انتشار این مقاله


سلامت خواب

داشتن خواب شبانۀ خوب و کافی، امری دشوار است. گاهی اوقات مشغله‌های کاری، مسئولیت‌های خانواده و تعهدات خانوادگی، نسبت به خواب در اولویت قرار می‌گیرند. خروپُف همراهان، یا چالش‌های غیرمنظره‌ای مثل بیماری یا دغدغه‌های اقتصادی و مالی می‌توانند باعث کاهش بیشتر کیفیت خواب شوند. با این حال، باز هم شما محکوم به تکرار تلاطم شاه […]

داشتن خواب شبانۀ خوب و کافی، امری دشوار است. گاهی اوقات مشغله‌های کاری، مسئولیت‌های خانواده و تعهدات خانوادگی، نسبت به خواب در اولویت قرار می‌گیرند. خروپُف همراهان، یا چالش‌های غیرمنظره‌ای مثل بیماری یا دغدغه‌های اقتصادی و مالی می‌توانند باعث کاهش بیشتر کیفیت خواب شوند. با این حال، باز هم شما محکوم به تکرار تلاطم شاه نیستید.

“خواب، رشته‌ای طلایی است که سلامتی و بدن ما را به هم گره می‌زند.” توماس دِکِر

برای بهبود کیفیت خواب خود، نکات خودپایی ساده، از قبیل پیروی از یک برنامه مناسب خواب و تمدد اعصاب قبل از خواب را فراموش نکنید. اگر به فکر استفاده از خواب‌آور هستید، بهتر است ابتدا از آن‌چه در انتظارتان است باخبر شوید. خواب‌آورها، که حتی بدون نسخۀ پزشک نیز به فروش می‌رسند، برای بی‌خوابی‌های گاه به گاه موثرند، اما روش مناسبی برای استفادۀ طولانی‌مدت نیستند.

خواب شبانۀ کامل و راحت یک رویا نیست؛ اگر این بار هم در دست‌یابی به آن، ناموفق بودید، شرایط خود را با پزشک خود در میان بگذارید.

محمد‌سالار حسینی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *