انتشار این مقاله


۵ قانون که افراد معمولی را به افرادی موفق تبدیل می‌کند

هر روز به سختی کار می‌کنید، اما هیچ پیشرفت بلند مدتی نمی‌بینید. احساس می‌کنید که در جایگاه فعلی خود گیر افتاده‌اید، نمی‌توانید به جلو حرکت کنید یا پیشرفتی داشته باشید. دوستان و همکاران خود را می‌بینید که پیش‌می‌روند و ترفیع می‌گیرند، از خود می‌پرسید که فرق شما با آن‌ها چیست. اگر شما این‌گونه هستید، پس […]

هر روز به سختی کار می‌کنید، اما هیچ پیشرفت بلند مدتی نمی‌بینید. احساس می‌کنید که در جایگاه فعلی خود گیر افتاده‌اید، نمی‌توانید به جلو حرکت کنید یا پیشرفتی داشته باشید. دوستان و همکاران خود را می‌بینید که پیش‌می‌روند و ترفیع می‌گیرند، از خود می‌پرسید که فرق شما با آن‌ها چیست.

اگر شما این‌گونه هستید، پس نیاز دارید که از قانون ۵-ساعت استفاده کنید. افراد موفق زیادی در سراسر جهان، از جمله Bill Gates, Oprah winfrey, Mark Zuckerberg از این قانون استفاده کرده‌اند. این قانون ساده می‌تواند به شما کمک کند از یک فرد معمولی به یک انسان موفق تبدیل شوید. این مطلب را بخوانید تا کاملاً متوجه شوید این قانون چه چیزی را شامل می‌شود و چگونه می‌توانید آن را در زندگی خود به کار ببرید.

۱. هر هفته ۵ساعت را به مطالعه‌ی عمیق اختصاص دهید

۲. مطالعه‌کردن

مطالعه‌کردن یکی از عادات افراد بسیار موفق و یک راه آسان و ساده برای یادگیری است. سعی کنید همیشه یک کتاب در کیف خود داشته باشید و زمان خود را طوری تنظیم کنید که هر هفته مقدار مشخصی مطالعه کنید. می‌توانید هدف گذاری کنید که هر روز یک فصل را بخوانید و یا تعداد مشخصی کتاب را در طول یک ماه. طیف گسترده‌ی کتاب‌های اینترنتی، خواندن هر موضوعی را، در هر کجا که هستید، ممکن می‌کند. Bill Gates یکی از طرفداران مشهور کتابخوانی است و سالانه حدود ۵۰ کتاب می‌خواند، و آن را یکی از راه‌های اصلی یادگیری خود، به حساب می‌آورد.


بیشتر بخوانید: 


۳. تفکر

تفکر، یک بخش کلیدی در یادگیری است. این که اطلاعات زیادی را بدون تفکر بر آن تلف کنید، می‌تواند باعث شود که احساس گیج‌شدن داشته باشید و مانع این شود که مهارت‌های جدید بیاموزید. مهم است که زمان تفکر عمیق شما سازمان‌بندی‌ شده‌باشد و با چیز دیگری مختل نشود. سعی کنید همیشه یک مجله به همراه داشته‌باشید. مجله‌ای که به شما کمک می کند تا بطور عمیق به آنچه مطالعه کرده اید فکر کنید و همچنین این شانس را به شما می‌دهد تا راجع به درس‌هایی که به تازگی در حین کار یاد گرفته‌اید، فکر کنید و ایده‌هایی را که برای آینده دارید، گسترش دهید.

۴. تجربه‌ی علمی

اگر می‌خواهید در زندگی پیشرفت داشته‌باشید، داشتن تجربه‌ی علمی ضروری است. هر هفته زمانی را کنار بگذارید تا تئوری‌ها و ایده‌های جدید را آزمایش کنید، مهم نیست که چقدر احمقانه باشند. بعضی از موفق‌ترین محصولات در جهان، نتیجه‌ی یکی از همین آزمایش‌ها بوده‌اند. ابتکار هیچوقت از انجام مکرر چیزی به‌وجود نمی‌آید. حتی اگر آزمایشتان شکست بخورد، درس‌های با ارزشی از آن گرفته‌اید.

۵. کار‌کردن را  با یادگیری یکی ندانید

این ساده است که کار‌کردن را با یادگیری یکسان بدانیم؛ و حتی باعث می‌شود تا احساس یک‌جا ماندن و گیر افتادن نداشته‌باشیم. ممکن است فکر کنید که ۴۰ ساعت کار کردن در هفته برای پیشرفت شما کافیست، اما این پیشرفت به ندرت اتفاق می‌افتد. وقتی که بر مشکلات روزمره متمرکز می‌شوید، به خودتان زمان پیشرفت و رشد نمی‌دهید. قانون ۵‌- ساعت می‌گوید عمیقاً یاد بگیرید، نه اینکه هر روز کار کنید و انتظار داشته‌باشید تا چیزی یاد بگیرید. برای خودتان اهداف یادگیری مشخصی تنظیم کنید و به خودتان زمان دهید تا به آن‌ها دست یابید، در آن صورت پیشرفت زیادی خواهید داشت.

۶. بر پیشرفت تمرکز کنید، نه فقط نتیجه

ممکن است فکر کنید که هرچه بیش‌تر کارتان نتیجه داشته‌باشد، موفق‌تر خواهید‌‌بود. درست است که نتیجه داشتن در موفقیت نقش ایفا می‌کند، اما بدون یادگیری طولانی مدت ارزشی ندارد. اگر به‌طور مداوم بر کار فعلی خود تمرکز کنید، به‌جای اینکه به پیشرفت طولانی‌مدت خود توجه داشته‌باشید، پیشرفت زیادی نخواهید داشت. ممکن است سخت باشد که ۵ ساعت در هر هفته را به یادگیری اختصاص دهید بدون اینکه یک پاداش فوری داشته باشید، اما در طولانی مدت به‌خاطر این‌کار از خودتان ممنون خواهید بود. سعی کنید که فرای نتیجه‌های روزمره را ببینید و زمان خود را به این اختصاص دهید که در عوض به بهترین ورژن خود تبدیل شوید.

از بعضی کارآفرین‌های موفق ‌جهان الهام بگیرید و ۵ ساعت در هر هفته را به مطالعه‌ی عمیق بگذرانید. به زودی سال‌ها از دوستان و همکاران خود پیشی می‌گیرید، و در راه خود برای رسیدن به موفقیت قدم می‌گذارید.

فاطمه قسمتی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید