انتشار این مقاله


چگونه علم باعث می شود که کودکتان بهتر بخوابد!

خواب برای رشد کودک مهم است. خواب بر روی احساسات، عملکرد تحصیلی و توجه تاثیر می گذارد که خود عاملی مهمی در توسعه مهارت های اجتماعی و یافتن دوست است. وجود مشکلات در خوابیدن با اضطراب، افسردگی و مشکلات رفتاری همراه است. تحقیقات تا به امروز تکنیک های خاصی را نشان می دهد که به […]

خواب برای رشد کودک مهم است. خواب بر روی احساسات، عملکرد تحصیلی و توجه تاثیر می گذارد که خود عاملی مهمی در توسعه مهارت های اجتماعی و یافتن دوست است. وجود مشکلات در خوابیدن با اضطراب، افسردگی و مشکلات رفتاری همراه است.

تحقیقات تا به امروز تکنیک های خاصی را نشان می دهد که به خواب خوب در کودکان کمک می کند. از تکنیک های رفتاری می توان به graduated extinction اشاره کرد. در این متد تمام رفتارهای ناخواسته کودکان در طی شب توسط والدین رد می شوند.

روش های مانند این می تواند زمان به خواب رفتن کودک را بهبود ببخشد. همچنین تعداد دفعاتی که در طی شب بیدار می شوند و نیز مدت زمانی که بیدار می مانند را بهتر می کند. با این حال، پدر و مادر گاهی اوقات برای اجرای این تکنیک با مشکل مواجه می شوند، چرا که آنها احساس می کنند که نادیده گرفتن کودک پیوند بین آنها را تحت تاثیر قرار می دهد.

مطالعه ای نشان داده است که چنین تکنیکی استرس را افزایش نمی دهد و یا منجر به دلبستگی بلند مدت و یا مشکلات رفتاری در نوزادان نمی شود. تکنیک هایی خاص برای نوزادان زیر شش ماه سن توصیه نمی شود و باید همیشه ایمنی اول باشد.

هر خانواده ای بنا بر شغل اعضای خوانواده و غیره، رفتار های خواب متفاوت و منحصر به فردی دارند. اما تشویق کودکان به خواب خوب، می توانید اختلال در خواب خود را نیز محدود کند. خواب کافی برای حفظ سلامتی جسمی و روانی مهم است و باعث عملکرد بهینه مغز می شود بطوریکه باعث می شود کار خود را بدون بروز حوادث انجام دهیم.

 

Save

آرزو فتحعلی زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید