انتشار این مقاله


زیبایی از پوست سالم شروع می‎‌شود

شاید برای برخی این حقیقت داشته باشد که سن و سال بیشتر یک حالت فکری و ذهنی است تا مادی. اگر شما به این موضوع اهمیتی نمی‌دهد اتفاق خاصی نمی‌افتد و بیشتر حالت مادی پیدا می‌کند. همان‌گونه که جک بنی(Jack Benny) گفته است و به دلیل این سخنش معروف شده است؛ و دیگر سخن معروف […]

شاید برای برخی این حقیقت داشته باشد که سن و سال بیشتر یک حالت فکری و ذهنی است تا مادی. اگر شما به این موضوع اهمیتی نمی‌دهد اتفاق خاصی نمی‌افتد و بیشتر حالت مادی پیدا می‌کند. همان‌گونه که جک بنی(Jack Benny) گفته است و به دلیل این سخنش معروف شده است؛ و دیگر سخن معروف شاعر انگلیسی Mortimer Collins که می‌گوید:

یک مرد به اندازه‌ای مسن است که خودش احساس بکند و یک زن به اندازه‌ای مسن است که چهره‌اش بگوید

اگر برای شما اهمیت دارد که چونه به نظر برسید و تا جایی که می‌شود جوان به نظر برسید، سلامتی پوستتان بلیط شما برای رسیدن به این مقصود است. پوست، چیزی است که می‌تواند سن شما را کم بکند و همین طور باورها و احساسات شما را.

پوست یک ساعت است که از ارگان‌های داخلی بدن ما در مقابل عناصر تهاجمی خارجی محافظت می‌کند. پوست از ما در برابر باکتری‌ها، مواد شیمیایی و تشعشعات ماورابنفش محافظت می‌کند. علاوه بر این‌ها پوست دما و حرارت بدن انسان را تنظیم می‌کند و همچنین پیام‌‌های درد و آسیب نیز از این ناحیه شروع می‌شود و از آسیب دیدن ما جلوگیری می‌کند. پوست از ۳ لایه تشکیل شده است؛ سطحی‌ترین لایه آن اپیدرم نامیده می‌شود جایی که سلول‌های پوستی قرار دارد و همچنین پیگمان‌های رنگی پوست. لایه دوم که درم نامیده می‌شود شامل کلاژن‌های حمایتی‌ و الاستین است که باعث ایجاد حالت الاستیک و ارتجاعی در پوست می‌شود. لایه حفاظتی انتهایی که ساب‌کوتیس (زیرجلدی) نامیده می‌شود، عموما از سلول‌های چربی تشکیل شده است و علاوه بر آن از عروق خونی و اعصاب و فیبر‌های عضلانی تشکیل شده است.

پوست: بخش زیبا و مهم در بدن

علاوه بر نقش‌های بیولوژیکی، وست نقش‌های مهم دیگری نیز بازی می‌کند. پوست انسان همانند یک پتوی نازکی است که کل بدن انسان را فراگرفته است و قسمتی است که با بیرون در  ارتباط است، و به این دلیل است که می‌گویند که پوست سالم جایی است که زیبایی آغاز می‌شود.

تمیز کردن

پوستتان را آنگونه که احساس می‌کنید بهتر است بشویید. از محصولی استفاده کنید که به شما احساس مطبوعی می‌دهد و به تعدادی صورتتان را بشویید که احساس نشاط و تازگی کنید.

مرطوب کردن

اگر پوستتان مرطوب است آن را دیگر مرطوب نکنید. حال اگر این کار را نکنید پوستتان خشک و چروکیده می‌شود.

محافظت در برابر خورشید

نه به اشعه‌ها مضر خورشید. برای همه انواع پوست، در همه سنین در معرض ۱۵ SPF یا بیشتر از امواج ماورابنفش قرار گرفتند خطرناک است و می‌تواند موجب چروکیده شدن پوست و فراتر از آن سرطان پوست بشود.

خوردن و نوشیدن صحیح

در حالت کلی، پروتئین‌ها نقش مثبتی دارند در حالی که کربوهیدرات‌ها بد هستند. از آب همیشه به عنوان یک چشمه دست‌نیافتنی جوانی یاد می‌شود. اینکه بدانیم که چه غذایی را می‌بایست بخوریم و از موادی باید دوری بکنیم می‌تواند برایمان موثر باشد ولی به چهره‌ی ما حالت کسل‌کننده‌ای می‌دهد چرا که نمی‌توانیم از هرچیزی لذت ببریم و همواره به عواقب آن فکر می‌کنیم.

محمدابراهیم نیکبخت


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید