انتشار این مقاله


آیا برنزه کردن با سرطان پوست ارتباط دارد؟

ملانوم خطرناک‌ترین نوع سرطان پوست با افزایش شیوع در دهه گذشته‌ است که نرخ بروز آن هرگز به اندازه سال ۲۰۱۴ نبوده‌است. در حال حاضر حدود ۲۰۰۰ مورد جدید ملانوم در هر سال در نروژ شناسایی می‌شود. بر اساس تحقیقات آژانس بین المللی سازمان جهانی بهداشت، در سال ۲۰۰۹ دستگاه‌های UV (برنزه کننده) در رده […]

ملانوم خطرناک‌ترین نوع سرطان پوست با افزایش شیوع در دهه گذشته‌ است که نرخ بروز آن هرگز به اندازه سال ۲۰۱۴ نبوده‌است. در حال حاضر حدود ۲۰۰۰ مورد جدید ملانوم در هر سال در نروژ شناسایی می‌شود.

بر اساس تحقیقات آژانس بین المللی سازمان جهانی بهداشت، در سال ۲۰۰۹ دستگاه‌های UV (برنزه کننده) در رده موارد سرطان‌زا برای انسان،  طبقه بندی شدند. با این حال، استفاده از Sunbed (تخت برنزه کننده) هنوز هم میان مردم، به ویژه در میان زنان جوان محبوب است.

شواهدی جدید از مضرات دستگاه برنزه کننده  Sunbed

در مطالعه‌ی ۱۴۱ هزار زن نروژی به مدت ​​۱۴ سال، مشخص شد در زنانی که بیش از ۳۰ جلسه برنزه شدن با Sunbed را تجربه کرده‌بودند؛ افزایش خطر ابتلا به ملانوما ۳۲٪ بیش‌تر از سایرین است. علاوه بر این، در زنانی که برنزه کردن با Sunbed قبل از ۳۰ سالگی آغاز کرده‌بودند زمان شروع علائم ملانوم ​​۲ سال سریع‌تر بود.

اهمیت موضوع

این تخت مدرن UVA را شش برابر و UVB را دو برابر آفتاب تابستانی منتشر می‌کند. یافته‌های این مطالعه دارای پیامدهای مهمی برای سلامت عمومی است، زیرا نشان می‌دهد برنزه کردن با این تخت، تعداد بیماران مبتلا به ملانوم را افزایش و سن شروع این بیماری را کاهش می‌دهد.

فاطمه مجاب


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید