انتشار این مقاله


عادت‌هایی که برای کاهش وزن باید کنار گذاشته شود

رستوران‌ها عامل اصلی خراب‌کننده‌ی رژیم شما می‌باشند؛ با توجه به مطالعه اخیر کاهش وزن با خوردن غذا در بیرون از خانه دور از ذهن می‌باشد. در مطالعه یکساله‌ای که در نشست انجمن قلب امریکا ارائه شد، پیشنهاد گشت که با استفاده از برنامه تلفن‌های هوشمند غذاهای وسوسه انگیز و رفتارها تحت نظر گرفته شود. محققان […]

رستوران‌ها عامل اصلی خراب‌کننده‌ی رژیم شما می‌باشند؛ با توجه به مطالعه اخیر کاهش وزن با خوردن غذا در بیرون از خانه دور از ذهن می‌باشد.

در مطالعه یکساله‌ای که در نشست انجمن قلب امریکا ارائه شد، پیشنهاد گشت که با استفاده از برنامه تلفن‌های هوشمند غذاهای وسوسه انگیز و رفتارها تحت نظر گرفته شود.

محققان زندگی روزانه ۱۵۰ فردِ دارای اضافه وزن که تلاش می‌کردند به برنامه کاهش وزن پایبند بمانند را مورد بررسی قرار دادند. بیشتر این افراد خانم بودند و آن‌ها روزانه ۵بار چک می‌شدند؛ مواردی مانند این که به کجا رفته‌اند؛ با چه کسانی بو‌ده‌اند و آیا انحرافی از برنامه رژیمی خود داشتند مورد بررسی قرار می‌گرفت.

از افرادی که تحت بررسی قرار گرفته شده‌بودند درخواست شد که هرگونه تخطی از برنامه رژیمی خود را مانند غذاهای ممنوعه و یا مصرف بیش از حد غذاهای مجاز را به تیم تحقیقاتی اطلاع دهند. با بررسی داده‌ها الگوهای واضحی پدیدار گشت که نشان می‌داد تمایل افراد برای غذاخوردن در رستوران‌ها و کافه‌ها و در مواقعی که با دوستان خود هستند بیشتر از زمانی‌ است که در محل کار و یا در منزل به سر می‌برند، می‌باشد. همچنین در ماشین و یا منزل دیگران این تمایل کمتر است. احتمال رهاکردن رژیم در رستوران ها و مکان های شلوغ ۶۰ درصد و در ماشین ویا محل کار ۴۰-۳۰ درصد می‌باشد.

شاید شما فکر کنید که همه می‌دانند رستوران‌ها ریسک انحراف از رژیم را افزایش می‌دهند اما مردم وقتی به بیرون می‌روند و وارد این محیط‌ها می‌شوند همه‌چیز را فراموش می‌کنند. همچنین آنان بیرون رفتن را عذری برای شکستن رژیمشان می‌دانند در حالیکه باید خاطر نشان کرد که رژیم، گرفتنی نیست بلکه سبک زندگی است؛ برای مثال شما می‌توانید آخر هفته به بیرون رفته و رژیم خود را بشکنید؛ اما باید در روزهای دیگر آن را جبران کنید.


مقاله‌ی مرتبط: ۱۰ غذای اعتیاد آور :چگونه خوردن آن ها را متوقف کنیم


با وجود اینکه غذا خوردن در منزل مناسب‎تر است اما عاری از خطا نمی‌باشد. تمایل به غذا خوردن در رستوران‌ها و خارح از منزل بیشتر می‌باشد اما اگر این اشتها در خانه به وجود آید ۶۵درصد زمان صرف تناول غذا می‌شود و هنگامی که تنها باشند بیشتر رژیم‌شکنی می‌کنند.

خانم بورک در این رابطه می‌گوید: “اگرچه برنامه‌ای که داده‌ها جمع‌آوری و سپس انالیز کند هنوز به صورت تجاری در دسترس عام نیست اما وجود اینگونه ابزارها بسیار ارزشمند است؛ چراکه به مردم کمک می‌کند نقاط ضعف رژیم غذایی خود را شناسایی کرده و آن‌را حل کنند.”

می‌توانیم به یک فرد خاص گوشزد کنیم و بگوییم این‌ها شرایط پرخطر می‌باشد که شما را آسیب‌پذیرتر می‌کنند اما شما باید خود را کنترل کرده و با تمرین استراتژی‌ها به برنامه خود پایبند بمانید. ما می‌توانیم با ارسال پیام آن‌ها را به برنامه‌شان بازگردانیم و هم‌چنین تذکر دهیم که چرا باید سخت بکوشند.

اندازه گیری رژیم در حال حاضر اطلاعات جزئی‌تر و دقیق‌تری در اختیار محققان قرار می‌دهد. وی ادامه می‌دهد: “وقتی ما از مردم میخواهیم غذایی که میخورند واحساسی که دارند را بیان کنند  مشکلات بسیاری خاطر نشان می‌شود “از این طریق ما می‌توانیم در جایگاه افرادی که برای کاهش وزن تلاش می‌کنند قرار گرفته و بفهمیم که در چه زمانی، چه احساسی دارند.

سروین رادور


نمایش دیدگاه ها (0)
دیدگاهتان را بنویسید