انتشار این مقاله


میزان مرگ و میر ناشی از سرطان دهانه رحم احتمالا دست کم گرفته شده است!

اخیرا تجزیه و تحلیل آمار نشان می‌دهد که برای اکثر زنان خطر مرگ ناشی از سرطان دهانه رحم از آنچه تصور می‌شد، بالاتر است. در مطالعات قبل، زنانی که تحت عمل هیسترکتومی ( خارج کردن رحم از بدن) قرار گرفته بودند نیز در نظر گرفته شده بود؛ اما این مطالعه فقط شامل زنان دارای سرویکس […]

اخیرا تجزیه و تحلیل آمار نشان می‌دهد که برای اکثر زنان خطر مرگ ناشی از سرطان دهانه رحم از آنچه تصور می‌شد، بالاتر است. در مطالعات قبل، زنانی که تحت عمل هیسترکتومی ( خارج کردن رحم از بدن) قرار گرفته بودند نیز در نظر گرفته شده بود؛ اما این مطالعه فقط شامل زنان دارای سرویکس (دهانه رحم) می‌باشد.

بر اساس آنچه در CANCER (مجله کارشناسی انجمن  سرطان در آمریکا) منتشر شده است، مطالعه جدید تفاوت‌های نژادی قابل توجهی را نیز از نظر میزان مرگ و میر ناشی از سرطان دهانه رحم آشکار کرده است.

به منظور بررسی مجدد نرخ مرگ و میر ناشی از این سرطان بین سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۲ در ایالات متحده، Anne Rositch و همکارانش، از دانشکده سلامت عمومی دانشگاه جان هاپکینز بلومبرگ تخمین‌هایی از مرکز ملی آمار سلامت و مراقبت NCI و اپیدمیولوژی و پایگاه مرگ و میر به دست آوردند. همچنین، در رابطه با اطلاعات مربوط به شیوع هیسترکتومی از سیستم نظارت ومراقبت تحقیق شد تا تعداد نسبتا زیاد این افراد از کسر افراد در معرض خطر کم شوند.

محققان یافتند که زنان سیاه پوست ایالات متحده ۷۷ درصد بالاتر از آنچه تصور می‌شد، به مرگ ناشی از سرطان سرویکس دچار می‌شوند. درصورتی که این درصد برای زنان سفیدپوست ۴۷ می‌باشد. به طور خاص، نرخ این مرگ ومیر در زنان سیاه پوست از ۵.۷ به ۱۰.۱ در هر ۱۰۰۰۰  و در زنان سفیدپوست از ۳.۲ به ۴.۷ در این مطالعه افزایش یافته است.

همچنین، در آمار اصلاح نشده اختلاف مرگ ومیر بین نژادها به میزان ۴۴ درصد دست کم گرفته شده بود. به علاوه، آنالیز آمار یک دهه نشان داد که نرخ مرگ ناشی از سرطان سرویکس در زنان سفیدپوست به میزان سالانه ۰.۸ درصد و در زنان سیاه‌پوست ۳.۶ درصد کاهش یافته است.

دکتر Rositch بیان می‌کند:

اگرچه روند نشان می‌دهد که اختلاف نژادی در این مورد در حال از بین رفتن است؛ اطلاعات تاکید می‌کند که باید اولویتی باقی بماند. به علاوه، اکثر افرادی که دچار مرگ می‌شوند بالای ۶۵ سال سن دارند. به طوری که زنان بالای این سن بایستی بهصورت منظم ذر ارتباط با سرطان سرویکس غربالگری شوند.

Heather Dalton از مرکز آنکولوژی Arizona و John Farley از بیمارستان و مرکز پزشکی سنت جوزف تاکید برتلاشی می‌کنند که در آینده مورد نیاز است و بیان می‌کنند:

اختلالات نژادی در میزان مرگ و میر ناشی از سرطان در حالت کلی و به صورت خاص سرطان سرویکس در حال تبدیل شدن به مشکل آزاردهنده‌ای در ایالات متحده است. دستیابی به غربالگری کافی و مراقبت‌‌های پیشگیرانه سرطان سرویکس برای از بین بردن اختلافات نژادی ضروری است.

مهدیه وظیفه


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید