انتشار این مقاله


سردردهای کودکانتان را جدی بگیرید

حملات ایسکمی در کودکان با سر درد خصوصا در نیمکره ی راست در محل قاعده ی مغز ظاهر می شود.

حملات ایسکمی در کودکان با سردرد خصوصا در نیمکره‌ی راست در محل قاعده‌ی مغز ظاهر می‌گردند.


دکتر Lori L. Billinghurst, MD از دانشگاه پنسیلوانیا در کنفرانس بین المللی سکته مغزی اظهار کردند که در کودکان ۳ تا ۱۸ ساله، ۴۶% از ایسکمی های مغزی با سر در های معمولی خود را نشان می دهند. طبق آمار بیمارستان ها این میزان در کودکان زیر ۳ سال، ۶% می باشد، و در بزرگسالان به بیشتر از ۲۵% نمی رسد.

دکتر Billinghurst پیشنهاد می کند کودکانی که سر درد دارند باید برای عکسبرداری از مغز و آزمایشات تشخیصی به پزشک ارجاع شوند. وجود سر درد به طور قطعی به معنی ایسکمی نیست! عکسبرداری از رگ های مغزی و ناحیه ی گردن، باعث تشخیص ایسکمی در یک سوم کودکانی که با سردرد به پزشک مراجعه کرده بودند، شد. در مقایسه ی سر درد بین کودکان و بزرگسالان، میتوان فهمید که در کودکان، ایسکمی در مغز بدون وجود سر درد قابل تشخیص نیست. دکتر Joseph Broderick, MD از دانشگاه Cincinnati، حساسیت بالای کودکان به درد را در مقایسه با بزرگسالان برای تشخیص ایسکمی مطرح کرد.

تحقیقات ثانویه در این مورد تحت نظر VIPS ( اثرات عفونت بر عروق در سکته ی اطفال) صورت گرفت که شامل ۳۵۵ کودک، از ۲۹ روزه تا ۱۸ ساله، در ۳۷ مرکز بین المللی از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۴ بود. گستره ی سر درد در همه ی نقاط سر، بیشتر از درد در نیم کره ی راست و نواحی شریان خلفی مخ و شریان فوقانی مخچه می باشد. روش arteriopathy مخ در کودکان، ۷۰% می تواند بروز ایسکمی را تشخیص دهد.

ماریا معمارزاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید