انتشار این مقاله


۴ عادت برندگان کاهش وزن

بهار نزدیک است! برای بسیاری از مردم، آب و هوای گرمتر (و لباس‌هایی باید پوشند) الهام بخش تلاش برای کاهش وزن اضافی است. متاسفانه،از بیش از دو سوم از بزرگسالانی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند، تنها تعداد کمی با موفقیت برای مدت طولانی وزن خود را کاهش می‌دهند. پس راز این کاهندگان وزن […]

بهار نزدیک است! برای بسیاری از مردم، آب و هوای گرمتر (و لباس‌هایی باید پوشند) الهام بخش تلاش برای کاهش وزن اضافی است. متاسفانه،از بیش از دو سوم از بزرگسالانی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند، تنها تعداد کمی با موفقیت برای مدت طولانی وزن خود را کاهش می‌دهند. پس راز این کاهندگان وزن موفق چیست؟ اراده آهنی؟ آیا آن‌ها در بخت آزمایی ژنتیکی برنده شده‌اند؟

خبر خوب این است که ما دیگر به حدس زدن در این مورد که چرا برخی از افراد بهتر از دیگران وزن خود را دست می‌دهند، نیازی نداریم. دفتر کنترل وزن ملی (NWCR) و دفتر جهانی وزن سالم (GHWR) عادات افرادی که وزن خود را کم کرده و قادر به حفظ آن بودند و همچنین بزرگسالانی که همیشه لاغر بوده‌اند را پیگیری کرد. بر اساس مشاهدات از این دو گروه، در اینجا به چهار عادت معمول کسانی لاغر شدند و باقی ماندند، اشاره می‌شود:

  1. آنها صبحانه می‌خورند

نه نفر از ده بزرگسالان لاغر در گزارش GHWR و ۷۸ درصد از افراد با رژیم موفق در NWCR با یک وعده غذایی صبح شروع می‌کنند. خوردن صبحانه به کنترل اشتها و هوس در تمام صبح کمک می‌کند، و کسانی که صبحانه می‌خورند به طور کلی، کالری کمتری در طول روز مصرف می‌کنند. آیا یک وعده غذایی کامل می‌خواهید تا با آن روز خود را استارت بزنید؟ بلغور جو دوسر که با بادام یا گردو پوشیده شده را امتحان کنید. یک مطالعه اخیر که در تحقیقات تغذیه منتشر شده نشان می‌دهد که بزرگسالانی که بلغور جو دوسر می‌خوردند وزن پایین‌تر و چربی بدن کمتر و دور کمر کوچکتر،در مقایسه با کسانی که بلغور جو دوسر نمی‌خوردند، داشتند. رژیم غذایی آن‌ها نیز غنی از ۱۱ مواد مغذی ضروری بود و  چربی‌های ناسالم اشباع کمتری داشت.

  1. آن‌ها بارها روی ترازو می‌روند

آیا شما از وزن کردن می‌ترسید؟ با توجه به داده ها، پیدا کردن دوستان هم وزن با خود می‌تواند یکی از کلید‌های موفقیت در کاهش وزن باشد. در واقع ۷۵ درصد از افراد ثبت شده در NWCR حداقل یک بار در هفته روی ترازو می‌رفتند، که آن‌ها را قادر می‌سازد به محض اینکه متوجه افزایش وزن خود شدند اقدام کنند. مطالعات دیگر نیز مزایای نظارت بر وزن را برجسته می‌کنند: نتایج یک کارآزمایی بالینی جدید نشان داده افرادی که خود را حداقل پنج روز در هفته وزن می‌کنند حدود سه برابر، به طور متوسط ​​۲۰ پوند در شش ماه، کسانی که کمتر خود را وزن می‌کنند کاهش وزن داشته اند. یک هشدار در مورد وزن کردن: اگر شما از اختلال غذا خوردن رنج می‌برید و یا نوسانات بسیار جزئی در وزن از نظر عاطفی شما را دچار مشکل می‌کند، این مورد را ایتدا با دکتر یا درمانگر خود بررسی کنید. در غیر این صورت، روی ترازو بروید و کاهش وزن خود را ببنید.

  1. آن‌ها بسیار ورزش می‌کنند

در حالی که بسیاری از مطالعات نشان می‌دهند که رژیم غذایی نقش بیشتری نسبت به ورزش در کاهش وزن ایفا می‌کند، این به این معنا نیست که شما می‌توانید از تحرک بیشتر بگذرید. ورزش هنوز هم برای رسیدن و ماندن در تناسب اندام حیاتی است. نزدیک به ۹۰ درصد از افراد در NWCR، حدود ۶۰ دقیقه در روز در بیشتر روزهای هفته ورزش می‌کنند، در حالی که نزدیک نصف( ۴۲٪ ) از  افراد در GHWR حداقل پنج روز در هفته ورزش می‌کنند. آیا به کمی کمک برای تبدیل شدن از فردی که زیاد پای تلویزیون می‌نشیند به یک شیفته‌ی تناسب اندام نیاز دارید؟ با اهداف نسبتا کم شروع کنید. اگر هرگز ورزش نمی‌کنید، با دکتر یا یک مربی شخصی برای ایجاد یک برنامه که باعث می‌شود شما در طول زمان بیشتر حرکت کنید، کار کنید. اگر شما در حال حاضر در درگیر برخی از انواع فعالیت‌ها هستید، اما اغلب کافی نیستند، به یک باشگاه تناسب اندام گروهی بپیوندید و یا یک شریک ورزشی پیدا کنید که شما را همراهی کند و شما را پاسخگو به اهداف‌تان نگه دارد.

  1. آن‌ها رژیم نمی‌گیرند

ممکن است باورکردنش سخت باشد، اما حقیقت در مورد کسانی که در کاهش وزن موفق بودند این است که آن‌ها رژیم می‌گیرند. در میان افراد موجود در GHWR، ۷۴ درصد می گویند که هرگز یا به ندرت رژیم رژیم گرفته‌اند. پس چه کار می‌کنند؟ آن‌ها بر روی کیفیت انتخاب‌های غذایی خود تمرکز می‌کنند (مانند میوه ها و سبزیجات، پروتئین بدون چربی و غلات سبوس دار)، به نشانه‌های گرسنگی و سیری خود گوش می‌دهند، تماشای تلویزیون را محدود می‌کنند، و به ندرت بیرون غذا می‌خورند.

زهرا کریمی


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *