انتشار این مقاله


هفت عادت بد که مانع از موفقیت شما می‌شوند

اگر بتوانید از پس عادت‌هایی که شما را متوقف کرده‌اند برآیید، می‌توانید به پتانسیلی که همیشه داشته‌اید دست یابید. آیا در تلاش هستید که موفق باشید ولی نمی‌دانید چه چیزی مانع شما می‌شود؟ رایج‌ترین موانع را کشف کنید و یاد بگیرید چطور بر آن‌ها فائق آیید. ویل دورانت که یک مورخ است، تفکر ارسطو را […]

اگر بتوانید از پس عادت‌هایی که شما را متوقف کرده‌اند برآیید، می‌توانید به پتانسیلی که همیشه داشته‌اید دست یابید.

آیا در تلاش هستید که موفق باشید ولی نمی‌دانید چه چیزی مانع شما می‌شود؟ رایج‌ترین موانع را کشف کنید و یاد بگیرید چطور بر آن‌ها فائق آیید. ویل دورانت که یک مورخ است، تفکر ارسطو را چنین خلاصه کرد که “ما آن چیزی هستیم که به‌طور مداوم انجام می‌دهیم. پس عالی بودن یک عمل نیست بلکه یک عادت است.” و اغلب این عادت‌های شما هستند که موفقتیتان را تعیین می‌کنند یا مانع آن می‌شوند. اگر بتوانید از پس عادت‌هایی که شما را متوقف کرده‌اند برآیید، می‌توانید به پتانسیلی که همیشه داشته اید دست یابید.

این هفت عادت ویرانگر برای شروع، نقطه مناسبی هستند:

۱. به دیگران اجازه بدهید آنچه را که شما می‌خواهید تعریف کنند

این زندگی شماست، پس به دیگران اجازه ندهید برایتان تصمیم بگیرند. کنترل را دوباره بدست بگیرید، و مرز‌های سالم را تعیین کنید. تصمیمات خود را خودتان بگیرید و مالک زندگی خودتان باشید.

۲. پرهیز از ریسک کردن

اگر خجالتی باشید احتمالا از آینده می‌ترسید اما شما هیچگاه از ریسک کردن، اشتباه کردن، و شکست خوردن راضی نخواهید شد. این انتخاب‌های شما در طول مسیر هستند که سفرتان را غنی و عالی می کنند، بنابراین این تجربه را از خود دریغ نکنید.


مقاله‌ی مرتبط: ۱۲ عادت سالم که بهتر است متوقف شوند!


۳. قدرت‌دادن به افکار منفی

چند فرد منفی گرا در زندگی خود دارید؟ چقدر افکار منفی در طول روز دارید؟ احاطه شدن با افکار و عقاید منفی بدون حتی اطلاع از آن‌­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ها راحت است ولی گران تمام می‌شود. اغلب به قیمت چیزهای که می‌خواهید. منفی‌گرایی را از زندگی خود حذف کنید و انرژی را به خود برگردانید.


مقاله‌ی مرتبط: آیا می‌توان تفکرات منفی را متوقف کرد؟


۴. در گذشته زندگی کردن

زندگی در گذشته، چه به خاطر نوستالژی روزهای خوب گذشته باشد یا به خاطر ناتوانی از فرار از گذشته مخرب، شما را از حرکت کردن به سمت جلو بازمی­‌دارد.


مقاله‌ی مرتبط: ۳ قدم تا خوشحالی


۵. به تعویق انداختن امور

شما برای چگونه گذراندن هر دقیقه ای از روز مختارید. خیلی خوب است که زمانی را به تفکر و رویاپردازی اختصاص دهید. ولی این همان زمانی است که صرف  کارهایی می‌کنید که شما را به سمت اهدافتان سوق می‌دهد.

۶.ناامید شدن

گاهی اوقات چیزهای خوب از هم فاصله میگرند و چیزهای بد به هم نزدیک می شوند. اما دلایل بسیار زیادی برای ادامه یادگیری و رشد کردن وجود دارد. وقتی اوضاع خوب نیست این به شما بستگی دارد که از شرایط موجود درس بگیرید و به وصل کردن نقاط به هم ادامه بدهید.

۷.تسلیم شدن

اغلب لحظه‌ای که آماده تسلیم شدن هستید، لحظه قبل از پیروزی است. بگذارید سر سختی و مصمم بودن شما را باخود ببرد. همچون کسی باشید که هفت بار زمین می خورد اما دفعه هشتم بر می­خیزد.


مقاله‌ی مرتبط: اساس موفقیت؛ شیوه‌ی تفکر


از امروز برای حذف عاداتی که در مسیر شما قرار دارند شروع کنید، چه از این هفت عادت باشند یا به‌طور کلی عادات دیگر. آنگاه انسان موفقی را که می‌خواهید باشید، کشف خواهید کرد.

یاسمن شریفیان


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید