‌ای هنگام تایم قهوه‌ی خود ویا پس از جلسات طاقت‌فرسا در نظر بگیرید. همچنین هنگام صحبت با تلفن خود نیز می‌توانید قدم زدن را در نظر گرفته و کمی حرکت نمایید.

در خانه تحرک بیش‌تری داشته باشید

همانند محل کار، در خانه نیز موقعیت‌های بسیار گوناگونی برای انجام فعالیت‌های تحرکی وجود دارد. به‌طور مثال، هنگام باغبانی، تمیز‌کردن خانه و انواع دیگر فعالیت‌های خانگی می‌تواندی کالری قابل توجهی سوزانده و انرژی مصرف نمایید. با این حال انجام فعالیت‌های ورزشی همواره می‌بایستی در اولویت امور قرار گیرند. زیرا این فعالیت‌ها از منظر تحریک سیستم گردش خونی و میزان مصرف انرژی قابل مقایسه با سایر موارد نیستند.

عرفان گلشن


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *