انتشار این مقاله


۱۲ عادت سالم که بهتر است متوقف شوند!

همه ما عادت هایی داریم که فکر میکنیم سالم هستند زیرا آن ها را از اخبار و یا دوستان و آشنایان خود شنیده ایم و مهم نیست این عادت ها چه قدر منزجر کننده باشند، آن ها را انجام می دهیم چون فکر می کنیم برایمان مفید هستند. ۱.استفاده از میز بلند برای انجام کار […]

همه ما عادت هایی داریم که فکر میکنیم سالم هستند زیرا آن ها را از اخبار و یا دوستان و آشنایان خود شنیده ایم و مهم نیست این عادت ها چه قدر منزجر کننده باشند، آن ها را انجام می دهیم چون فکر می کنیم برایمان مفید هستند.

۱.استفاده از میز بلند برای انجام کار ها به صورت ایستاده

0bd833f63b65d1e92dec6863243be419

اخیرا بر روی ۴۰۰۰ بزرگسال آمریکایی مطالعه بلند مدتی انجام گرفته است که نشان می دهد ایستادن نسبت نشستن باعث افزایش خطر مرگ نمی شود. اما مزیت کوتاه مدت ایستادن، سوزاندن کالری بیشتر است. پس اگر به فکر کاهش وزن هستید، کار های خود را سرپا انجام دهید.

۲. استفاده از صندلی توالت

content-1480690077-using-toilet-seat-linersویروس هایی مانند HIV و تب خال شکننده هستند بدین معنی که این ویروس ها نمی توانند در محیط خارج از بدن گرم انسان پایدار بمانند. زمانی که شما بر روی یک صندلی توالت عمومی می نشینید، بیشتر پاتوژن های مضر قادر خواهند بود تا شما را آلوده کنند.

۳.اجتناب از گلوتن

content-1480690110-avoiding-gluten

گلوتن پروتئینی است که در گندم، جو و چاودار یافت می‌شود. این ماده باعث کش آمدن خمیر و ترد شدن بافت فراورده می‌گردد. این ماده در کسانی که از بیماری سلیاک رنج می برند اثر منفی ندارد. ولی در کل باعث نفخ معده و روده می شود.

۴.نوشیدن شیر بادام

content-1480690146-drinking-almond-milk

بادام منبع غنی از پروتئین است اما در یک لیوان معمولی شیر بادام تنها ۲٪ آن حاوی بادام است و تقریبا هیچ پروتئینی ندارد و ویتامین ها هم به آن اضافه شده اند. بنابراین اگر شما به دنبال یک جایگزین هستید از سویا، شیر بدون چربی یا کم چرب استفاده کنید.

۵.آبمیوه

content-1480690184-juicing

نوشیدن آب میوه ها و سبزیجات یعنی دور نگه داشتن خود از فیبر آن ها!

۶.ایرکندلینگ (Ear Candling)

content-1480690200-ear-candling

در ایرکندلینگ یک شمع مخروطی شکل روشن درون گوش قرار می دهند. افرادی که این کار را انجام می دهند ،می گویند این کار برای از بین بردن جرم گوش و درمان برخی از عفونت ها مفید است.

تحقیقات نشان می دهد که ایرکندلینگ در از بین بردن جرم گوش بی اثر است و همچنین برای درمان بیماری های دیگر تاثیر گذار نیست. به علاوه، این عمل می تواند جرم گوش را به قسمت های عمقی تر گوش هل دهد.

۷.اجتناب از ماکروویو

content-1480690217-avoiding-the-microwave

در ماکروویو امواج انرژی باعث می شود که مولکول ها در مواد غذایی به سرعت مرتعش شوند و انرژی گرمایی ایجاد کنند. البته، برخی از مواد مغذی هنگامی که حرارت داده می شوند، متلاشی می شوند اما از آنجا که مدت پخت غذا در ماکروفر کوتاه تر از پخت و پز بر روی اجاق گاز است ، ماکروفر بهتر می تواند این مواد مغذی و ویتامین ها را حفظ کند.

۸.استفاده از ژل ضدعفونی کننده دست

content-1480690234-applying-hand-sanitizer

اگر در طول روز دست های خود را به طور منظم با آب و صابون بشویید دیگر نیازی به استفاده از این ژل ها نیست. به علاوه برخی از ویروس ها مانند نورو ویروس و کلستریدیوم دیفیسیل در برابر این ژل ها ایمن هستند.

۹.مصرف مولتی ویتامین ها

extra_large-1480689594-cover-image

ویتامین ها مواد حیاتی هستند که به مقدار خیلی کم بدن به آن ها نیاز دارد و این نیاز از طریق مصرف مواد غذایی رفع می شود.

۱۰.اجتناب از MSG

content-1480690267-avoiding-msg

مونو سدیم گلوتامات یک عنصر اضافه شده به بسیاری از مواد غذایی به منظور افزایش عطر و طعم است و استفاده از آن تهدید کننده سلامت نیست.

۱۱.نشکاندن بند انگشتان

content-1480690293-not-cracking-your-knuckles

تا همین اواخر نظر عموم بر این بود که شکاندن بند انگشتان نه تنها کار آزاردهنده ای است بلکه برای مفاصل مضر است. اما مطالعات جدید خلاف این نظر را ثابت کرده اند.

۱۲.رژیم غذایی Detox (سم زدایی معده)

content-1480690309-going-on-a-detox-diet

هیچ کسی نیازی به سم زدایی در حالت عادی ندارد مگر اینکه مسمومیتی رخ داده باشد. چونکه یک سیستم فوق العاده کارآمد متشکل از کبد و کلیه برای فیلتر کردن بسیاری از مواد مضری که وارد بدن شده اند تلاش می کنند.

آرزو فتحعلی زاده


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید